חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

האם ידעתם שטחינה עלולה גם להזיק ?

 

לפני שהפכתי לנטורופתית, הקפדתי מאוד על תזונה בריאה והיה חשוב לי לאכול נכון. חשבתי שטחינה, לפי הפרסומים היא אוכל בריא לחלוטין, ואז בלימודי הנטורופתיה למדתי שהרבה טחינה יכולה להזיק. יותר נכון זה לא ממש הטחינה, אלא הכמות שצורכים אותה. להמשך קריאה, כנסו...

 

האם ידעתם שטחינה עלולה גם להזיק ?

לפני שהפכתי לנטורופתית, הקפדתי מאוד על תזונה בריאה והיה חשוב לי לאכול נכון. חשבתי שטחינה, לפי הפרסומים היא אוכל בריא לחלוטין, ואז בלימודי הנטורופתיה למדתי שהרבה טחינה יכולה להזיק. יותר נכון זה לא ממש הטחינה, אלא הכמות שצורכים אותה.

חשוב לי לאמר שהמידע בתזונה הוא אינסופי, וגם המידע שאנחנו מקבלים מהרשת הוא אינסופי – אבל יש מצבים שהעומס אינפורמציה הזה לא מדויק ומבלבל.

הטחינה היא דוגמא טובה לכך:

למעשה הטחינה היא מקור טוב לויטמינים ומינרלים חשובים בעיקר סידן וברזל . היא גם מכילה ח. שומן מסוג אומגה 6 שחיונית מאוד לתהליך חילוף חומרים, לבריאות העצם, לפעילות תקינה של המוח ועוד. זו חומצת שומן חיונית שהגוף אינו מייצר אותה ואנחנו חייבים לצרוך אותה מהתזונה. עד כאן הכל טוב.

הענין הוא שחומצת שומן אומגה 6 קיימת במזונות רבים כמו מוצרי בשר, עוף , דגים, ביצים, שמנים צמחיים, אגוזים וזרעים ועוד וענין המינון מאוד חשוב. מינון גבוה של חומצת השומן הזו מעודדת תהליכים דלקתיים

מה שקורה שבגלל הזמינות הגדולה של אומגה 6 במזונות רבים שאנחנו צורכים מהם הרבה ועל בסיס יומיומי נוצר מצב שרבים צורכים תרופות נוגדות דלקת.

לפי מבחר המזונות שבהם קיימת חומצת שומן זו נראה שאף פעם לא יחסר לנו ממנה – אבל כפי שאתם מבינים צריך להיזהר מאוד עם הכמות.

מה עושים ?

ניתן לאזן את רמות אומגה 6 בגופנו ע"י צריכת מזונות המכילים חומצת שומן אומגה 3 ברמה נאותה .

ניתן למצוא ח. שומן אומגה 3 בדגים שומניים, אצות, באגוזי מלך, זרעי פישתן, זרעי צ’יה, עלי ריגלת הגינה שניתן למוצא בצידי הדרכים בשוהם.

בעבר לא היתה בעיה לצרוך את שתי חומצות השומן האלו – אומגה 6 ואומגה 3 – בכמויות מאוזנות. אבל כיום כשהתזונה הפכה להיות מתועשת יותר צורכים המון אומגה 6 ומעט מאוד אם בכלל אומגה 3.

אז השאלה הנשאלת תמיד – אז כמה טחינה לצרוך ?

שאלה מורכבת שכדי לענות בהרחבה עלי לכתוב פוסט נפרד אבל אנסה בקצרה.

הכמות תלויה בתזונה שלכם לאורך היום. כמה מזונות המכילים אומגה 6 אתם צורכים. בעבר היחס של הציידים לקטים בין אומגה 6 לאומגה 3 נע בין 2:1 ל- 4:1 באופן טבעי. כיום אנו עומדים בממוצע על יחס של 20:1 וזה מה שיוצר את התהליכים הדלקתיים.

אז כדי לא להסתבך עם חישובים תשימו :

- לכמויות של מזונות המכילים אומגה 6 שאתם צורכים במהלך היום.

- המעיטו באכילתם של מזונות המכילים אומגה 6.

- הכניסו לתפריט היומי מזונות העשירים בחומצת שומן אומגה 3.

- אם אין לכם בתפריט מזונות המכילים אומגה 3 תשלימו זאת מתוסף.

ולגבי הטחינה ?

בנוסף למה שרשום תקפידו שלא להגזים חשוב להיות מודעים 

בריאות ושובע 

אם יש שאלות נוספות, אני כאן בשבילכם

גילה אלישיב – כוח למוח

יש לכם עוד שאלות לגילה אלישיב נטורופתיה, כח למוח? כנסו!

האתר שלי  עמוד הפייסבוק   050-9660069

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים