חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שובם של היתושים

 

המטרד הקיצי חוזר בכל רחבי הארץ ובאגף שפ”ע נערכים למניעה וצמצום נוכחות היתושים, בדגש על מקומות המהווים או סמוכים למקורות מים.  

 

המטרד הקיצי חוזר בכל רחבי הארץ ובאגף שפ"ע נערכים למניעה וצמצום נוכחות היתושים, בדגש על מקומות המהווים או סמוכים למקורות מים. זאת במיוחד כנגד היתוש מזן הטיגריס האסייני, אשר עלול להעביר מחלות לבני אדם.

כבר בימים אלה החלו להתבצע הדברות באופן הדרגתי למניעת התרבותם של היתושים בשכונות ובמרחבים הציבוריים. כך למשל, במקומות סמוכים למוסדות חינוך, אתרי בנייה וכמובן, תעלות ומאגרי מים. כמו כן, נערכות ביקורות סריקות וניטורים תכופים בשטחים הציבוריים, קולטני מים ועוד.

באגף שפ"ע מבהירים כי חשוב שגם התושבים ייקחו חלק בשטחים הפרטיים של בתיהם ובכך יסייעו לצמצום נוכחות היתושים בדרכים מאוד פשוטות: כיסוח סבכי צמחים, שיחים ועציצים. בדיקת תחתיות של עציצים הצוברות מים ושאר מקומות בבית בהם יכולים להיאגר מים עומדים כמו למשל ממזגנים, העשויים לשמש מוקדי דגירה של יתושים.

על אף כל האמצעים הננקטים לא ניתן כמובן למנוע לחלוטין את הימצאותם של היתושים במהלך הקיץ ולכן בעירייה מזכירים כי מומלץ להתגונן מפני עקיצות המתבצעות לרוב בשעות החשיכה, על ידי לבוש ארוך, התקנת רשתות בחלונות הבתים, שימוש במאווררים ומריחת חומרים מותאמים נוגדי יתושים.

בכל מקרה של איתור מוקד מים ומפגע של מזיקים יש לדווח למוקד העירוני 106 הפועל 24 שעות ביממה.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים