חיפוש
 
לדף הבית >>     לשכת המסחר >>

שדרות מכריזה על כינונה של ועידה כלכלית לאומית בשיתוף לשכת המסחר י-ם ומשרד הכלכלה

 

הבוקר (שני 15.5.23) הודיע ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, על כינונה של ועידת שדרות לכלכלה, זאת כיומיים לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש במבצע ”מגן וחץ”. הוועידה תתקיים בחודש הבא, ב-13 ביוני בשדרות ותעסוק בצמיחתו הכלכלית של אזור העוטף הנמצא תחת איום ביטחוני מתמיד.

 

הוועידה שתתקיים בשיתוף לשכת המסחר ירושלים ומעוף דרום ושפלה מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, תיפתח בשעה 09:00 בנאום שר האוצר, בצלצל סמוטריץ’, ובמסגרתה יתקיימו מושבים בנושאים חדשנות תחת איום, הייטק ויזמות, חקלאות מתקדמת במדבר, תעשייה וחוסן בינלאומי באזורי איום ביטחוני.

Alon_Davidi

דוידי אמר כי "על-אף הפגיעות הפיזיות והנפשיות שתושבי שדרות והאזור רגילים לספוג כבר 20 שנה, הם מפגינים איתנות, חוסן ועוצמות גם בתחומים הללו וגם בתחומים הכלכליים. לצד האיום הבטחוני, שדרות והמרחב הפכו לעוגן כלכלי מרכזי באזור ויחד עם המועצות השכנות אנו מובילים פרויקטים כלכליים ברמה בינלאומית".

עוד הוסיף דוידי כי "זוהי העת להציב על סדר היום את חוסנם הכלכלי של שדרות והעוטף, ולעגן מנגנוני פיצוי מוסדרים ומוסכמים מראש, תוך צמצום תלות בבירוקרטיה, גם במבצעים בסדר גודל כמו המבצע האחרון." את הדברים אמר ראש העיר כאשר רק אתמול החלו לשוב לבתיהם אלפי תושבים מהעוטף שיצאו להפוגות ברחבי הארץ בשל המבצע הצבאי. הוועידה הראשונה תתקיים במעמד שרי האוצר, הכלכלה, החקלאות , הנגב והגליל, המדע ובכירים במשק הישראלי והיא קמה על רקע ביסוס הכלכלה החזקה באזור בצל האיום הביטחוני. "

0c78185c-e151-4546-96d1-afc9f2e08da9

דרור אטרי : " לשכת המסחר י-ם רואה חשיבות רבה בחיזוק החוסן הלאומי של תושבי וחברי הקהילה העסD7ית בשדרות והעוטף, הוועידה באה להעמיד על סדר היום הציבורי את התובנה כי בטחונה של מדינת ישראל מושתת על ביטחונה הכלכלי והעסקי ועל המדינה לפעול לקידום פעולות מעשיים לחיזוק שדרות והעוטף, היכולת המעשית והפרקטית הנדרשת מתחילה בחיזוק העסקים וקידום הפיתוח העסקי תוך צמצמום יוקר המחיה אזורים אלה. כצעד ראשוני על ראש הממשלה ושר האוצר להביא להפחתת המע"מ מ – 17% ל – 12% , להעמיד מענקים והטבות מס ליצירת תמריץ להגעת עסקים לאזור, לצד צמצום הבירוקרטיה והרגולציה שהורגת את כולנו ובמיוחד את תושבי שדרות והעוטף. אני מודה לראש העיר אלון דוידי, למנכ"ל העיריה וצוות העיירה המדהים על הזכות לפעול יחדיו לקידום וועידה כלכלית לאומית.

נדרוש בוועידה לקבלת תשובות לנושאים הבוערים לחברינו העסקים, נעמיד כלים מקצועיים ברמה הארצית והבינלאומית לדרכים הנכונות לקידום סחר והזדמנויות מעסקיות.  "

לדברי המארגנים מטרת הוועידה היא הובלת ההשפעה על מדיניות הממשלה הנוכחית וזו שיבואו אחריה בהיבטים הכלכליים והנגשת זכויות לתעשיינים, בעלי עסקים ויזמים במרחב. הוועידה משקפת, כך לדברי המארגנים, את הצמיחה חסרת התקדים של האזור, הצורך בשינוי הנרטיב החברתי הרווחתי לשיח כלכלי, עסקי וצומח. זאת לצד הביקושים חסרי התקדים לדיור באזור ועל רקע, בין היתר, פתיחה של מרכזי תעסוקה חדשים המעניקים תעסוקה איכותית לאלפי תושבים באזור, ביניהם גם חממות טכנולוגיות, חברות הייטק שפתחו שלוחות בשדרות כמו אלמנטור וקווליטסט, חברת לינק 19, נגב 19 ועוד.

צפויים להשתתף: אופיD7 אקוניס, שר החדשנות והטכנולוגיה, ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה, אבי דיכטר, שר החקלאות ופיתוח הכפר, יצחק וסלראוף, שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי ועוד.

"ועידת שדרות לכלכלה משקפת את המעבר ממרחב שעוסק באתגרים חברתיים ושסעים למרחב שעוסק בפיתוח כלכלי והעצמת המגזר העסקי. בשנים האחרונות, באמצעות כוחות משותפים, הפכנו את אזור שדרות ועוטף עזה לעוגן כלכלי ותעשייתי המושך אליו מגוון עצום של יוזמות. הברזל שיורים עלינו אויבינו משמש אותנו לצמיחה ובניה", מסרו המארגנים.

לאתר הוועידה לחצו בקישור המצורף :   https://www.sderoteconomy.com/

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים