חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

רפואה פוריה

 

במיזם הפוריות ”מעוברים” מסייעים נבו רז ותמר דרוקר ממודיעין בעזרת טיפול משולב ייחודי לנשים להיכנס להריון, לעבור בהצלחה את ההריון וגם מלווים אותן בלידה ולאחריה

 

נבו רז ממודיעין, מטפל ברפואה סינית ומומחה לבעיות אורתופדיות ופריון, ותמר דרוקר ממודיעין, אחות מיילדת מוסמכת מזה 14 שנה ומזה 23 שנה מטפלת בכירה ברפלקסולוגיה בוגרת מכללת מדיסין וגם מטפלת במגוון כלים נוספים כגון: אקסס בארס, תטא הילינג ורייקי, החליטו לפני כשנה לשלב ביחד כוחות וליצור בקליניקה במודיעין את מיזם הפריון הייחודי בישראל הנקרא: "מעוברים".

זאת לאחר ששניהם הגיעו למסקנה ששילוב של טיפולים של רפואה משלימה במקביל: דיקור סיני ורפלקסולוגיה, גורם להשפעה מדהימה בכל הנוגע לבעיות פריון. הם גם גילו שטיפול משולב זה עוזר לבעיות מעיים, לבעיות שינה, להלך כללי נפשי וגופני ועוד. במהלך הטיפול המשולב נבו רז עושה דיקור סיני ודרוקר עושה טיפול רפלקסולוגי וגם טיפול אקסס בארס, והכל ביחד יוצר שינוי מדהים במטופלת באופן מקביל ומדויק בטיפול ש"נתפר" עבורה לפי הצורך ומאיץ את התהליכים הטבעיים של הגוף לכיוון היעד הנכסף: עובר ברחם.

מזה כשנה עוסקים נבו רז ותמר דרוקר במיזם הפריון הייחודי "מעוברים". מדובר בשיתוף פעולה מקצועי, שבזכות הטיפולים המשולבים המועברים בו הצליחו מטופלות להיכנס להריון, כולל כאלו שעברו לפני כן טיפולים ללא הצלחה. הייחוד של המיזם המשותף הוא בכך שכל אחד מהם מגיע מעולם הילודה והפריון. שניהם חוו כל אחד ואחת בנפרד הצלחות של נשים, שנכנסו להריון אחרי ניסיונות רבים שלא צלחו, ובמסגרת ’מעוברים’ משלבים שניהם כוחות עם הרקע הרפואי שיש לכל אחד ואחת מאיתנו. שילוב כזה אינו קיים כיום באף מסגרת אלטרנטיבית בארץ, וזהו למעשה מכלול טיפולים אלטרנטיביים לאשה – מלפני הכניסה להריון ועד אחרי הלידה.

לפני סדרת טיפולים עוברת כל מטופלת תשאול מקיף בקליניקה על ידי רז ודרוקר, ולאחר שהיא נשכבת לראשונה על מיטת הטיפולים מודד לה רז מדדים סיניים של דופק ולשון, ובמקביל בוחנת דרוקר את כפות רגליה. במהלך הטיפול שם רז מחטי דיקור בנקודות מסוימות בגוף בתיאום עם דרוקר והטיפול שהיא מעבירה. לפני כל טיפול מתייעצים שניהם זה עם זה על מנת לתאם עמדות בנוגע לכל טיפול לאשה.

שניהם מסבירים כי הטיפול אפקטיבי כאשר הנשים שמגיעות לטיפול המשולב הן מכוונות מטרה ומעוניינות להיכנס להריון, "כי נשים שלא מוכנות להיכנס להריון עלולות לחבל בתהליך זה. כך למשל, הייתה מטופלת שהגיעה אלינו לטיפול המשולב נכנסה להריון לפני שלוש שנים בעזרת טיפולי הפריה וילדה תינוק. בעזרת חודש אחד של טיפולים אצלנו, במקביל לטיפולי הפריה, היא הצליחה להיכנס להריון מיד אחרי הטיפול הראשון אצלנו".

אחת המטופלות של רז ודרוקר, שנכנסה להריון בעקבות הטיפולים שעברה ב"מעוברים", מספרת כי הגיעה לטיפול המשולב עם הרבה מחסומים אך גם מלאת תקוות. "הייתי בתקופה סוערת רגשית ופיזית והתחושה הייתה שאין ברירה ושאני חייבת לעשות משהו. המטרות הטיפוליות העיקריות היו להרגיש יותר טוב, לטפל במיגרנות ולהסדיר ולארגן את המחזור החודשי – התאמת ביוץ לאמצע המחזור וקיצור ימי דימום. כבר אחרי הטיפול הרגשתי רוחות של שינוי, ובעיקר תחושת איזון וסדר בגוף, בראש ובלב. אני מרגישה יותר ערנית, פעילה יותר בערבים, מתעוררת בקלות יותר בבקרים והשינה יותר רציפה".

נבו רז, בן 40,  היה שותף פעיל – כמטפל צמוד ברפואה משלימה שסייע להפחית את תסמיני וקשיי הלידות – באמצעות טיפולים משלימים שעד כה סייעו במהלך שלושה הריונות ושלוש לידות. הוא מטפל ברפואה סינית ומומחה לבעיות אורתופדיות ופריון, וסייע בטיפולים משלימים ובליווי מקצועי שכלל: הפחתת עומס על עמוד השדרה והשכמות, טיפול בבחילות הריון, זרימת דם תקינה, התכווצויות שרירים וזירוז לידה.

תמר דרוקר, בת 42, היא אחות מיילדת מוסמכת מזה 14 שנה ומזה 23 שנה מטפלת בכירה ברפלקסולוגיה בוגרת מכללת מדיסין, וגם מטפלת במגוון כלים נוספים כגון: אקסס בארס, תטא הילינג, רייקי ועוד. תחום ההריון והפריון העסיק אותה כבר מאז היותה ילדה. באחת ממחברותיה כתבה בגיל ילדות שהיא תהיה מיילדת כשתהיה גדולה. כשעברה בדיקות הורמונליות בגיל 16 בישר לה רופא הנשים תצטרך ליטול תרופות כדי להיכנס להריון, אך בשני ההריונות שלה הסתבר שהוא טעה.  

כיצד מגיבות נשים שמגיעות אליכם לטיפול משולב שמועבר בו זמנית על ידי גבר ואישה?
רז ודרוקר: "המטרה של מיזם פריון ייחודי זה היא להביא את האישה למצב של הריון, ללוותה במהלך ההריון, במהלך הלידה וגם לאחר הלידה. האישה מקבלת את הכל במקום אחד, כשכל אחד מאיתנו מביא לחדר הטיפולים את הייחודיות שלו. כך למשל, יש לנו מטופלת דתיה שעוברת אצלנו תהליך. בהתחלה היא הרגישה מאוד נבוכה, אך ככל שעובר הזמן היא מרגישה בטוחה יותר וגם זה שתמר נוכחת במהלך הטיפול מרגיע אותה. נבו שם לה את המחטים במהלך הדיקור ויוצא מהחדר, ונכנס אליו רק בסוף הטיפול כדי לבדוק האם צריך לחזק או להחליש את עוצמת הטיפול".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים