חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

איך פותרים את בעיית השינה של הבן שלי?

 

תושבת העיר פונה למעיין אטיה, מדריכת שינה ויועצת הורים, בשאלה: ”היי מעיין, הבן שלי בן חצי שנה. ישן בעריסה בחדר שלנו. נרדם אחרי טקס שינה של מקלחת הנקה שיר וקצת נדנודים בסביבות 18-19. לפעמים נרדם ישר אחרי האוכל. מתעורר בלילה לאכול בדרך כלל פעם אחת בין 2-3 ועד לפני כמה זמן היה נרדם וחוזר לישון מיד אחרי האוכל.. לאחרונה..” להמשך קריאה- כנסו

 

תינוק בן שנה וחצי- עירות באמצע הלילה

היי מעיין, הבן שלי בן חצי שנה. ישן בעריסה בחדר שלנו. נרדם אחרי טקס שינה של מקלחת הנקה שיר וקצת נדנודים בסביבות 18-19. לפעמים נרדם ישר אחרי האוכל. מתעורר בלילה לאכול בדרך כלל פעם אחת בין 2-3 ועד לפני כמה זמן היה נרדם וחוזר לישון מיד אחרי האוכל.. לאחרונה לא מצליח להירדם, או שנרדם עלי כשאוכל ומתעורר בעריסה.. יכול להישאר ער גם שעתיים ויותר ולא מצליח להירדם חזרה... לא משנה מה אני מנסה (ידיים, ליטופים, נדנודים, שירים וכו`)... למה זה קורה? אשמח לעזרה והכוונה. תודה רבה

 

תשובת מנהלת הפורום- מעיין אטיה 

שלום,

הבן שלך פיתח מה שנקרא: חלון עירות.
חלון עירות נוצר כאשר לתינוק יש גורם תלות חיצוני שבעזרתו הוא נרדם בתחילת הלילה. הוא דורש את אותו גורם תלות גם ביקיצות במהלך הלילה.
מגיע שלב שהתינוק מפתח עמידות להרדמות בעזרת אותו גורם תלות ואז מה שקורה שאנחנו מנסים להרדים אותו בעזרת הגורם תלות והוא לא נרדם, אנחנו מנסים מעט ואז מנסים להרדים בצורה אחרת למשל... נדנוד, כלומר, הכנסנו גורם הפתעה חדש להירדמות. היקיצות הופכות להיות ציפיה להפתעות נוספות.
מה שאני ממליצה לעשות במקרה שלך, זה קודם כל לנתק קשר בין האוכל והשינה ההירדמות הראשונית של הלילה. ממליצה גם להאכיל אותו, לא באותו חדר שהוא ישן. להקפיד על לקיים טקס שינה בין האוכל וההרדמה.
דבר נוסף, הייתי בודקת אם ההאכלה בלילה היא הרגל ולא צורך, האם הור הוא קיבע הרגל להתעורר באותה שעה ולאכול או שזה צורך. תוכלי לדעת לפי כמות האוכל שהוא אוכל ביקיצה הזאת, אם מדובר בהנקה, האם הוא יונק הרבה או פחות מהנקות במהלך היום.
דבר נוסף, להקפיד על אותה התנהלות ואותן תגובות כמו בהרדמה הראשונה, להימנע מהפתעות.
רצוי לבדוק גם האם העריסה לא קטנה בשבילו... האם נח לו לישון בעריסה.

יש לכם עוד שאלות למעיין אטיה - מדריכת הורים ויועצת שינה? כנסו!
054-2182170

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים