חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

להשהות את סגירת הוסטלים לנערות

 

”להשהות מיד את סגירת ההוסטלים לנערות”: התנועה לאיכות השלטון בפנייה דחופה לשר חיים כץ

 

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הרווחה חיים כץ בדרישה כי ישהה מיד את הסגירה המתוכננת של 5 הוסטלים לנערות, במסגרת "רפורמה" מתוכננת של המשרד, ועד שתוצג החלטה מנהלית תקינה בנושא. "עולה תמונה של התנהלות בלתי מקצועית, שרירותית ופוגענית בכל הנוגע למהלכים האחרונים בחסות הנוער. מדובר בהשלכות הרות גורל על חיי נערות, עליהן נטלה המדינה אחריות"

 בחודשים האחרונים הגיעו לתנועה פניות רבות בעניין חשש לפגיעה במנהל התקין ברשות "חסות הנוער" במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים. זרם הפניות התגבר בשבועות האחרונים כשעל פי הדיווחים לא פחות מ-5 הוסטלים לנערות התבשרו על כוונת המשרד להביא לסגירתם בתקופה הקרובה - תוך פגיעה קשה, לכאורה, בכללי המנהל התקין. פגיעה זו מתבצעת, ככל הידוע לתנועה, בשם "רפורמה" שמבצע המשרד, אך על פי המידע שהועבר לידינו – כל האמור ברפורמה מסתכם במסמך רזה, בן שני עמודים, שאין בו להסביר את המהלכים הננקטים על ידי המשרד.

 ב-25.2.19 הוציאה דוברות משרד הרווחה הודעה הנושאת את הכותרת "שלב נוסף ברפורמה בחסות הנוער יוצא לדרך". לאחר מכן בסיור בנוכחות ראש עיריית ירושלים ובכירי משרד הרווחה, התבשרו הנוכחים כי בכוונת המשרד לסגור את המסגרות למטרות שיפוצים, זאת מבלי שניתנו פרטים בדבר לוחות הזמנים להתחלת השיפוצים או לסיומם, או תשובה לשאלה לאן יופנו הנערות במהלך תקופת השיפוצים. מעל לכל, לא ניתן הסבר לשאלה מדוע מתוכננים השיפוצים להתקיים בעת ובעונה אחת בכל המעונות, דבר שעלול ליצור מצוקת מיטות.  

 מדובר בהשלכות הרות גורל על חיי נערות, עליהן נטלה המדינה אחריות במסגרת צו השגחה ופיקוח, והפגיעה קשה במיוחד משום שטרם הוצגה החלופה המתאימה עבורן. פגיעה שכזו צריך להצדיק בשיקולים כבדי-משקל המבוססים על תשתית עובדתית מקיפה וראויה, כזו שככל הידוע לנו לא נאספה במקרה זה. לא ברור כיצד ראו לנכון במשרד לפרסם הודעה על סגירת ההוסטלים כלאחר יד, באמירת אגב בהודעה לתקשורת, מבלי להעניק זכות שימוע לגורמים רבים, ובכללם מפעילי ההוסטלים, הנערות המתגוררות בהם ואף גורמי הטיפול המעורבים.

 מהפרשה עולה תמונה של התנהלות בלתי מקצועית, שרירותית ופוגענית בפעילות המנהל, בכל הנוגע למהלכים האחרונים בחסות הנוער. על כן פנתה התנועה לשר הרווחה חיים כץ בדרישה להשהות מיידית את הפעולות המתוכננות לסגירת ההוסטלים לנערות בחודשים הקרובים - עד שתוצג בפנינו החלטה מנהלית העומדת בכללי המנהל התקין והמשפט המנהלי.

 לפרטים נוספים: תום שחר-זהרי, דוברת התנועה לאיכות השלטון 052-4637889

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים