חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

הוותמ”ל אישרה את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם דליה בבת ים

 

התוכנית בבת-ים כוללת 780 יחידות דיור מתוכן 156 דירות קטנות בנוסף, 2,200 מ”ר עבור שטחי מסחר, כ-21,000 מ”ר עבור שטחי ציבור וכ-10 דונם עבור שטחים פתוחים

 

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), בראשות מתכננת הוועדה, אדר’ סיגי בארי, אישרה היום (רביעי, 27.4.22) תוכנית להתחדשות עירונית ב"מתחם דליה" בבת ים - בתוך חצי שנה.

התוכנית שקודמה על ידי חברת שפיר בשיתוף עיריית בת ים, הינה על שטח כולל של כ-36 דונם, והיא ממוקמת בתחום שבין הרחובות כ"ט בנובמבר בצפון, הרב מימון מדרום, מבני מגורים בעורף רחוב אנה פרנק ממערב ורחוב דליה במזרח.

התוכנית כוללת 780 יחידות דיור שיוקמו בשמונה מבנים שחלקם בבינוי של עד 10 קומות וחלקם בבינוי של עד 42 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 156 דירות יוקצו עבור דירות קטנות.

חמישה מהמבנים בתוכנית מעורבי שימושים- שלושה מבני מגורים ייבנו על הרחוב המרכזי כ"ט בנובמבר, מעל שתי קומות שישמשו מסחר, משרדים ושטחי ציבור. שני מבני מגורים נוספים יוקמו בלב המתחם, מעל שתי קומות של גני ילדים ומעונות יום.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 2,200 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-21,000 מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-10 דונם עבור שטחים פתוחים.

כיום מצויים במתחם כשישה מבני מגורים בני 4 קומות בהם 168 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת רחוב חדש שיחבר בין הרחובות דליה לכ"ט בנובמבר, וזאת על מנת לשפר את הקישוריות והנגישות. המתחם משורת היטב על ידי תחבורה ציבורית הממוקמת בסמיכות לו - נת"צ במסגרת "מהיר לעיר" (בתכנון מפורט לביצוע), הקו ה"אדום" שהינו קו רכבת קלה המצוי בביצוע, וקו מטרו המצוי בתכנון. עוד בתחום התוכנית, יעבור שביל אופניים מהיר ליוממות במטרופולין במסגרת פרויקט ה"אופנידן". חניות המתחם כולו מוצעות בתת הקרקע.

התוכנית עתידה להצטרף לתוכניות סמוכות במרחב ולחדש את ליבת שכונת רמת הנשיא תוך העצמת העירוניות על ידי גיוון הבינוי ושילוב בנייה מרקמית ומגדלית וכן על ידי חיזוק שלד ההליכה והקישוריות על ידי מערך שבילים ורשת רחובות צפופה המאפשרת מעבר קל ונוח בין חלקי השכונה עבור תושבי המתחם והשכונה כולה. בנוסף, התוכנית מגדילה את היקף השטחים הפתוחים, אשר יחד עם מערך התנועה הרגלית יסיעו לחזק את הקהילתיות ויעודדו מפגשים בשטחים הפתוחים ושימוש במרחב הציבורי שמתוכן מתוך חשיבה על יצירת תחושת בטחון אישי של העוברים ושבים.

מתכננת הותמ"ל, אדר’ סיגי בארי: "התוכנית תצטרף לתנופת ההתחדשות העירונית בבת ים. התוכנית אושרה תוך 6 חודשים מרגע שנדונה בותמ"ל, במיקום תחבורתי מצוין, בסמיכות לנתיב מהיר לעיר, הקו האדום של הרכבת הקלה ולקו המטרו המתוכנן. אני בטוחה שאישור התוכנית מהוה בשורה לדיירים המתגוררים בשכונה, ותושבי העיר".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים