חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

לראשונה ועדת הביטחון הקהילתי במתכונתה החדשה

 

בשבוע שעבר התכנסה לראשונה ועדת הביטחון הקהילתי במתכונתה החדשה (שילוב של עיר ללא אלימות והרשות למאבק בנגע הסמים והאלכוהול) בראשות סגן ראש העיר אילן יאיר בן סעדון. בוועדה בה לקחו חלק עשרות תושבים, הוצגה מצגת סיכום הפעילות הענפה לשנת 2018

 

וועדה סטטוטורית לביטחון קהילתי התכנסה לראשונה במתכונתה החדשה, שילוב הפעולות של עיר ללא אלימות עם הרשות למאבק בנגע הסמים והאלכוהול. בראש הרשות העירונית תכהן מיטל אשור. הוועדה שהתקיימה בשבוע שעבר בבניין העירייה, זכתה להצלחה ולהיענות רבה מצד תושבי העיר, גורמיים מקצועיים ברשות, נציגי המשטרה ועוד. במהלכה, בירך אילן יאיר בן סעדון, סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה, את המשתתפים. בן סעדון הציגמצגתסיכוםרחבה אודות הפעילות לשנת 2018וכן תכניותעתידיותלשנת 2019. מיטל אשור המנהלת העירונית לביטחון קהילתי הציגה את המבנה הארגוני של המחלקה החדשה, את תחומי האחריות של התחומים ותוכניות הליבה: פנאי, קהילה, טיפול ושיקום, ביטחון וכמובן החינוך.

בוועדה הוצגו מדריכי המוגנות שעברו לאחרונה מכרז על המשך העסקתם.מדובר על מדריכים הנמצאים במרחבים הבלתי פורמאליים של בתי הספר, שתפקידם איתור ומניעה של אלימות לסוגיה והתנהגויות בלתי רצויות ודיווח על כך לגורמי הטיפול, מנהלים שיח פתוח בגובה העיניים מול תלמידים בנושאים המעסיקים אותם, בעיקר איתור תלמידים בסיכון גלוי או סמוי, גישור בין התלמידים וסיוע באתגרים עימם מתמודדים בני הנוער.

הוצגו דרכי הפעולה בהשתתפות כל עובדי המחלקה, פעולות שכוללות חודש המאבק בשימוש בסמים ואלכוהול, ריכוז מאמץ סביב אירועים שנתיים: שבוע גלישה בטוחה, בחגים פורים ל"ג בעומר ובחופש הגדול. המשך שיתופי פעולה מבורכים עם כל גורמי העירייה, משטרת מודיעין, סיירת הורים והסגל החינוכי. הרחבת פעילות מדריכי המוגנות בבתי הספר ומחוצה לו. הרחבת פעילויות של עמיתים ומשפיעים במגזר החילוני והדתי. שילוב תכניות בבתי הספר: תנו לגדול על שקט, אבות ובנים, עמותת אל הלב ועוד.

ההיענות הרבה של התושבים הינה המשך ישיר למדיניות שיתוף הציבור אשר מנהיג סגן ראש העיר, אילן יאיר בן סעדון, בכלל התיקים הנמצאים באחריותו.

לאחר סיום הצגת תכניות העבודה, נהנו המשתתפים מהרצאה מרתקת אודות מוקד 105 מוקד משטרתי להגנה על קטינים ברשת על ידי יוסי פרג’וןרמ"פ. לאור הביקורות המצויינות של חברי הוועדה להרצאה סוכם לקיים את ההרצאה בקרב אנשי חינוך, עו"ס וקבוצות נוספות.

אילן יאיר בן סעדון, ס. ראש העיר ומחזיק תיקיהביטחון הקהילתי: "חוסנה החברתי של החברה הישראלית מושתת על עקרונות של חינוך אחראי כבסיס לפיתוח אישי מחד, ואיתור התנהגויות סיכון מאידך, של כל אחד ואחת מאזרחי המדינה באופן חוצה גילאים, דתות, מוצאים ומגדרים. כל זאת, תוך למידה מתמדת של השינויים התרבותיים המתרחשים תדיר בעקבות פיתוחים טכנולוגיים אשר משפיעים מהותית על אופני התקשורת, ניהול יחסי הגומלין ונורמות צריכת הידע בעולם המודרני, אשר מחייבים אותנו למודעות ערה להשפעות השינויים על ההווה הנוכח ועל העתיד לבוא.

הרשות העירונית לביטחון קהילתי פועלת למניעת אלימות, למניעת עבריינות, להתמודדות עם תופעת הבדידות ועם סוגיות ערכיות ברשתות החברתיות, וכן פועלת לצמצום הפנייה לחומרים ממכרים בדמות מוצרי טבאק, אלכוהול וסמים. פעילות הרשות תתמקד בחמישה תחומי חיים מרכזיים - חינוך, קהילה, פנאי, ביטחון, טיפול ושיקום.

כהיותי מתנדב שנים רבות בסיירת ההורים בעיר מודיעין-מכבים-רעות, אני נחשף ממקור ראשון לבעיות חברתיות בדמות אלימות בקרב בני הנוער שלנו, כמו כן, אני מודע לתחושת הבדידות ההולכת וגוברת בקרב הצעירים והקשישים ומכיר לעומק את השפעות הרשתות החברתיות על התרבות שלנו. אנו נמשיך לפעול לחינוך אחראי ומניעת התנהגויות סיכון ובטוחני שהעיר מודיעין -מכבים- רעות תשמש כספינת דגל בתחום לערים אחרות

 אני מברך את מנהלת הרשות לביטחון קהילתי, הגברת מיטל אשור, את סיירת ההורים, את מדריכי המוגנות, את המחנכים והמחנכות, את פעילי ארגון ״ליינוס״ את שלל המתנדבים והמתנדבות ואת כלל הגורמים הפועלים יחד איתנו בכדי להפוך את החברה שלנו למקום טוב יותר"..

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים