חיפוש
 
לדף הבית >>     יהורם גלילי >>

הצצה לתהליך מרגש שעברה הקבוצה

 

עמותת איכות בשיקום יזמה לוח שנה מעורר השראה המנציח תהליך אמנותי-יצירתי בחווה החקלאית העירונית בחולון

 

לקראת ראש השנה יזמה עמותת איכות בשיקום פרויקט צילום ייחודי של מתמודדי נפש, בני משפחה ואנשי צוות מעמותת איכות בשיקום שהוביל להפקת לוח שנה מעורר השראה. מדובר בלוח שנה חדש המנציח תהליך אמנותי-יצירתי שבו תיעדו את חייהם מתמודדי נפש, בני משפחה ואנשי צוות. התוצאה המרשימה היא לוח ססגוני וצבעוני הנושא את בשורת השיקום.

איכות בשיקום מפעילה ארבעה מרכזי משפחות יה"ל ברחבי הארץ: בראשון לציון, בחדרה, בכפר סבא ובאשדוד, ולכל מרכז שלוחה בעיר נוספת. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות. המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש. בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה.

"חוסנה של נקודת מבט״ הוא פרויקט צילום המהווה את נקודת השיא של סדנת פוטותרפיה שיצא לדרך בהנחייתו של דרור כץ, מורה לצילום ואוצר ובליווי מקצועי של המנהלות המקצועיות בעמותת איכות בשיקום. בסדנה השתתפו מתמודדים, בני משפחה ואנשי צוות מכל מסגרות העמותה, שאינם מכירים האחד את השני, על מנת ללמוד את שפת הצילום. בתחילת הסדנה המשתתפים לא ידעו מיהו דייר בהוסטל או בדיור מוגן, מיהו בן משפחה למתמודד, מיהו איש צוות, ומי אולי גם וגם.

השיח על צילום, על סקרנות, האומץ להגיע ולהיחשף, וחוויית הצילום המשותפת יצרו מרחב התמודדות אינטימי בטוח ומחזק, נטול סטיגמות. הסדנה חיזקה במשתתפים את ההבנה שלפיה משאבים המצויים בתוכנו לצד מבט, הכרה ומעגלי שייכות ותמיכה הם אבני היסוד לבניית חוסן. הצילומים התקיימו בחווה החקלאית העירונית בחולון. התמונות נותנות הצצה לתהליך מרגש שעברה הקבוצה ומבטאות את העוצמה של הבחירה בנקודת מבט.

עלות לוח השנה הססגוני והייחודי היא 40 שקל, והוא נמכר במשרדי עמותת איכות בשיקום בחולון ובמרכזי יה"ל ברחבי הארץ: ראשון לציון, חדרה, אשדוד וכפר סבא. ניתן לרכוש את לוח השנה גם באונליין באמצעות הקישור:
https://meshulam.co.il/purchase?b=c1e1c134796f189485a041d68ca18f29

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים