חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות דרום השרון >>

ראש העיר וגזבר העירייה חתמו על מכירת חמץ לקראת החג

 

ראש העיר רפי סער וגזבר העירייה צביקה דוידי נפגשו היום עם סגן ומ”מ ראש העיר עו”ד איתן צנעני, יו”ר המועצה הדתית הרב ששון טרבלסי  והרב בן-ציון יעקב קרמר, למעמד חתימה על ייפוי כוח והרשאה לרבנות הראשית למכור את החמץ שברשות העירייה בערב הפסח לגויים.

 

ראש העיר וגזבר העירייה חתמו על מכירת חמץ לקראת החג

ראש העיר רפי סער וגזבר העירייה צביקה דוידי נפגשו היום עם סגן ומ"מ ראש העיר עו"ד איתן צנעני, יו"ר המועצה הדתית הרב ששון טרבלסי  והרב בן-ציון יעקב קרמר, למעמד חתימה על ייפוי כוח והרשאה לרבנות הראשית למכור את החמץ שברשות העירייה בערב הפסח לגויים.

מעמד החתימה על מכירת חמץ הוא מנהג עתיק יומין, המתקיים בעיר מדי שנה. על פי ההלכה, יש לבער את החמץ לפני פסח, ואסור שיהיה אפילו מעט ממנו ברשותו של יהודי. עם זאת, מכירתו לגוי יכולה לפתור את הבעיה, שהרי בכך החמץ אינו עוד ברשותו של היהודי, ועל הגוי לא חל איסור זה.

בשנה שעברה, בעקבות סגירת חלק מבתי הכנסת עקב התפרצות מגפת הקורונה בישראל והסגר שהתקיים אז ברחבי הארץ, קיימה המועצה הדתית בכפר סבא מכירת חמץ מקוונת, במטרה להקל על הציבור המעוניין במכירת החמץ.

ראש העיר וגזבר העירייה, המשמשים כמורשי חתימה מטעם העירייה, ייפו כאמור את כוחה של הרבנות לבצע את מכירת החמץ טרם כניסת החג.

ראש העיר, רפי סער: "סילוק החמץ ומכירתו הם חלק מהמסורת של העם היהודי, ואני נרגש מדי שנה לקיים את מעמד החתימה – המבשר את בואו של החג, את אווירת האביב ואת יציאתנו מחירות לעבדות. אני מודה למועצה הדתית ולרבנות כפר סבא על מלאכת הקודש שהם מקיימים במהלך כל השנה למען תושבות ותושבי העיר ומאחל חג שמח וכשר לכל תושבות ותושבי העE9ר ולכל בית ישראל".

סגן ומ"מ ראש העיר, עו"ד איתן צנעני: "על פי ההלכה היהודית, אסור להחזיק בבעלותנו חמץ במהלך שבעת ימי הפסח. מנהג ישראל הוא למכור את החמץ שברשותנו לגוי, טרם כניסת החג. מעמד החתימה על ייפוי הכוח וההרשאה, מאפשרים לרבנות – המשמשים כשליחי ציבור – לבצע את מכירת ה=E7מץ בשם התושבים. אני מאחל חג פסח שמח וכשר לכל קהילת כפר סבא ולכל תושבי המדינה".

רצ"ב: מעמד מכירת חמץ בעירייה. צילום: עיריית כפר סבא

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים