חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הדרכת ילדים

 

מסגרות פורמליות ובלתי פורמליות – דרכים לקבל את תשומת הלב של הילדים

 

עבודה עם ילדים היא אינה קלה ואינה מתאימה לכל אחד. ראשית, יש להיות בראש מתאים לחשיבת הילדים, שנית יש להיות בעל סבלנות ואופי נוח ונעים. ילדים יכולים להיות קהל מעניין ונלהב, כאשר יודעים לתפוס את תשומת לבם. וכדאי לדעת להעביר להם כלים בצורה מעניינת שתגרום להם להתעניין ובכך, להרחיב אופקים ולקבל השכלה. הדרכת ילדים יכולה להיעשות במסגרות פורמליות חינוכיות ובמסגרות בלתי פורמליות, אחרי שעות הלימודים.

מסגרות פורמליות

מסגרות פורמליות הן מסגרות של בתי ספר ולימוד בהן יש דמות סמכותית והקפדה על משמעת וסדר. מסגרות אלה נחשבות יותר נוקשות וחובה עבור כל תלמיד להשתתף בהן, בניגוד למסגרות הבלתי פורמליות. התוכן הנלמד במסגרות אלה הוא תוכן של שיעורים תיאורטיים בעיקר, החשובים לבריאות הנפש והגוף של הילד. במסגרות אלה התלמיד יידרש לקלוט את החומר הנלמד, להשקיע בהכנת שיעורים ולבסוף אף להיבחן וקבל ציונים. במסגרות פורמליות יש מורים ויועצים שמלווים את הילד עוד מהיותו רך בשנים ומעצבים את תפיסת עולמו באופן שוטף עד להיותו צעיר העומד לפני גיוס לצבא. במסגרות כאלה דרושים חינוך עקבי וסבלנות רבה.

מסגרות בלתי פורמליות

מסגרות בלתי פורמליות הן מסגרות שנעשות אחרי שעות לימודי החובה, העקרון של מסגרות אלה הוא לממש מטרות חברתיות וחינוכיות תוך שימוש בפנאי ובתרבות. במסגרות בלתי פורמליות האווירה היא יותר נינוחה ופחות לחוצה, דרושים מדריכים בעלי רוח צעירה, הקרובים לגיל התלמידים ובכך מדברים אליהם ב"גובה העיניים". הנושאים והפעילויות בהם דנים במסגרת זו הם בעיקר קשורים לתרבות הפנאי וכוללים טיולים ועבודות התנדבותיות למען החברה.

סיכום

הדרך לחינוך הילד ולעיצוב תפיסת עולמו מתחילה עוד מגיל הינקות, ולכן חשוב להיות עם היד על הדופק ולוודא שכל צרכי הילד, הרגשיים והפיזיים מסופקים. חינוך פורמלי הוא העדיפות העליונה, ההכרחית לחיי הילד. חינוך בלתי פורמלי הוא אופציה, אך חשוב להבין כי הילד זקוק להדרכה בכל שנות ילדותו וזמן הפנאי שלו הוא הזדמנות מצויינת להעניק לו כלים ולוודא שהוא סופג תרבות יחד עם חיים חברתיים מלאים וצובר חוויות חיוביות שיעזרו לו לכוון לשאיפות גבוהות יותר בעתיד.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים