חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית חולון בת ים >>

אירוע שנתי למשפחות מתמודדי נפש בהוסטל חולון

 

הוסטל חולון ערך אירוע גיבוש ל23 משפחות הדיירים שעוברים תהליך שיקום ושילוב בתעסוקה בקהילה האירוע התקיים בשיתוף הקהילה התומכת של עמותת איכות בשיקום

 

הוסטל חולון קיים משנת 1995 ומשמש בית לדיירים מתמודדי נפש ששוהים בו במשך תקופה של עד שנתיים במטרה לעבור תהליך שיקום והשתלבות עצמאית בקהילה בתום התקופה. ההוסטל הינו חלק מעמותת איכות בשיקום שנותנת מגוון רחב של שירותים בתחום בריאות הנפש בקהילה.

אמש התקיים אירוע מרגש בנוכחות מנכ"לית העמותה איילה ראלי, אפרת ברייטמן מנהלת תחום שיקום בקהילה, דיירי ההוסטל ובני המשפחה. שמטרתו לחזק את הקשר בין המשפחות , המתמודדים והצוות.

כל הנוכחים בחדר התרגשו לשמוע את סיפורו המרגש של ד’, מתמודד נפש, שסיפר על הדרך שעבר. ד’ משתף : " לא תמיד הדרך קלה, לפעמים יש קשיים ואתגרים, אבל האמונה בעצמי ובצוות עוזרת להמשיך בדרך ולהתגבר. קבלתי כלים וסיוע מהמדריך האישי בתחומים כמו בישול, כביסה, ניקיון , איך להתנייד באופן עצמאי ואיך לתפקד בעת המחלה והצוות זמין עבורנו 24/7. אנו עוזרים אחד לשני, חיים במשותף ומבלים יחדיו. פרק הזמן שאנו חיים פה מאפשר להתקרב ולהזדהות והתחושה היא שאני נמצא במקום הנכון ובזמן הנכון".

אפי פלג מזרחי , מנהל ההוסטל והקהילה התומכת בחולון מספר : "לצד הדרך שעושים המתמודדים , בני המשפחה הם שותפנו לדרך ונוכחותם משמעותית לתהליך השיקום וההחלמה, לשילובם בתעסוקה ובמטלות רבות. העבודה המשותפת מובילה להתקדמות הדרגתית ולעצמאות תפקודית שחשובה למתמודדים ולבני המשפחה".

עמותת איכות בשיקום מפעילה 4 מרכזי משפחות ברחבי הארץ (חדרה, ראשל"צ, כפר סבא ואשדוד) ולכל מרכז שלוחה בעיר נוספת. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.

המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש.בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה.המרכז מספק סביבה מכבדת, זמינה ומחבקת לבני המשפחה ופועל תוך התחדשות ויצירתיות ושותפות בתהליכי שינוי והתפתחות במרחב הטיפול והשיקום הפסיכיאטרי.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים