חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

השירות הפסיכולוגי בחולון למען המשפחות מאוקראינה

 

כלים פסיכולוגים להתמודדות ראשונית: העברת מידע ענייני וקצר, לאפשר ביטוי רגשות, לצמצם חשיפה לחדשות, לקיים שיח פתוח עם הילדים ולשים לב למצבם הרגשי ובמידת הצורך לפנות לקבלת סיוע

 

המצב המדאיג באוקראינה ומראות המלחמה באמצעי התקשורת מעוררים רגשות לא פשוטים אצל כולנו ובמיוחד אצל יוצאי אוקראינה. המרחק מהמשפחות המתגוררות באזורי המלחמה קשה להם והם חווים חשש ודאגה, מתח וחוסר אונים.

מתוך הבנה, כי המשבר הנוכחי מביא עמו תחושות דאגה ליקירים שנמצאים במצוקה ועלול להעלות גם מצוקות ישנות שנותרו פתוחות ללא מענה עד כה, השירות הפסיכולוגי חינוכי בחולון מזמין את תושבי העיר יוצאי אוקראינה, בני משפחותיהם ובני משפחה של תושבי אוקראינה כיום שנמצאים בארץ להיעזר בשירותיו. השפ"ח, שמציע ביום יום  מגוון מענים על ידי פסיכולוגים קליניים, חינוכיים ושיקומיים, שלח אתמול מכתב, בעברית וברוסית, לכל ההורים בעיר, שבו הוא מציע כלים להתמודדות עם תופעות הנובעות ממלחמת אוקראינה-רוסיה. השירות מציע לעת הזאת גם מענים בשפה הרוסית עבור אוכלוסייה המעוניינת בכך.

תושבים, מבוגרים וילדים, החווים מצוקה בשל המצב, מוזמנים לפנות לשירות הפסיכולוגי-חינוכי בימים ראשון – חמישי, בשעות 15:00-8:00, בטלפון 03-5027050/1.

מהשירות הפסיכולוגי מבקשים להדגיש, כי חשוב לעדכן גם את הגננת או המחנך/ת במצב ולשתף במידע הרלוונטי כדי לסייע לילדים ולמשפחותיהם.

 

מצ"ב המכתב:

הורים יקרים,

המצב באוקראינה מדאיג. מראות המלחמה באמצעי התקשורת מעוררים רגשות לא פשוטים. עבור חלקכם – המרחק מהמשפחות המתגוררות באזורי המלחמה קשה, והחוויה היא של חשש ודאגה, מתח וחוסר אונים.

להלן מספר עקרונות שיוכלו לסייע בימים אלו –

  1. מידע – מומלץ על העברת מידע עניינית, בהתאם לשאלות שילדיכם מעלים. חשוב שהתשובות יהיו אמינות, אך קצרות ותואמות את השלב ההתפתחותי שלהם. כדאי לא להרחיב ולפרט מידי בתשובותיכם, באופן שעשוי להציף ולעורר חרדה.
  2. רגשות – חשוב לאפשר לילדיכם (ולכם) לבטא את כל הרגשות שהמצב מעורר. זכרו שכל הרגשות מותרים, טבעיים ולגיטימיים ואין "נכון" ו"לא נכון" בהקשר הזה.
  3. פחות חדשות - צמצום החשיפה לאירועים באמצעי התקשורת השונים יכול להפחית את רמת המתח והדריכות.
  4. קשר – חשוב ליזום ולהציע לילדיכם שיח פתוח וקשוב, באם הם מעוניינים בכך – כמובן מבלי ללחוץ או לדרוש מהם לדבר.
  5. תשומת לב – ילדים ומבוגרים מגיבים באופן שונה למצבים שונים. חשוב כי תשימו לב למצב הרגשי של ילדיכם נוכח האירועים האחרונים. לדוגמה - האם קיים שינוי קיצוני במצב רוחם? האם התנהגותם השתנתה מאד? האם הם מתקשים להירדם? נצמדים אליכם?  מרבים לבכות? שינויים מסוג זה עשויים להצביע על מצוקה שהם חווים.
  6. אל תישארו לבד – אם אתם או ילדיכם חווים מצוקה בשל המצב אתם מוזמנים לפנות לשירות הפסיכולוגי-חינוכי בטלפון 03-5027050/1 בימים א’-ה’ 8-15. קיים מענה גם בשפה הרוסית. בנוסף, חשוב לעדכן גם את הגננת/ המחנכת ולשתף במידע הרלוונטי כדי לסייע לילדיכם ולכם.

בתקווה לימים טובים יותר

צוות השירות הפסיכולוגי החינוכי- חולון

 

בברכה,

נורית בייסקי

דוברת העירייה

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים