חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

3 אחים בחדר השינה - 30 רצונות נפרדים

 

כולנו שמענו וקראנו עד כמה זה בריא שאחים יישנו ביחד באותו החדר, לפחות בגיל הילדות, וכולנו מקווים שהילדים יחוו ביחד חוויות מעצימות ומגבשות.

 

עם זאת, מי שניסה להשכין 3 ילדים בחדר אחד, בוודאי מכיר שלכל ילד יש העדפה שונה לגבי העוצמה של המיזוג, לגבי הסגנון העיצובי, לגבי סוג המזרן, לגבי המיקום של הבגדים, לגבי העוצמה של התאורה וכדומה. מה אם כן עושים - כיצד מתמודדים? אספנו טיפים שאינם רק נשמעים טוב על הדף, אלא ממש מעשיים. מוזמנים לגזור ולשמור!

דיקטטורה של אמא ואבא

אומנם הקונספט של דמוקרטיה זה נחמד ואף חשוב, אך בבית יש מקום להשליט דיקטטורה של אמא ואבא. אין לאפשר לילדים לחשוב שכל גחמה שלהם היא הוראה מלמעלה, אלא עליהם להבין שבסוף היום אתם מחליטים. מכאן שאם אח אחד מבקש מיטת מעבר, השני מיטה רגילה והשלישי ספה, תסבירו שלכם ההורים יש שיקולים משלימים, כגון מיקום, נוחות וצרכים עתידיים.

כמו כן, מומלץ למצוא כיצד לגרום לילדים להבין שהפתרון שלכם הוא האידאלי עבורם. כך למשל אם בוחרים לרכוש מיטות נוער, תסבירו שאלו מיטות שמגיעות עם מנגנון מגניב של ראש מתרומם (ילדים עפים על זה), ושבעוד שנתיים שלוש המיטה תמשיך ביחד איתם לחדר שינה שהוא אך ורק שלהם.

הורים - קחו פיקוד!

מילא ילדים שגדלים לתוך חדר קיים, אך אם עוברים לבית חדש, המשימה לרהט עומדת להיות קשה פי כמה. כאן נמליץ לאפשר לילדים להשפיע על העיצוב הכללי, ובעת מחלוקת, נדרש להסביר לילדים שעליהם להגיע לידי הסכמה. באופן שכזה הם ידרשו להסכים על הגוון של החדר, על העיצוב של ארון הבגדים, על סוג התאורה וכדומה. עם זאת, יש דברים שעליהם לא מתפשרים, וכאן אתם ההורים נדרשים לקחת פיקוד.

מה למשל? האיכות של המזרנים! חשוב שהמזרנים יהיו מותאמים לגיל של הילדים, ובו זמנית איכותיים, כך שהם יחזיקו מעמד לאורך שנים ויתמכו מבחינה ארגונומית. נדרשים לרכוש יותר ממזרן אחד? חפשו מזרונים במבצע של חברה איכותית. מה עוד? נדרש להציב קווים אדומים. יש לוודא שהעיצוב מתאים עבור שני המינים, שהגוונים יתאימו גם בעוד כמה שנים וכמובן שחשוב לחשוב על בטיחות. הימנעו מפינות חדות, מהכנסה של צמחים שמתחרים על החמצן שבחדר ואף הימנעו מהכנסה של טלוויזיה לחדר השינה (לכם ההורים מותר).

תורנות

אם יש לכם ילדים שחולקים חדר שינה, אתם בוודאי יודעים כיצד כל אחד רוצה משהו אחר. האחד רוצה לישון עם מזגן, להירדם עם שיר, להתעורר עם שעון מעורר ולהשאיר אור קטן, ואילו השני רוצה לישון עם מאוורר תקרה, דורש שקט מלא, להתעורר רק בנודניק החמישי ולישון בחושך מוחלט.

כיצד אם כן מקבלים החלטה, כאשר כל דרישה משפיעה גם על האחר? תורנות! זו יכולה להיות תורנות יומית וזו יכולה להיות תורנות שבועית. מדובר בשיעור חשוב לחיים – לדעת להגיע לידי הסכמה.

שיהיה בהצלחה!

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים