חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

התנגדות העירייה לשינוי אופיין של מכבים ורעות בתכנית המתאר

 

עיריית מודיעין מכבים רעות הגישה ערר לתכנית המתאר של מינהל התכנון כאשר אחד העררים המובילים היתה ההמלצה להגדיר את מכבים ורעות כאיזורי פיתוח עירוני.

 

כידוע, תכנית המתאר הכוללנית מד/2040 אשר פורסמה להתנגדויות במהלך חודש יולי האחרון, כוללת התייחסות לעתידם של מכבים ורעות בראייה של עשרות שנים קדימה. על פי התכנית, הגדיר מינהל התכנון את מכבים ורעות כאיזורי פיתוח עירוני. המשמעות היא שעל פי התכנית, תבוטל הגדרתה של רעות כיישוב פרוורי ומכבים כיישוב כפרי. שינוי הייעוד על פי התכנית, עלול לגרור לבנייה רוויה, כולל בחורשות ובשטחים מסביב ולגרום לשינוי מהותי של מכבים ורעות.

כזכור כבר בחודש אפריל שלח ראש העיר, חיים ביבס, מכתב חד משמעי למינהל התכנון בו הוא מודיע על התנגדותו הנחרצת לשינוי ההחלטה השגויה ודרש באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי יישמר אופיין של השכונות, כשכונות בעלות צביון כפרי ופרוורי כפי שהן כיום. ביום שני 31.8, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה להגיש גם את התנגדותה תוך דרישה לשמור על מכבים ורעות בייעודם הקיים.

חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות: "מכבים ורעות הם שני ישובים בעלי מאפיינים קהילתיים יחודיים המהווים חלק חשוב וערכי בעיר שלנו בדיוק כפי שנקבע ועוגן בוועדה לתכנון ובנייה לאחר איחוד העיר בשנת 2003. בתאריך 29 בחודש אפריל האחרון הגשתי דרישה לביטול שינוי היעוד של מכבים רעות ושמירה על אופיין הכפרי-פרוורי. אני בטוח שהאופי של מכבים-רעות יישאר ויישמר בדיוק כפי ששמרנו עליו עד כה."

שלמה פסי, מ"מ וסגן ראש העיר ומחזיק תיק רובע מכבים-רעות: "ההחלטות במסגרת תכנית המתאר הכוללנית מד/2040 בעלות חשיבות גדולה לעתידה של העיר ובכלל זה, קריטיות למכבים ורעות. כמחזיק תיק הרובע, אני יחד עם ועד הרובע מחזקים את ידיו של ראש העיר ומודים לו על ההבנה העמוקה והמחויבות האישית לשימור אופיים הייחודי של מכבים ורעות. אנו לא נשקוט ונמשיך לפעול ולהוביל לתוצאה שתשמור את מכבים ורעות לטובת הדורות הבאים ואופיים הירוק והמיוחד ימשיך להיות חלק חשוב בנוף העירוני".

 

 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים