חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ציונה שחר - שיחה אישית עם אחות מיוחדת

 

לכבוד יום האחות הבינלאומי שיחה אישית עם אחות מיוחדת, ציונה שחר בת 58 , מודיעין מנהלת סיעוד במרפאת כללית ראשונית במודיעין

 

המטופלים שלה אומרים עליה שהיא אחות עם נשמה ענקית, הקולגות שלה רואות בה כדמות מכילה ומרגיעה.

ציונה החלה את דרכה ב 1984 בבי"ח וב-10 שנים האחרונות היא מנהלת הסיעוד של המרפאה הראשונית כללית במודיעין.

איך הגעת להיות אחות?
כבר בהיותי נערה צעירה החלטתי להיות אחות, החלטה שאני שמחה ומברכת עליה כל יום מחדש. אני מרגישה זכות גדולה בעשייה ותחושת הסיפוק מלווה אותי אותי כל יום ומוכיחה לי שאני נמצאת במקצוע הנכון.
אף יום במקצוע הסיעוד אינו דומה לקודמו, העבודה היא מגוונת ומעניינת. תמיד יש מטופלים חדשים , מקרים חדשים, אבחנות חדשות , גיוון אינסופי שנותן לי עניין למרות השנים הרבות שאני אחות.

מה את הכי אוהבת בעבודה שלך?
אני אוהבת את הממשק עם האנשים. המטופלים רואים בי כמקור ידע, חמלה, אמפתיה. לפעמים הם מגיעים אלי רק כדי לשמוע את העצה שלי, לקבל מילה טובה או לקבל הדרכה ממני. אני מקבלת אמון מלא מהמטופלים, זה משהו שנבנה עם השנים .

כשמטופל בא לומר לי תודה ובזכות השיחה שלנו עשה מהפך בחיים והמדדים שלו השתפרו, אני מתרגשת כל פעם מחדש רק מלדעת שהמילים שלי נגעו בו ושיפרו לו את איכות החיים.
הרבה פעמים, אנחנו האחיות, מהוות קרן אור למטופלים לעיתים אף חבל הצלה, העבודה שלנו כוללת בין היתר גם מניעה וגילוי מוקדם.
הטיפ שלך לאחות מתחילה?
הטיפ המרכזי שאני יכולה לתת למי שבחרה במקצוע הזה הוא להגיע לעבודה כל יום עם חיוך (גם כשקשה) החיוך פותח לבבות, מייצר פתיחות ובזכות זה נותן עומק לעבודה שלנו ותרומה גדולה למטופלים ולנו ,כצוות סיעודי מעבר לעבודה הטכנית שלפעמים חייבים לבצע כחלק מהמטלות הקבועות.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים