חיפוש
 
לדף הבית >>     לשכת המסחר >>

דבר נשיא לשכת המסחר, דרור אטרי לרגל יום ירושלים

 

היום אנו מציינים 52 שנה לאיחודה של ירושלים, העיר שמתקופת התנ”ך ועד ימינו ידעה התיישבות והתפתחות דמוגרפית. עיר המכונה על ידי חז”ל גם `אור של עולם`

 

נשיא לשכת המסחר ירושלים, דרור אטרי: "היום אנו מציינים 52 שנה לאיחודה של ירושלים, העיר שמתקופת התנ"ך ועד ימינו ידעה התיישבות והתפתחות דמוגרפית. עיר המכונה על ידי חז"ל גם ’אור של עולם’.

בינואר 2016 , זכיתי לעמוד בראש לשכת המסחר ירושלים, כנשיא הלשכה, בירת המגזר העסקי בישראל, בירת העם היהודי ומדינת ישראל. זה היה רגע מרגש ומעצים בחיי, כיהודי נשאתי בגאווה את בירתנו האהובה ירושלים, התפללתי אליה, נשבעתי לה בתפקידי השונים הן בצבא והן בתפקידי הציבורים, ומתחת לחופתי ביום נשואי נשבעתי להעלות את ירושלים על ראש שמחתנו. והנה במרוצת השנים זכיתי להיות שליח ושגריר לחברותי וחברי במגזר העסקי בירושלים ברמה הארצית ובעולם. הגשמתי חלום כיהודי וכשליח ציבור ויחד עם רבים מחברי אנחנו פועלים יום ולילה להעלות את קרנו של המגזר העסקי בענבה ובכבוד רב.

הלשכה נוסדה בשנת 1908, בימי השלטון העות’מני, הוקמה בירושלים תחת השם: לשכת המסחר, התעשייה והחקלאות של פלסטינה. חברה בפדרציה של איגוד לשכות המסחר בארץ ובלשכת המסחר הבינלאומית.

לשכת המסחר הייתה לאחת מאבני-היסוד של ירושלים. מאז יסודה לפני מאה ואחת עשרה שנה, כבשה לעצמה מקום של כבוד בכותל המזרח השמור לבוני-ירושלים עם הקמת-המדינה עשתה הלשכה לביצור מעמדה הכלכלי של ירושלים כבירת-ישראל. חברי הלשכה באמונתם ובנחרצותם, ביוזמתם ובמרצם הרב, הכשירו את ירושלים להיעשות למטרופולין, לעיר המפרנסת את תושביה בכבוד בכל ענפי המסחר, הכלכלה והמדע. חברי הלשכה, נטלו חלק בכל מערכותיה של ירושלים, נתנו יד לבניינה והיו לשגריריה הנאמנים בהיכלי המסחר והסחר הבינלאומיים. לשכת המסחר מהווה כיום בית וכתובת מכוונת ומסייעת לקהילה העסקית ותשמח להעמיד לרשותך את שירותיה.

השנה חוגגת הלשכה את השנה ה 111 של פעילות מסחרית עניפה. הלשכה מאגדת עסקים  וארגונים החברים בה באופן ישיר, ועוד חברות עסקיות המאוגדות בעקיפין כמו יבואנים, סיטונאים, חברות מסחר ושירותים, יצרנים ויצואנים. מאז הקמתה ועד היום, פועלת הלשכה לביסוס פעילותם העסקית של חבריה, בעלי עסקים מירושלים והסביבה. יותר מ-100 שנות פעילות מסחרית ענפה, ניסיון, מוניטין  וצוות עובדים מקצועי ואדיב, יצרו יחד ארגון חזק המעניק לחבריו תמיכה מלאה ומקנה להם את כל הכלים הדרושים למינוף עסקיהם בישראל.

"כשאני נפגש עם נציגים בכירים מהארץ מהעולם אני רואה את ההתרגשות והזיק בעיניהם כאשר אני אומר את המילה ’ירושלים’. זיק המוכיח לי, שכולם מעוניינים לקחת חלק בפיתוח עסקי בעיר הבירה, כי ירושלים מאז ומעולם הייתה בית ותישאר בית עבור העם היהודי ואומות העולם"

כנשיא הלשכה ,אני גאה להיות חלק מקהילת עסקים גדולה הפועלת רבות לקידום ופיתוח המסחר בעיר ולא פחות גם ברמה הארצית, לאפשר להיות קרקע יציבה ופורייה ליזמים ובעלי עסקים בישראל. אני רואה את הלשכה כשגרירה לכל ארגון ולכל עסק ליצור לו הזדמנות  עסקית , הן מבחינת שירותי הלשכה והכלים העסקיים לפיתוח מיזם או עסק , יבוא ויצוא בארץ ובעולם, והן מבחינת הקשרים עם מוסדות הממשל, הכנסת ועם שגרירים מהעולם. כשאני נפגש עם נציגים בכירים מהארץ ומהעולם אני רואה את ההתרגשות והזיק בעיניהם כאשר אני אומר את המילה ’ירושלים’ . זיק המוכיח לי שכולם מעוניינים לקחת חלק בפיתוח עסקי בעיר הבירה , כי ירושלים מאז ומעולם הייתה בית ותישאר בית עבור העם היהודי ואומות העולם. בסופו של דבר, לנגד עינינו מטרה משותפת להמשיך ולעלות את ירושלים כעיר בירה ולשמש אותה כראש לכל העסקים בישראל וצמיחת הכלכלה העולמית.

לכן , אנו רואים את נוכחותנו בבירת מדינת ישראל , לא רק משמעותית מבחינה היסטורית אלא גם כפוטנציאל עסקי אדיר כאשר מסביבנו אתרים היסטוריים ומבני קונסוליות מרכזיים , כשגרירים לפיתוח הכלכלה בעיר בהמשך לאבותינו הציונים והתנכ"ים , שדאגו לפיתוח ההתיישבות , הסחר והשקעות בעיר. אנו מזמינים בדלתות מסחר פתוחות לכל באי העולם ובפרט , אזרחי מדינת ישראל. ירושלים לעד תישאר אהובה ומאוחדת לעם היהודי ולכל אזרחי העולם. הבה נמשיך בקידום חזוננו להובילה כגשר לקירוב ללבבות , ושגשוג כלכלי עולמי.

יום הולדת שמח ירושלים אהובה !"

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים