חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

ועדת חינוך - ילדים ונוער בסיכון

 

מיהו ילד בסיכון? האם ילד שעונה להגדרות המקובלות או אולי כל הילדים נמצאים כיום בסיכון?

 

מיהו ילד בסיכון? האם ילד שעונה להגדרות המקובלות או אולי כל הילדים נמצאים כיום בסיכון?

האם להרחיב את תקציבי הטיפול והשיקום של מאות ילדים ומשפחות הזקוקים לתמיכה וסיוע, או להסב את התקציבים לטובת הגילאים הצעירים, שם ניתן לפתח חוסן אישי ומשפחתי שיביא ליכולת התמודדות עם אתגרי החיים?

מיהי שכבת הילדים "השקופה" הזקוקה למסגרת אך כמעט ואינה זוכה בתקציבים ותכניות?

לשאלות אלה ואחרות נדרשו אמש (7.7.19) חברי ועדת החינוך העירונית בראשותה של חברת המועצה ניבה קפלן.

ראש העיר רמי גרינברג הכריז על מחויבות העיר לכלל ילדיה, מהפעוטות ועד לבוגרים על כל המשתמע מכך וכן התייחס למחאת ההורים לילדי פעוטות ולמחאת הקהילה האתיופית. ראש העיר ציין כי הוא נותן לגיטימציה למחאה, אך לא לאלימות הקשה שחווה בליל המחאה של הקהילה האתיופית מצד בני נוער מעירנו.

בהמשך, הוצגה העשייה העירונית על ידי מנהל האגף לרווחה ושירותים חברתיים גיא עפארי, מנהל תכנית "עיר ללא אלימות" שלומי ערה, מנהלת האגף לטיפול בפרט נורית טיבי, סגנית מנהלת השפ"ח דבי חיאליס ומנהלת תכנית 360 בת שבע קסאי .

בדיון שנערך בוועדה בקשו נציגי ההורים ליזום מסגרות לשעות שאחרי יום הלימודים, בעיקר לילדים בכיתות ד’- ו’. דובר על התפר בין הגיל היסודי וגיל חט"ב כתקופת אפשרית למשבר משמעותי הדורש טיפול.

ריבוי הגורמים המטפלים בילדים ובנוער בסיכון מחייב תכלול והפקת נתונים ללמידה ובקרה בדומה למודל תכנית 360 שהוא שיתוף פעולה בין חמישה משרדי ממשלה.

ומעבר לכל נאמר כי הילד שייך קודם כל למשפחתוולהוריו ותפקיד הגורמים המקצועיים הוא לקיים פעולות מניעה, ולכוון אותו ואת משפחתו, במידת הצורך, לקראת עתיד טוב יותר.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים