חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עלייה באלימות במשפחה בצל הקורונה

 

היום 1.6 מחאה עירונית כנגד אלימות נגד נשים בצומת 431-יצחק רבין

 

על אף שעבור רבים, הבית יותר מתמיד מהווה מקום מבטחים בצל הקורונה, מסתמנת עלייה מדאיגה בארץ, של אלימות במשפחה. גם במודיעין מכבים רעות, על פי נתוני המרכז למניעת אלימות באגף לשירותים חברתיים, ניכרת בשלושת השבועות האחרונים עלייה במספר הפניות, כעשר פניות חדשות, חלקן של גברים שהגיעו בבקשה להליך טיפולי, הנמצאות בתהליך בדיקה ובירור. בנוסף, מדווחים באגף על עלייה בעצימות הקונפליקטים ועוצמת האלימות, במקרים החדשים ובאילו המטופלים ומוכרים לאגף.

המרכז למניעת אלימות מבצע עבודה רציפה משותפת עם משטרת מודיעין, על מנת להגן על נפגעי אלימות ולמנוע אירועי קיצון מסוכנים. תחום האלימות הוא האחד הנושאים המרכזיים שהאגף מקדם ברמה טיפולית ובהעלאת המודעות לתחום. בימים "שבשגרה" מטפל המרכז למניעת אלימות ושלום המשפחה בכ-70 משפחות המתמודדות עם אלימות במהלך השנה, כאשר כ-35 משפחות מטופלות בזמן נתון. המרכז נותן מענה פרטני וקבוצתי לנשים ולגברים. במהלך משבר הקורונה, על פי טלי גולדנברג, עו"ס מנהלת המרכז "ההתמודדות הייתה מאוד משפחתית והישרדותית וניתנו טיפולים באמצעות "הזום" והטלפון. בשלושת השבועות האחרונים, אנו עדים לעלייה במספר הפניות".

בשל המצב בארץ והעלייה במספר מקרי האלימות כנגד נשים ובבית, שניים מהם הסתיימו ברציחתן של נשים רק לאחרונה, אורגנה מחאה עירונית מחר 1.6  בשעה 18:00 בצומת 431-יצחק רבין, המצטרפת למחאה  בכל  רחבי הארץ.

ד"ר אורנה מגר, יועצת רה"ע לשוויון מגדרי – "אנחנו פונים לממשלה להעביר לאלתר את תקציב מניעת אלימות במשפחה! זהו נושא בסדר העדיפות החברתית וכולנו שותפים לו, למען הבטחון האישי של כל אחת וכל משפחה!"

עדי מן, מחזיקת תיק שוויון מגדרי: ההתעלמות של המדינה מהתופעה הנוראית, המורכבת והמדאיגה הזו היא בושה. לא יתכן שלנשים שחוות אלימות במשפחה,  אין למי לפנות ואינן יכולות להרגיש מוגנות. אנחנו נצא לרחובות גם הפעם, כמו שיצאנו בשנה שעברה ולפני כן, עד שיהיה שינוי בתפיסה ונשים וילדיהן יוכלו לחיות בשלום ובלי פחד!"

עמיעד טאוב המשנה לראש העיר ומחזיק תיק שירותים חברתיים: "האלימות כנגד נשים היא מכת מדינה שעל כולנו מוטלת האחריות לעסוק במניעתה. המרכז למניעת אלימות באגף פועל יחד עם המשטרה לשיפור המענים בכל עת וגם אם בעיר שלנו מדובר במספרים קטנים יחסית למספרים בארץ, כל אישה היא עולם ומלואו ועלינו מוטלת האחריות לעסוק במניעה ובסיוע לצמצם לחלוטין את מספר הנפגעות בעיר עכשיו בצל הקורונה ובכלל, ולשפר את המענה הניתן להן"

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים