חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

שבוע החלל הלאומי 2020 במקיף י”ב ראשון לציון

 

לרגל שבוע החלל הלאומי אשר מתקיים בכל שנה בשבוע האחרון  של חודש ינואר, התקיימו מגוון פעילויות משמעותיות בנושא במקיף י”ב המעיין. ייעודו של שבוע החלל הלאומי הינו להנציח את פעילותו של האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון; והשנה שבוע החלל הלאומי הינו בסימן ”חיים ועובדים בחלל”.

 

שבוע החלל הלאומי 2020 במקיף י"ב ראשון לציון

 

לרגל שבוע החלל הלאומי אשר מתקיים בכל שנה בשבוע האחרון  של חודש ינואר, התקיימו מגוון פעילויות משמעותיות בנושא במקיף י"ב המעיין. ייעודו של שבוע החלל הלאומי הינו להנציח את פעילותו של האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון; והשנה שבוע החלל הלאומי הינו בסימן "חיים ועובדים בחלל".

במסגרת שבוע החלל נפגשו תלמידי בית הספר עם האסטרונאוא מראק ואנדר היי. מארק ואנדה היי נבחר על ידי נאס"א לתפקיד אסטרונאוט ב- 2009 והוא שימש כמהנדס טיסה על סיפון תחנת החלל הבינלאומית. מראק  העשיר את התלמידים בדוגמאות והסברים על ההבדלים והכוחות הפועלים בכדור הארץ ובחלל. בסוף ההרצאה, נערך פנל של שאלות ותשובות בו שאלו התלמידים את האסטרונאוט שאלות מגוונות אודות ההרגשות והתחושות בחלל וקיבלו הסברים פיזיקליים מרתקים אודות היכולת לתמר ולשהות בחלל כאשר כוח המשיכה כמעט ואינו מורגש.

נוסף על כך, נערכה בבית הספר תערוכת תוצרי חלל במסגרת לימודי המדעים של שכבה ז’. התלמידים קיבלו קטעי אוריינות בנושאי חלל לעבודה מתמשכת, כאשר התוצרים הניבו דגמים מרהיבים בנושא חלל המשלבים ידע ומבוסס מדעית. כמו כן, נערכו פעילויות של למידת עמיתים בה תלמידים הכינו מצגות ופעילות בנושא לווינות והישיגי ישראל בחלל וגם השתתפו בשיעור מקוון.

דב רוסו, רכז המגמה המגעית הנדסית במקיף י"ב ומדריך ארצי מרכז של המגמה המדעית הנדסית במשרד החינוך: "תחום החלל הינו קרקע פורייה לחשיפת התלמידים והקניית עקרונות ויסודות של יזמות, קידמה ושאיפה למצויינות פורצת דרך. כמגת החלל המוביל תלמידי בית הספר מקיף י"ב ראשון לציון נפגשים מידי שנה עם אסטרונאוטים ומשתתפים בכנסים בנושא הנדסת החלל.

נוסף על לימוד והתנסות במקצועות עתירי טכנולוגיה, השתתפות תלמידים בפעילות ייחודית זו במסגרת בית –ספרית חושף את תלמידי המגמה לתרבות ולמתרחש בעולם הגדול ומהווה קרקע פרוייה לשיתופי פעולה עתידיים תוך רכישת מיומנות להצגה של נושאים ופיתוח מיומניות בינאישיות גבוהות ."

לפרטים:  דב רוסו 050-9113109,  dov.rosu@gmail.com

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים