חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

האם שווה לתקן מחשב?

 

לאחרונה נשאלתי מתי שווה לתקן מחשב? האם שווה לתקן מחשב בן x שנים? בתיקון מחשב עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות:

 

כדאיות תיקון מחשבים? כן או לא ? מתי כדאי לתקן אותו? מתי כדאי לקנות חדש? איך נוכל לבחור באפשרות הטובה ביותר בשבילנו?

לאחרונה נשאלתי על רבים מלקוחותינו מתי שווה לתקן מחשב?  

בתיקון מחשב עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות:

  1. מחשב נייד או מחשב נייח תקול? מיועד לבית או למשרד?
  2. מה תדירות השימוש במחשב והאם הוא יחיד בבית או במשרד?   
  3. מתי רכשנו אותו ?  
  4. מה המפרט שלו? אם החלק התקול נמצא בשוק או שכבר קיים חלק משודרג?    
  5. מה מחיר מחשב חדש כמוהו או משודרג?

כעקרון, עלויות חלקים תקולים במחשבים ניידים בדרך כלל גבוהות מחלקים של מחשבים נייחים, לכן מומלץ לשקול החלפת המחשב ולא לתקנו. 

 בשביל להגיע לפתרון דילמה זו יש לבצע בדיקה מהירה של הסיבה בעצם לביצועים הכושלים של המחשב.

במהלך השנים מערכת ההפעלה של המחשב תתעדכן וגם התוכנות, אפליקציות ואתרי האינטרנט שאנו נוהגים להשתמש בהם, Zה יכול הכביד על המחשב שלנו. כשהמחשב מתחיל לזוז בקצב של צב, יכול להיות שצריך להחליף ולשדרג את המחשב, איך נחליט על כך?

מתי שווה לתקן מחשב

נברר מה גורם לאיטיות הזאת? מספר פעולות שכל אחד יכול לבצע, להלן:

  1. ניקוי האבק מהמחשב (ע"י שואב קטן או מאוורר כלשהו). כדאי לנקות יסודית את המחשב מאבק ולכלוך, יש אפשרות שהמחשב מאט בשל האבק שמפריע לו לפעול ויכול גם לגרום להתחממות יתר שפוגעת בחלקים. יש לבצע ניקוי זה כול 3-6 חודשים, בכל מקרה.
  2. להריץ בדיקת וירוסים ותוכניות זדוניות כצעד ראשון.
  3. יש לבדוק שזו אינה בעיה של חומרה, כדי לבדוק זאת פתחו את מנהל המשימות ולחצו על "פרטים" נבדוק שאין תוכנות שמכבידות על המעבד והזכרון, אם קיימת תוכנה כזאת יש לשקול להחליף אותה בתוכנה אחרת או להפסיק אותה, אך אם מדובר, בתוכנה כמו הדפדפן שלכם או תוכנה שאתם משתמשים ביום יום, הגיע הזמן לשדרוג החלקים או להחליף את מחשב – בפעם הבאה שהמחשב מאיט כדאי לפתוח את מנהל המשימות ולראות איזה גרף מראה נתונים גבוהיים –זהו כנראה החלק שצריך שדרוג. בנוסף יש לבדוק שמערכת ההפעלה פועלת כראוי, אם לא התקנתם אותה מחדש כבר חמש שנים, מומלץ לעשות זאת.
  4. אפשרות נוספת היא שאחד החלקים במחשב בסוף חייו – יש תוכנות חינמיות שיוכלות לבדוק את הביצועים של החלקים שלכם – השוו אותם לביצועים המצופים מחלקים אלה, כדי לראות אם פועלים כראוי.
  5. החלפת מעבד ולוח אם כרוכים בהחלפת כל המחשב בשל בעיות תאימות בין חלקים, לכן אם הבעיה נמצאת שם, כנראה שתצטרכו מחשב חדש.

כאשר תהייה לכם האינפורמציה הזאת תוכלו לפנות למעבדה או טכנאי מחשבים ולתת את האינפורמציה הרלוונטית לגבי מה לא תקין ולקבל הערכה מה תהייה עלות התיקון.

אם המסקנה שרק חלק אחד או שניים שאינם פועלים היטב, כנראה תוכלו לקנות חלקים חילופיים לצאת בפחות מחמישים אחוז העלות ולקבל עוד שנתיים-שלוש מהחלקים שכבר בידיכם. אם הבעיה בזכרון, בספק כח או בדיסק הקשיח – החלפתם יחסית זולה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שאם עלות התיקון על מחשב נייח בן יותר מ7 שנים עולה על 30% מערך חדש, עדיף לרכוש חדש.

עם התוצאות שנקבל נוכל להגיע להחלטה מושכלת יותר - אם להחליף את המחשב הנייח שלנו או פשוט לשדרג אותו מבלי להתפשר על הביצועים ובעלות נמוכה יותר.

כשטכנאי מחשבים מגיע אליכם וקיבל מכם דיווח מפורט הוא יכול להסיק מה התקלה ולהגיע עם חלקים חדשים שלדעתו הם אפשרות שמשם נובעת התקלה. הליך זה גורם לטכנאי להגיע מוכן מה שמזרז את התיקון ומקצר את הזמן שחסר מחשב לכם תקין.  תוכלו לקבל הערכה גסה כבר בטלפון של עלות התיקון ולשקול החלפת מחשב או שדרוג של חלקי המחשב באותו ביקור או כשהמחשב במעבדה.

מעבדה מחשבים בפעולה

כמובן שזה גם משפיע על כדאיות תיקון המחשב.

בכל תיקון, של מחשב נייח או נייד, צריך לקחת בחשבון איבוד נתונים אפשרי ולגבות הכל.

טכנאי מחשבים ממש כמו רופא דואג לציוד שלך שקשור אלייך בשימוש יומיומי, חשוב שיהיה אמין ותוכלו לסמוך על המלצותיו.

ההחלטה לכדאיות משתנה ממקרה למקרה, פנו אלינו בפורום המומחים, בטלפון או בחנות ונשמח לייעץ ולעזור בהחלטה אם לתקן או לרכוש חדש.

את המחשב התקול ניתן להביא למעבדה או שטכנאי יבקר אצלכם !

 

שחר דהרי

הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים ומנהל מערכות מידע של מייקרוסופט MCSA

חלק מצוות M2 www.m2-pc.co.il

בקרו בדף הפייסבוק שלנו

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים