חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

ויטמין D- מנקודת מבט של עולם הנטורופתיה

 

ויטמין D הוא קבוצה של חומרים פעילים ביולוגית (כולקלציפרול, ארגוקלציפרול, סיטוקליציפרול, 2,2-דיהידרואגוקלציפרול ואחרים). כולקלציפרול (ויטמין D3) מסונתז בעור האדם בהשפעת קרניים אולטרה סגולות מהסוג ”B” ונכנס גם לגוף האדם עם אוכל.  ניתן ליטול ארגוקלציפרול (ויטמין D2) רק עם אוכל.  

 

ויטמין D- מנקודת מבט של עולם הנטורופתיה

ויטמין D הוא קבוצה של חומרים פעילים ביולוגית (כולקלציפרול, ארגוקלציפרול, סיטוקליציפרול, 2,2-דיהידרואגוקלציפרול ואחרים). כולקלציפרול (ויטמין D3) מסונתז בעור האדם בהשפעת קרניים אולטרה סגולות מהסוג "B" ונכנס גם לגוף האדם עם אוכל.  ניתן ליטול ארגוקלציפרול (ויטמין D2) רק עם אוכל.
 
המטרה העיקרית של ויטמין D בגוף האדם היא להבטיח את ספיגת הסידן והזרחן מהמזון במעי הדק .  על פי מספר מחקרים קליניים, מחסור כרוני בוויטמין D בילדים צעירים קשור בסיכון גבוה לפתח מחלות שונות בעתיד: סוכרת, השמנת יתר, מחלות אוטואימוניות, מחלות אונקולוגיות, מחלות לב וכלי דם, פסוריאזיס, מחלות אטופיות, מחלות מעי דלקתיויותף
 
קלציפרול מסיס בשומנים.  יש צורך גם בשומנים לספיגת ויטמין זה במעיים.  כמו ויטמינים אחרים המסיסים בשומן, הוא נוטה להצטבר ברקמות השומן .  מאגרי ויטמין D שהצטברו בגוף במהלך הקיץ יכולים להיות מנוצלים בהדרגה במהלך חודשי החורף .
 
שימוש קבוע בתוספי ויטמין D יכול לסייע בהקלת תסמינים של תסמונת המעי הרגיז .
 
הנורמה לתכולת ויטמין D בדם: הריכוז של 25 (OH) D הוא יותר מ- 30 ng / ml (75 nmol / l), ערכים נמוכים יותר הם מחסור, ופחות מ- 20 ng / ml (50 nmol / l) הוא מחסור.  מנת יתר של ויטמין D אפשרית, החל מריכוז של 100 ננומטר / ליטר, ללא ספק ריכוז רעיל של 200 ננומטר / ליטר.
 
בברכה,
לינה צ’רקסוב

יש לכם עוד שאלות ללינה צ`רקסוב לנציאנו נטורופתיה, תזונה ואימון כושר? כנסו!

054-7515741  לאתר שלי

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים