חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

הזכות להחליט! - שינויים בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות

 

לפני כשנתיים, נכנס לתוקף שינוי בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ”ב- 1962, שינוי שהביא למהפכה משפטית משמעותית

 

לך באופן אישי,

האמת, זה יכול לקרות לכל אחת ואחד מאתנו או למי מבני המשפחה שלנו. לעיתים זה קורה ללא התראה מוקדמת.

תאונה, מחלה קשה, מחלות זקנה, הגורמות לאובדן היכולת המנטלית לתפקד באופן מלא, לקבל החלטות רפואיות בנוגע לגוף שלנו ואופן הטיפול בו, החלטות לגבי הרכוש שצברנו במהלך השנים ועוד סוגיות כאלו או אחרות, אשר בשל כל אחת מהסיבות המוזכרות, יכול להיווצר מצב בו לא נוכל עוד לקבל החלטות .

עד לא מזמן, במצבים כגון אלה, היה צורך לפעול בכדי שבית המשפט ימנה אפוטרופוס שיקבל החלטות בעניינים אלו בשם החסוי, שכן, ללא מינוי אפוטרופוס, לא ניתן להחליט ולפעול בשום דבר ועניין.
לפני כשנתיים, נכנס לתוקף שינוי בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב- 1962, שינוי שהביא למהפכה משפטית משמעותית, ןלמהפכה אישיות וחברתיות העלולות להשפיע באופן דרמטי על החיים של כל אחת ואחד מאתנו וכך גם על בני המשפחה שלנו.

לא עוד.

לא עוד בירוקרטיה מסובכת וארוכה.

לא עוד צורך במינוי אפוטרופוס בתהליך בירוקרטי ומתיש בבתי המשפט ומול האפוטרופוס הכללי, היועץ המשפטי לממשלה, השירות הפסיכולוגי.

לא עוד שתיקה רועמת, כאשר האדם עצמו, לו מונה אפוטרופוס לא נשאל בכלל מה הוא היה רוצה.....

ארבעה מוסדות משפטיים חדשים מייתרים את מוסד האפוטרופסות ואלו הופכים את החיים שלנו לקלים הרבה יותר.

  • יפוי כח מתמשך - מסמך המשמש כתחליף למוסד האפוטרופסות. מגן על כבודו של האדם ורצונו, נערך בעוד האדם בעל כושר שיפוט מלא או חלקי, באופן בו הוא יכול ומסוגל לדאוג לענייניו. מסוגל לתכנן את עתידו ולקבוע כיצד ברצונו שיטפלו בו ובענייניו עד הפרטים הקטנים ביותר ומי יהיה זה שידאג להוציא את רצונו אל הפועל.
  • הנחיות מקדימות - מיועד לאדם המעוניין לתת הנחיות מקדימות ומפורשות למינוי האפוטרופוס שבחר למנות לעצמו ולקבוע מה יהיו התנאים בהם הוא מבקש שהאפוטרופוס שבחר למנות לעצמו, יכנס לתפקידו.

כלים משפטיים נוספים חדשים וחשובים,

  • תומך בקבלת החלטות - מינוי אדם שמסייע ומייעץ לאדם שכושרו לקבל החלטות לקוי. (במקרים של מחלות נפש או פיגור קל, מצבים בהם האדם מתפקד אך זקוק לסיוע בקבלת החלטות ומימושן מול גופים שונים וצדדים שלישיים תוך דאגה לענייניו וזכויותיו).
  • מסמך הבעת רצון - מסמך המאפשר להורה או אפוטרופוס (רלוונטי למשפחות חד הוריות, אך לא רק), לציין את שמו של אדם כאפוטרופוס מחליף, שהוא מבקש שימונה לילדו או לקרובו ושהוא יקבל החלטות לגביו, בליווי הנחיות מקדימות במידה שהוא לא יוכל (בחייו) להמשיך ולשמש כאפוטרופוס של קרובו.

רונית טל, עו

כלים אלו מאפשרים לכל אחת ואחד מאתנו להפקיד את גורלו ועתיד משפחתו  בידיו ולתכנן בקפידה את המשך החיים שלו ושל משפחתו, אם חלילה יידרש לכך.

אשמח ללוות ולייעץ לכל אחת ואחד מכם/ממשפחתכם כדי לנצל את הכלים המשפטיים החשובים הללו בזמן ועל מנת שנמשיך לחיות ברוגע, לכל מקרה שלא יבוא.

*מוסמכת ע"י משרד המשפטים לעריכת יפוי כח מתמשך.                                                

 

שלכם,                                                                                                                                      

רונית טל, עו"ד, מגשרת ונוטריון

רח’ מאירוביץ 15, ראשון לציון

טלפון - 03-7160609  פקס- 073-7368867

מייל - ronit@ronit-taladv.co.il

מוזמנים לשאול אותי שאלות ב"פורום המומחים" של עיתונט

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים