חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ירושלים והסביבה >>

אקווריום ישראל מציג- ”ארץ פואטיקה”

 

גלובוס ענק העשוי מ”פסולת” פלסטיק, מיצב אמנות שיצרה האמנית בברלי ברקת.

 

מתי- חוה"מ פסח, האקווריום, ירושלים . במהלך חול המועד פסח בלבד, 17-20.4, האקווריום יפעל עד לשעה 20:00 (כניסה אחרונה בשעה 18:00) ימי ו’ 09:00-16:00 ימי ש’ 09:00-17:00.

הביקור באקווריום ישראל ובתערוכה בתיאום מראש בלבד באתר האינטרנט:

https://www.israel-aquarium.org.il/

אקווריום ישראל (The Gottesman Family Israel Aquarium), בגן החיות התנ"כי בירושלים יארח בחוה"מ פסח תערוכת אמנות רבת השפעה "ארץ- פואטיקה", של האומנית הירושלמית בברלי ברקת. התערוכה מספרת את סיפורו של משבר האקלים תחת השתקפות עצמית של כדור הארץ הצופה את עתידו.

העבודה מורכבת מפסולת פלסטיק, מוטות במבוק וברל היוצרים 18 פלחים שמתחברים זה לזה ויחד בונים "גלובוס" שקוטרו 4 מטר, לכאורה תכשיט D7רהיב רחב-ממדים ולמעשה ז=D7 היא המציאות של הזבל במערומיה. התערוכה בליווי הדרכה.

תהליך היצירה של "ארץ פואטיקה", החל לפני יותר מ-3 שנים שבהן חקרה ואספה ברקת סוגים שונים של זבל פלסטי למיצב. באיסוף עצמי, באמצעות בני משפחה וחברים ברחבי העולם, נרתמו כולם עם הזבל הפרטי שלהם. בתקופת הקורונה התחילו להגיע חבילות בדואר עם זבל מאנשים ששמעו על הפרויקט והתגייסו לאיסוף. אין גבולות פיזיים לזיהום הפלסטיק ולכן כשעבדה ברקת על היבשות ערבבה בין הזבל שהגיע ממדינות שונות ופיזרה על פני כל היבשות.

גן החיות התנ"כי ואקווריום ישראל פועלים דרך קבע בחינוך להגנה על הטבע, שמחים לארח את המיצב החשוב הממחיש את ההיקף העצום של זיהום הפלסטיק ואת הפעולות שחובה עלינו, בני האדם, לנקוט כדי להגן לא רק על הטבע אלא בעיקר על עצמנE5.

דרך אהרון שולוב, מלחה ירושלים.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים