חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

פנו אלינו: איזה מחשב כדאי לרכוש?

 

 אנשים רבים שמעוניינים לרכוש מחשב חדש שואלים, איזה מחשב כדאי לרכוש?: בסיסי, משרדי, נייח, נייד, מגע ועוד שאלות על משתנים רבים נוספים שמומלץ לברר עם מומחה לקנייה מוצלחת.

 

 אנשים רבים שמעוניינים לרכוש מחשב חדש שואלים אותי איזה מחשב כדאי להם לרכוש

ברכישת מחשב לשימוש אישי, עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות:

  1. האם המחשב מיועד לשימוש בבית/במשרד במקום נייח? האם הוא מיועד לשימוש בחדרים שונים או אף מחוץ לבית בפגישות ובנסיעות? אם כן, דרוש לנו מחשב נייד.
  2. במחשב נייד, כמו גם במחשב נייח, ניתן להכין מפרט שיתאים לשימושו של לקוח הקצה. ומכאן עולה השאלה הבאה: מה השימוש והצורך העיקרי בו?                                   
  • בסיסי - פייסבוק, רשתות חברתיות למיניהן, דואר אלקטרוני, יוטיוב וכדומה.
  • משרדי - טבלאות, מסמכים, עריכת תמונות ועוד.
  • גיימרים -משחקי מחשב עבורם נדרש כרטיס מסך חזק, דיסק קשיח מסוג SSD (עבור מערכת ההפעלה) והרבה זיכרון RAM.
  • תכנות או גרפיקה -לעבודה מקצועית.
  1. ביצועי המחשב הם נגזרת של מטרת השימוש, ואחרי שהגדרנו את הדרישות, נוכל להמשיך למפרט הטכני. לשימוש מורכב, בו יש צורך ביישומים רבים עם דפים רבים שפתוחים בו זמנית, יש לבחור במעבד חזק וכמות זיכרון גבוהה. מספר נקודות שחשוב לדעת לגבי חלקי המחשב:
  • מעבד: אני ממליץ על מעבדים מסדרת Coffee Lake ו-Kaby Lake של Intel, כאשר החלופה היא AMD עם סדרת מעבדי Ryzen. מבחינת המעבד, ככל שיש לו יותר ליבות וככל שתדר העבודה שלו (ביחידות GHz) גבוה יותר הוא יעבוד מהר יותר. ככל שמספר ה-threads  גבוה יותר, הוא יוכל לבצע יותר פעולות במקביל, מה שמשפר את היעילות בשימושים אינטנסיביים יותר כגון משחקים, תכנות ועבודה גרפית במחשב.
  • לוח אם:  כשבוחרים לוח אם, יש לבדוק אם הוא מתאים לזיכרון ולמעבד שאתם מתכננים לרכוש. עדיף להתאים את הלוח למעבד במקום ההפך. חשוב לשים לב למידות לוח האם ולוודא שהוא מתאים לכל ההתקנים שתרצו לחבר אליו וכן לשדרוגים עתידיים. ATX הוא הגודל הסטנדרטי, Mi cro-ATX יותר קטן ו-Mini-ITX הוא הגודל מינימלי. אין צורך להשקיע בלוח עם רשת אלחוטית (Wi-Fi), כרטיס קול משודרג וכדומה אם אין לכם צורך אישי בכך.  כשאתם בוחרים לוח אם, עליכם להתאים אותו לסוג המעבד והזיכרון.
  • זיכרון: זיכרון RAM הוא למעשה הזיכרון של המחשב לטווח הקצר – הוא שומר את נתוני הפעולה של תוכנות במחשב ומאפשר עבודה מהירה ויעילה. רצוי לרכוש כמה שיותר זיכרון מסוג זה– אם אתם מתכננים לעבוד, לתכנת או להשתמש במחשב לגיימינג עדיף לרכוש 16GB ומעלה. אם המחשב מתוכנן לצרכים צנועים יותר, המינימום הוא GB8 .

מבחינת מהירות הזיכרון - כמה שיותר יותר טוב –ככל שנפח זיכרון ה-RAM גדול יותר, המחשב יפעל בצורה יעילה וחסרת שיבושים גם תחת עומס. חשוב לזכור שאחד החלקים הקלים ביותר לשדרוג הוא זיכרון ה-RAM. לכן אפשר לבחור בהתחלה כמות קטנה יותר של זיכרון ולשדרג בקלות מאוחר יותר.

כשבוחרים זיכרון ספציפי יש לוודא שהוא מתאים ללוח האם ושהוא יסתנכרן בצורה טובה עם המעבד. התכונות משתנות ממפרט למפרט ולכן חשוב מאוד לבחור להתייעץ עם איש מקצוע במהלך הקנייה ולבחור בשלושת הפריטים הללו ביחד כדאי להגיע לתוצאה הטובה ביותר שניתן.

איזה לרכוש מחשב נייד או נייח

  • דיסק קשיח הוא אמצעי האחסון של המחשב לטווח ארוך - בנוסף לדיסק הקשיח ניתן להשתמש גם בדיסקים חיצוניים. התכונות החשובות בדיסק הקשיח שיש לשים אליהן לב הן: הנפח, האחסון, הסל"ד (RPM), וזיכרון המטמון. סל"ד גבוה יאפשר העברת נתונים מהירה, וזיכרון מטמון גבוה יאפשר פעולה רציפה ללא שיבושים. כשמדובר בנפח, רצוי לבחור דיסק קשיח בנפח של 500GB ומעלה, וב-SSD בנפח של GB128 ומעלה.
  • SSD הוא סוג של דיסק קשיח עם זיכרון מסוג Flash, והוא הרבה יותר מהיר מהזיכרון המצוי ברוב הדיסקים הקשיחים ובנוסף SSDלא צורך חשמל ולא מתחמם מה שגורם במחשבים ניידים לפחות צריכת מתח. מומלץ להתקין דיסק SSD בכל מחשב כדי לקצר את זמן הטעינה של מערכת ההפעלה ושל התוכנות בהן משתמשים על בסיס יומי.
  • מערכת הפעלה נרכשת בנפרד ונדרש עבורה רישיון שימוש. אנו עוזרים להתקין את מערכת ההפעלה במעבדה שלנו. ישנם מחשבים (בעיקר ניידים) שמגיעים יחד עם מערכת ההפעלה. צוות M2 יסייע ויתמוך בכל לקוחותינו וחברינו.
  • כרטיס מסך: כרטיס מסך הוא מעבד גרפי חזק אשר מנתח במהירות כמות גדולה של נתונים במהירות ואחראי בעיקר על הגרפיקה במחשב – הוא נועד לנתח מסה גדולה יותר של נתונים גרפיים במהירות שמעבד רגיל אינו מסוגל לעמוד בה. כרטיס מסך הוא רלוונטי לגיימרים ולאנשים שמשתמשים במחשב לעבודה גרפית אינטנסיבית– במקרים אחרים ניתן להשתמש בכרטיס המסך המובנה במעבד שבלוח האם.  בבחירת כרטיס המסך יש להתחשב ב-TDP המהווה מדד לצריכת ההספק של הכרטיס בגודל הכרטיס כך שיתאים למארז נייח, בסוגי החיבורים שלו – לוודא שהם מתאימים לתצוגה שברשותך. ככל שנפח הזיכרון גדול יותר המחשב יוכל לבצע פעולות מורכבות וקשות יותר. כרטיסי המסך המובילים הם AMD ו-NVIDIA.
  • מארז מחשב נייח חשוב שיהיה בעל יכולת אוורור טובה, ספק כח איכותי ומספר חיבורים רב אשר ממוקמים באופן ידידותי למשתמש. במחשב נייח ובמחשב נייד חשוב שתהיינה מספיק כניסות, ובעיקר חיבורי USB רבים (ניתן להוסיף מפצל). בנוסף אפשר להוסיף למחשב מאוררים לפי הצורך משום כך יש לוודא שניתן להרחיב אותו – דבר זה נכון לגבי כל חלק. חלקי המחשב עשויים להשתנות, אך המארז יכול להחזיק מעמד שנים רבות. משום כך, חשוב לקנות מארז שיתאים גם לשדרוגים עתידיים.

 

שחר דהרי

הנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים ומנהל מערכות מידע של מייקרוסופט MCSA

חלק מצוות M2 www.m2-pc.co.il

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים