חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

עם אחד

 

מאז שחזרנו ארצה נותרנו קיבוץ של גלויות, ולא הצלחנו להפוך לעם. האחדות היא הבסיס להתהוותו של עם ישראל.

 

לכל איש יש דעה. לכל איש יש מפלגה שבה הוא תומך. לבחירות לכנסת העשרים ואחת רשומות עד כה מעל 40 מפלגות, ואם לוקחים בחשבון את טבע האדם האגואיסטי, אז כל אדם הוא מפלגה, רעיון בפני עצמו. כרגע נראה שהפילוג הוא הדבר המשותף בינינו. הפלגנות חוצצת בין אדם לאדם ומציבה בינינו גבולות ברורים, קוד מוסכם בלי מילים של "אל תיגע בי ואני לא אגע בך". אנחנו לא רואים תועלת בזה שקיימים אנשים שונים מאיתנו, בעלי דעות שונות לחלוטין משלנו. אך אולי דווקא שינוי היחס של כל אחד מאיתנו לכל הפלורליזם הזה, יכול כמו במטה-קסם להפוך לגורם שיאחד את העם שלנו?

האמת שזה כלל לא משנה במי אתם בוחרים, העיקר שנדע לכבד, לוותר, לתת זכות קיום לכל דעה, חיובית או שלילית, אפילו כזאת הנתפסת מזיקה וקיצונית. לכל מגזר, עדה או קבוצה בחברה ייחודיות ועושר שחשוב וצריך לשמר ולטפח. אבל עם זאת, עלינו לגשר מעל כל הפערים בינינו, כי הם שמדרדרים אותנו אל פי התהום.בכל העולם לאורך אלפיים שנות גלות, מעולם לא ניסינו להעלים או לטשטש את ההבדלים ואת הפערים בינינו, ויחד עם זאת תמיד שמרנו על משהו משותף, מאחד.

מאז שחזרנו ארצה נותרנו קיבוץ של גלויות, ולא הצלחנו להפוך לעם. הדבר היחיד שמצליח לאחד אותנו מעט הוא אותה שנאה יוקדת מצד אויבינו. ברגע שהשנאה של אויבינו תיחלש, הזלזול והריחוק בינינו יתגברו, ולא יעבור זמן רב עד שאש השנאה והפילוג בינינו תתלהט מחדש ותתפשט לממדים שלא הכרנו, עד כדי מלחמת אחים.

האחדות היא הבסיס להתהוותו של עם ישראל. בעזרתה קמנו ובלעדיה נפלנו. לכן, כשם שאנחנו המובילים במספר המפלגות במדינה, כך גם ביכולתנו להוביל בהעדפת הגורם המאחד על פני הגורם המפלג. ודווקא עם כל הטירוף, ההאשמות ההדדיות והשנאה של מערכת הבחירות הנוכחית, עלינו לפרוש מטרייה של אהבה שתגשר על פני ההבדלים והמאבק בין הדעות השונות. או כמו שכתב החכם באדם: "על כל פשעים תכסה אהבה".

עלינו כמו לחיות במקביל בשתי קומות: בקומה הראשונה נפערים בינינו השסעים עד כדי שנאה עזה, ואילו בקומה השנייה עלינו לכסות אותם באהבה; דרך ההתקשרות הייחודית הזו בינינו, היא סוד החוסן הלאומי שלנו. רק כך תוכפל עוצמת החיבור בינינו כעם, רק כך כל ישראלי ירוויח פי שמונה מיליון ותיווצר כאן חברה פלורליסטית מאוזנת, בית חם שמכיל ומתחשב בכל דעה ומחבק לתוכו את כולם.

מנקודת האיחוד הזאת לכו והצביעו. תבחרו במי שאתם מוצאים לנכון, אבל אל תשכחו לאהוב את השוני, כמו במשפחה אחת גדולה. דווקא ריבוי הדעות הוא שצריך לעודד אותנו להתאחד. ומה תהיה הצלחה בבחירות הנוכחיות? אם רק נבחר להיות עם אחד!

 

הרב ד"ר מיכאל לייטמן מעניק מדי יום שיעורי קבלה המשודרים בערוץ 96 ב HOT ובאתר "קבלה לעם" kab.co.il  .

כנס "קבלה לעם" 2019 יתקיים בין התאריכים 19-21.2.2019. הכנס מתקיים כמדי שנה בגני התערוכה - תל אביב, ובו משתתפים עשרות אלפי אנשים מרחבי הארץ והעולם. לפרטים: 1-700-509-209

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים