חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

מה היא לקות קריאה ואיך מטפלים בה

 

הילד שלך טרם רכש את הקריאה ומתקשה לזכור את התנועות השונות. מהיכן כדאי להתחיל, ממה זה נובע, ואיך ניתן לסייע- על כך ועוד בכתבה הבאה 

 

קושי ברכישת הקריאה נובע לעיתים מבעיות זיכרון. בעיית זיכרון, נובעת מבעיה פיזית בגוף לכן מומלץ לעשות טיפול נוסף מעבר לשעות שהתלמידה מקבלת בבית הספר. לדוגמא להירשם לחוג ספורט ואולי להציע לה גם טיפול נוירופיזיולוגי (פיזי) כמו הטיפולים שאני עושה.

הייתי ממליצה על מספר דרכים לסיוע:

א. בדרך כלל כשיש לילד בעיית זיכרון צריך לבחור תומך זיכרון מתאים כלומר תומך זיכרון שהילדה מתחברת אליו מבחינה רגשית, יכול להיות שבמקום להשתמש בתומכי זיכרון שגורים ונהוגים, כדאי לך למצוא עם הילדה תומכי זיכרון שהיא מתחברת אליהם רגשית (למשל: מה מזכירה לה הצורה של קמץ או פתח, או איזה צליל שהיא מכירה התנועה מזכירה לה).

ב. לאחר שעבדתם על תנועה מסויימת כדאי לחזור עליה עוד מספר פעמים ורק אז לעבור לתנועה החדשה וכשהיא למדה התנועה החדשה לחזור שוב על שתי התנועות ורק אז לעבור לתנועה הבאה.

בעיית זיכרון ובלבול נובעת בדרך כלל ממערכות גוף לא תקינות (בדרך כלל מבעיה במערכת ההצלבה ובתפיסה מרחבית), יכולים לעזור לבעיה זו משחקים שדורשים לזכור דברים למשל, אתה אומר מילה, היא צריכה להגיד את המילה שלך ולהוסיף מילה משלה אחר כך אתה מוסיף מילה למילים שנאמרו וחוזר חלילה. מבחינת משחקים כדאי לחפש משחקי זיכרון או משחקים שעובדים על קישור בין נתונים שונים (משחקי הקשרים).

יש לכם עוד שאלות לשרון לבקוביץ - מטפלת בילדים ומנחת הורים? כנסו!

נייד: 050-7603244

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים