חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הינשוף הצביע על שכרות ולא שתית? אתה חייב לקרוא את זה

 

אתם נוסעים ברכב, עוצר אתכם שוטר, הוא עושה לכם בדיקת ינשוף, ואתם נמצאים שיכורים, על אף שבכלל לא שתיתם? אין ספק שלהיות מואשמים בנהיגה בשכרות זה לא נעים, כי יכולים לפתוח לכם בגלל זה תיק במשטרה, ולהוסיף לכם נקודות על עבירות תנועה

 

אתם נוסעים ברכב, עוצר אתכם שוטר, הוא עושה לכם בדיקת ינשוף, ואתם נמצאים שיכורים, על אף שבכלל לא שתיתם? אין ספק שלהיות מואשמים בנהיגה בשכרות זה לא נעים, כי יכולים לפתוח לכם בגלל זה תיק במשטרה, ולהוסיף לכם נקודות על עבירות תנועה. מה שיכול להוביל אפילו לשלילת הרישיון שלכם. ואם בכלל לא שתיתם, ובדיקת הינשוף יצאה לא נכונה לדעתכם, כמובן שזה מתסכל אפילו יותר, כי לטענתכם אתם אפילו לא אשמים, ותוצאות הבדיקה אינן מוצדקות ואינן נכונות.

מה ההגדרה של נהיגה בשכרות?

על פי פקודת התעבורה, נהיגה בשכרות נחשבת לכזו, אם מתקיים אחד משני התנאים הבאים:
1. הנהג נמצא תחת השפעת אלכוהול בעת הנהיגה, או כאשר היה אחראי על רכב הנמצא בבעלותו, בזמן שהרכב היה על הכביש. ריכוז האלכוהול הקבוע בחוק, אשר ממנו והלאה מדובר בנהיגה בשכרות, הוא 240 מיקרוגרם של אלכוהול בליטר של אוויר נשוף, או 50 מיליגרם אלכוהול מתוך 100 מיליליטר דם.
2.  הנהג נמצא תחת השפעת סמים מסוכנים בזמן הנהיגה או בזמן שהיה אחראי על הרכב שלו שנמצא על הכביש, או שנמצאו בגוף הנהג תוצרי חילוף חומרים של סמים מסוכנים.
כלומר, לפי החוק, הגדרת הנהיגה בשכרות דורשת שהנהג ימצא תחת השפעת אלכוהול או סמים בזמן שנהג או היה אחראי על רכבו שנמצא על הכביש (גם אם הרכב עומד בשוליים, למשל). כדאי לדעת גם שריכוז זה, המגדיר נהיגה בשכרות, בדרך כלל משתנה ומתעדכן כל כמה חודשים או שנים, כאשר עבור נהגים חדשים ההגדרה היא לרוב שונה מזו המתקיימת עבור נהגים ותיקים, והיא גם מחמירה יותר.
כמו כן, כדאי שתדעו גם שהשוטר שעצר אתכם יכול לבצע לכם מבחן בו הוא יעריך את מידת הצלילות שלכם, והוא יכול לקבוע לפי בדיקה זו האם נהגתם תחת השפעת אלכוהול, והאם הייתם צלולים במידה הראויה בזמן הנהיגה על הכביש או בזמן שהייתם אחראים על רכב שבבעלותכם הנמצא על הכביש (גם אם לא נהגתם). במסגרת מבחן צלילות זה לרוב תתבקשו לעמוד ישר, ללכת בקו ישר ולגעת עם האצבע בקצה האף.

מה כדאי לעשות אם אתם מואשמים בנהיגה בשכרות?

אם אתם מואשמים בנהיגה בשכרות, בייחוד אם לא שתיתם אלכוהול והבדיקה יצאה מוטעית, כדאי לכם לפנות למשרד עורכי דין המתמחה בדיני תעבורה, שיידע לייעץ לכם ולהכווין אתכם, ואשר יוכל לייצג אתכם משפטית, להוכיח את חפותכם, ולעזור לכם לפתור את הבעיה שנקלעתם אליה. וכדאי שתדעו שבמקרים כמו אלה ממש לא כדאי לכם להתפשר, אלא רצוי לפנות רק למשרד עורכי דין המתמחה בדיני תעבורה שנחשב למוביל בתחום זה – כמו המשרד של חגי ואלון סער.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים