חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ירושלים והסביבה >>

ארבעה ימים של מוסיקה נפלאה

 

פסטיבל הפסנתרים של תיאטרון ירושלים מציין 230 שנים לפטירתו של המלחין הגאון, וולפאנג אמדיאוס מוצרט, ומיטב יצירותיו הגלויות והנסתרות ינוגנו על במות התיאטרון בארבעה ימים של מוסיקה נפלאה. 

 

אחרי ההצלחה המקוונת בשנה שעברה, יוכלו הצופים ליהנות הפעם מקרוב משורה של תזמורות, פסנתרנים ופסנתרניות, אמנים ומנצחים, מהמובילים בארץ שינגנו את יצירותיו. פרופ’ מיכאל וולפה, המנהל האמנותי של הפסטיבל: "השנה מוקדש הפסטיבל לגאון הגדול של המוסיקה בכל הזמנים, שיצירתו היא בבחינת נס של ממש, מוצרט כמובן. מוצרט לא היה רק ילד פלא, הוא כולו ויצירתו ההם פלא של ממש"

גרסאות נדירות ליצירותיו של המלחין הגאון וולפגנג אמדאוס מוצרט שהתגלו רק לאחרונה, יהיו אחת האטרקציות המרכזיות בפסטיבל פסנתרים שייערך זו השנה התשיעית בתיאטרון ירושלים. הפסטיבל עומד הפעם בסימן 230 שנה למותו של המלחין הגאון, שיצירותיו מהוות עד ימים אלו נכס צאן ברזל בהיסטוריית המוזיקה העולמית, ושנפטר בגיל 35.

בין השאר תנוגן יצירתו לפסנתר סולו "אלגרו ברה מז’ור" שנתגלתה באוסף של משפחה הולנדית, אשר רכשה את כתב היד בשנות העשרים של המאה הקודמת ורק לאחרונה החליטה להעביר אותו למכון מחקר בזלצבורג. והיצירה "לרגטו ואלגרו" לשני פסנתרים ולתזמורת מ-1781, שנותרה בתוך מסמך קטוע, והושלמה ונערכה על ידי הפסנתרן תומר לב. עוד בונוס בפסטיבל תהיה השמעת "הסונָטה לפסנתר בארבע ידיים" שחיברה אחותו של וולפגנג, מריה אנה. את הפסטיבל, כמו בשנים הקודמות, ילוו הרצאות מרתקות מפי המנהל האמנותי שלו, פרופ’ מיכאל וולפה, וגם הסרט התיעודי "התכוונות", העוקב אחרי עוברים ושבים המנגנים בפסנתר שהוצב בתחנת רכבת   ומפגש עם יוצרו, הבמאי אילן יגודה .

בשנה שעברה, בשל סגר הקורונה, נערך הפסטיבל באופן מקוון וזכה לכמעט 100 אלף צפיות מהארץ ומהעולם. השנה יוכלו הצופים לשוב וליהנות מארבעה ימים של מוסיקה נפלאה באולמות תיאטרון ירושלים בתאריכים ה- 10-13 בנובמבר. פסטיבל המוקדש רובה ככולו לפסנתר על מגוון סגנונותיו ודרכי ביטויו. מוצרט הוא אחד מגדולי המלחינים הקלאסיים של כל הזמנים, שחיבר יצירות כבר בהיותו בן 5. יצירותיו זכו לביצועים אין סופיים ותופסים מקום חשוב בתרבות העולמית בכלל והאירופאית בפרט.

על בימת התיאטרון יעלו התזמורות המובילות בארץ, התזמורת הסימפונית ירושלים, תזמורת ירושלים מזרח ומערב, התזמורת הקאמרית הישראלית, הקאמרטה הישראלית ירושלים, הרכבים, סולנים וזמרים/ות, וכמובן נבחרת מרשימה של פסנתרנים ופסנתרניות ישראלים/יות בני כל הדורות.

בין הפסנתרנים/יות, המנצחים/ות, והאמנים/יות הרבים/ות המשתתפים/ות בפסטיבל: אוקסנה יבלונסקה, דוראל גולן, אורית וולף, מיכל טל, בתיה שטיינבוק, עדן לורנצן, טמי קנאזאווה, יובל אדמוני, תומר לב, אסף זהר, ניזאר אלכאטר, גיא מינטוס, נביל חאיק, סטנלי ספרבר, מנחם ויזנברג, ליאור ליפשיץ, רון רגב, עידו שפיטלניק, אסף קליינמן, אסף בנרף, זיו קוז’יקרו , תום כהן, סיון אלבו בן חור, מלאכי רוזנבאום, אריאל הלוי, ארן הרדי, יונתן רוזן, טליה אילן, ניר כה שליט, אמיר רון, גיל יקותיאלי, ירון רוזנטל, ולצידם גם טובי נגני כלי הקשת בישראל: חגי שחם, רועי שילוח, אריאל טושינסקי, נתן רוזן וטלי קרביץ.

יפעת צחי -קיראל, מנכל"ית תיאטרון ירושלים: "אנחנו נרגשים לחזור ולפגוש את קהל חובבי המוסיקה במרחבי תיאטרון ירושלים ומזמינים את כולם ליהנות ממוסיקה נפלאה, מביצועים מקוריים שהוכנו במיוחד לפסטיבל ומההרצאות המרתקות של פרופ’ וולפה, שנותנות כל פעם זווית חדשה ומרתקת על התפתחות המוסיקה העולמית".

 

התוכנית המלאה של הפסטיבל באתר תאטרון ירושלים: www.jerusalem-theatre.co.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים