חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות תל אביב והסביבה >>

חולדאי לראש הממשלה: יש להציל את ענף המסעדנות

 

עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף איגוד המסעדות והברים הארצי, הציגה היום (ד’) את הצעתה למתווה חזרה לפעילות של עסקי המזון וההסעדה בעיר- בתי קפה, מסעדות וברים, כבר לקראת סוף השבוע הבא. בשבוע שעבר כבר הודיעה 

 

עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף איגוד המסעדות והברים הארצי, הציגה היום (ד’) את הצעתה למתווה חזרה לפעילות של עסקי המזון וההסעדה בעיר- בתי קפה, מסעדות וברים, כבר לקראת סוף השבוע הבא. בשבוע שעבר כבר הודיעה העירייה כי תתיר לבתי עסק בתחום המזון לפרוס שולחנות וכסאות במרחב הציבורי כדי לאפשר מרווחים בטוחים בין הסועדים, וכעת נדרשת הסכמת הממשלה לאפשר פתיחה של בתי עסק אלו באופן מיידי כדי למנוע את קריסת הענף וכניסת מאות אלפי עובדים למעגל האבטלה. בעיר תל אביב יפו יש כ-2,500 מסעדות, בתי קפה וברים, המעסיקים כ-70 אלף איש.

ראש העירייה רון חולדאי פנה הבוקר לראש הממשלה ולשרי הממשלה הרלוונטיים בבקשה לאפשר את פתיחת העסקים בהתאם למתווה המוצע כבר בסוף השבוע הבא (מצ"ב המכתב).

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "עיריית תל אביב-יפו רואה בעסקים- בדגש על עסקי ענף המסעדנות- שותפים חשובים בכינון השגרה הכלכלית והחברתית בעיר ובישראל בכלל. אנו עושים כל שביכולתנו על מנת לסייע, באמצעות פטורים מאגרות וכלים נוספים - אך באלו לא די. הצלת הענף על מאות אלפי עובדיו נמצאת בידי הממשלה, אנא - הירתמו להצלתו!"

הצגת המתווה נעשתה היום בבר הפיקוק בתל אביב, בנוכחות ראש העירייה רון חולדאי ומנכ"ל איגוד המסעדנות והברים הישראלי שי ברמן. במסגרת זו הציגה בעלת העסק לילך ספיר את ההערכות של הבר בהתאם למתווה, כולל בין היתר- הצבת שולחנות במרחקים גדולים אחד מהשני, פרוטוקול ניקוי וחיטוי קפדניים, הדרכות עובדים והנחיות לפעילות המטבח.

בתוכנית הממשלתית החזרת המשק לפעילות, שהוצגה ב-4.5.2020, מצויין כי עסקי המזון יחזרו לפעילות לכל המוקדם בסוף חודש מאי, וייתכן אף כי רק באמצע חודש יוני. המתווה שהוצג הבוקר מציע חזרה מלאה לפעילות בעוד שבוע, תוך הקפדה על עקרונות הבריאות ושורה של תנאים וקריטריונים. המסמך הוכן על ידי איגוד המסעדות הישראלי בשיתוף מומחים בתחום בטיחות המזון ובריאות הציבור, כמו גם התייעצות עם בעלי עסקים מובילים בתעשייה. לאחר שנבדק על ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים בעיריית תל אביב-יפו מצאה העירייה לנכון לקרוא לאימוצו ויישומו. העירייה סומכת ידיה על העסקים שישמרו על בריאותם של הבאים בשעריהם על ידי הקפדה יתרה על תנאי המתווה, וליתר ביטחון יגובה המתווה גם בבקרה ואכיפה של העירייה.

המתווה כולל את ההיבטים הבאים, תוך הקפדה יתרה על היגיינה ובריאות כלל העובדים והסועדים:
• ניקיון וחיטוי יסודי של המטבח, הבר, המחסנים, השירותים ואזורי ההסעדה
• מרחק של שני מטר בין כל השולחנות
• חיטוי השולחנות והכיסאות לפני ואחרי כל סועד
• הצבת מתקני חיטוי בכניסה וכן אלכוג’ל על כל שולחן
• תפריטים מודפסים על נייר, חד-פעמיים
• הושבה של קבוצות הומוגניות בלבד
• חיטוי מוקפד של כלי האוכל
• הקפדה על ריחוק בין המלצרים לסועדים
• מדידת חום יומית לכלל העובדים
• הנחיות לשטיפת ידיים, לבישת מסכות וכפפות
• הנחיות לאופן ביצוע משלוחים מבית העסק

פירוט המתווה המלא-
• הערכות לפתיחה מחודשת של העסק- ניקיון יסודי וחיטוי המטבח, הבר, המחסנים, השירותים ואזור ההסעדה וכן הרתחה ושטיפה של כל הכלים.
• בקרה על כניסת עובדים בתחילת פעילות ובתחילת כל יום/ משמרת- הדרכה כוללת של העובדים על הנחיות משרד הבריאות וכללי העבודה, כניסה עם מסיכת פנים, מדידת חום לכל עובד ותשאול על מצב בריאותו, ביצוע מעקב מתועד אחר כל עובד בכניסה לעבודה, כאשר לא ייכנס לעבודה עובד שאינו בקו הבריאות באופן מוחלט. כמו כן יחוייבו העובדים בשטיפת ידיים באופן יסודי והחלפת בגדים לבגדי עבודה או לבישת חלוק נקי.
• הנחיות לעבודה שוטפת במטבח- עבודה עם כפפות ומסיכות פנים כל העת והחלפתן בהתאם להנחיות, פינוי אשפה למיכל מרכזי בתדירות גבוהה ושמירה על תכולת פחים נמוכה.
• הנחיות לעבודת מלצרים, ברמנים, דלפקים, הגשת מוצרים מוכנים וכל פעילות המחייבת מגע עם הלקוחות- נותני השירות יחויבו בחבישת מסיכה ועטיית כפפות כל העת, לא תהיה אפשרות לשירות עצמי וכל המוצרים יסופקו על ידי צוות העובדים. כמו כן, מזון מוכן מראש יהיה ארוז.
• אופן הערכות המרחב של אולם ההסעדה וקבלת אורחים- שמירת מרחק בעת הכנסת לקוחות, חובת מסיכת פנים, מדידת חום בכניסה, הנגשה של עמדת שטיפת ידיים והצבת מתקנים לחיטוי ידיים בכניסה, בסמוך לשירותים, באזור ההגשה ועל השולחנות. כמו כן הנחיות לגבי הושבת לקוחות, הצבת שולחנות במרחק זה מזה, ניקוי וחיטוי כל שולחן לאחר פינויו ולפני הושבת לקוחות חדשים, שימוש בתפריטים חד פעמיים והמנעות מעריכת שולחנות טרם הגעת הלקוחות.
• פעילות עמדת המשלוחים- משלוחים יוכנו בעמדה ייעודית אשר תחוטא בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובין משלוח למשלוח, כל העבודה תתבצע עם כפפות נקיות ומסיכות, שמירת האריזות הריקות בשקית או בכלי סגור וחיטויו לפני כל הוצאה וכן חיטוי הארגז או הכלי באמצעותו נעשה המשלוח לפני תחילת העבודה.
• סגירת העסק מדי יום- סגירה קפדנית בהתאם לשגרת המסעדה, חיטוי ציוד נייח ומשטחי עבודה בהתאם להנחיות משרד הבריאות וכן הקפדה שכל מוצרי המזון סגורים ומכוסים.

מצ"ב מכתב ראש העירייה לראש הממשלה וכן המתווה המלא לפתיחת עסקי המסעדות כפי שהוכן על ידי איגוד המסעדות הישראלי.

לפרטים נוספים: דוברות עיריית תל אביב-יפו 03-7244720, dovertlv@tel-aviv.gov.il*

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים