חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מחזמר ”גריז בשיער”

 

41 שנים אחרי שמחזמר גריז עלה לראשונה ובמלאות 40 שנה לעיבוד הקולנועי של ”שיער”, החליטו בלהקה להקדיש את המחזמר למסרים של אהבה ושלום באמצעות שירים ממחזות הזמר של שתי היצירות *”זו הזדמנות להשמיע ולהראות שהנוער עדיין נותן את קולו, עדיין אכפת לו מנושאים חברתיים והוא לא רק בתוך הטלפון הנייד”

 

להקת הנוער הייצוגית של החברה העירונית "קול ראשון" מעלה בחודש הבא את "גריז בשיער" מחזמר חדש המשלב בין שני הטקסטים האלמותיים "גריז" ו"שיער". במלאות 41 שנים למחזמר "גריז" ו-40 שנה לעיבוד הקולנועי של "שיער". בימאי וכותב המופע, ליאור וידושינסקי, מסביר: ""השנים חולפות, התקופות משתנות אך המסרים הם עדיין אותם מסרים". כזכור, רוב שירי פסטיבל וודסטוק, ששימש כרקע ואווירה למחזמר "שיער" כללו בעיקר נושאים המביעים התנגדות למלחמת ווייטנאם ושירים בעד זכויות אדם שכללו מסר של "אהבה ולא מלחמה". "לצערנו הרב המלחמות ממשיכות" מסביר וידושינסקי "חוסר השוויון עדיין מהדהד ברחבי העולם והאלימות לא פוסקת. עבורנו זו הזדמנות להשמיע – גם באמצעות העיבודים המוסיקאליים של פיני שפיגלר - שהנוער עדיין נותן את קולו, עדיין אכפת לו מנושאים חברתיים והוא לא רק בתוך הטלפון הנייד".

בשנת 1978 הוקרן לראשונה על מסכי הקולנוע הסרט "גריז" שהביא את המוסיקה ורוח הנעורים של שנות החמישים למסך הגדול. שנה לאחר מכן הוקרן הסרט "שיער" שהביא רוח נעורים מתקופת ילדי הפרחים בניחוח קצת שונה. סביר להניח שסוד הצלחתם של שני הסרטים הוא האהבה, התקווה, חדוות החיים והיצירה שמתבטאת במוסיקה מצוינת ואנרגיית חיות צעירה. מאותו מקום עלה הרעיון לחיבור בין שני הטקסטים.

הצגת הבכורה תעלה בהיכל התרבות ראשון לציון ב- 13.2.20. מנהלת תחום אמנויות הבמה בחברה העירונית, אלינור אינדיך-ויסמן, מוסיפה: "חשוב לנו לתמוך בכל פעילות אמנותית שמבקשת להעביר מסר של אהבה, אחווה והתנגדות לאלימות לכמה שיותר בני נוער בעיר ומחוץ לה. בכוחם של תחומי האמנויות השונים להוות סוכני שינוי, לגעת בלבבות ולהוות שגרירים של המסרים האלו".

להקת הנוער קול ראשון מונה 25 בני נוער בגילאים 14-18, כולם תושבי העיר ראשון לציון. מאז ועד היום מכשירה הלהקה את מיטב אנשי הבמה בתרבות הישראלית. בין בוגריה של "קול ראשון" ניתן למנות את הבימאי והמנהל האומנותי של תאטרון הקאמרי גלעד קימחי, את שחקן התיאטרון והטלוויזיה דויד שאול, את הזמרת מיי פיינגולד ועוד רבים וטובים.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים