חיפוש
 
לדף הבית >>     דבורה אושפיז >>

האם כדאי לטפל בהפרעות קשב וריכוז

 

 כאשר אנו דנים בסוגיה זו, השאלה האמיתית שצריכה להישאל היא לא האם כדאי לטפל בהפרעה, אלא איך משפיעה הפרעת הקשב וריכוז על ילדך ובמה היא מפריעה לו מבחינה רגשית ומבחינת תחושת ההצלחה המסוגלות שלו.

 

יעילות הטיפול- קשב וריכוז

יש דרגות שונות בהפרעת קשב וריכוז- החל מהפרעת קשב וריכוז קלה ועד הפרעת קשב וריכוז ברמה גבוהה, בה הילד מתקשה מאוד להתרכז, רב עם המורים ונוטה להתפרצויות זעם.

לכן, אם אתם שואלים את עצמך האם כדאי לטפל בהפרעת קשב וריכוז התשובה היא כן, במידה והפרעת הקשב משפיע ומפריעה לחייו של ילדך. למשל, אם הילד מרגיש שונה מאחרים, אם הוא מרגיש שונה כי קשה לו להתרכז בכיתה הוא מגיע להישגים נמוכים יותר משאר חבריו לכיתה, ובנוסף לכך הפרעת הקשב משפיע עליו גם מבחינה רגשית. הוא כועס כל הזמן נוטה להתפרצויות זעם והוא לא מבין למה! אם דברים אלו גורמים לו להרגיש "שווה" פחות, "טוב" פחות מאחרים.

ככל שהילד עולה בגיל, הפרעת הקשב מתעצמת הקשיים של הילד הולכים וגדלים, הפערים בלימודים עולים, ולכך מתווספים גם קשיים רגשיים, קשיים חברתיים, וזוהי הסתבכות, שעל ידי טיפול נכון (לא חייב טיפול תרופתי אפשר גם טיפול פיזיולוגי ורגשי כמו הטיפול שאני עושה) הפרעת הקשב יכול להשתפר בצורה משמעותית או אפילו להיעלם, והחיים של הילד יכולים להשתפר משמעותית! 

לסיכום, אין שום סיבה לתת לילד לסבול כי הפרעת קשב זו בעיה שיש לה טיפול ומומלץ לטפל בה אם היא משפיעה בצורה לא טובה ומקשה על חייו של ילדכם.

 בברכה,
שרון

יש לכם עוד שאלות לשרון לבקוביץ - טיפול רגשי, קשב וריכוז? כנסו!

נייד: 050-7603244

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים