חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

רשלנות רפואית באבחון מחלת הסרטן

 

כל רופא יודע שהגורם החשוב ביותר בטיפול מוצלח באדם החולה בסרטן הוא גילוי מוקדם. רופאים מאומנים לזהות תסמינים של סרטן ולאבחן חולים כאשר יש להם את המחלה

 

כל רופא יודע שהגורם החשוב ביותר בטיפול מוצלח באדם החולה בסרטן הוא גילוי מוקדם. רופאים מאומנים לזהות תסמינים של סרטן ולאבחן חולים כאשר יש להם את המחלה. למרבה הצער, יותר מדי רופאים מתעלמים מהכשרתם ומסכנים את בסופו של דבר את חייהם של החולים. כל יום שעובר ללא אבחנה מתאימה מעמיד את החולה בסכנה גדולה יותר.

באילו מקרים ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית?

ישנן דרכים רבות בהן הרופאים אינם מצליחים לעמוד בסטנדרט הטיפול שמגיע לחולים בכל הנוגע לאבחון סרטן. הצורה המחמירה ביותר של רשלנות מגיעה מרופאים שאינם מבצעים את הבדיקות וההליכים הסטנדרטיים שיש לבצע. לדוגמא, לעיתים רופאים אינם מצליחים לבצע בדיקות אגן שנתיות, בדיקות ממוגרפיה, קולונוסקופיה וכו’. בדיקות אלו הן סטנדרטיות וצפויות להתבצע באופן קבוע בגלל הסיכון הגבוה לסרטן צוואר הרחם, השד והמעי הגס.

הסיבות השכיחות ביותר לאבחון מוטעה במקרים של סרטן מתרחשות כאשר רופאים אינם מצליחים לזהות סימנים חשובים או תסמינים מרכזיים. דוגמה לכך תהיה כאשר רופא אינו מבחין בגוש בשד או שהוא מחליט להתייחס אליו כגוש שאינו מחייב ביופסיה. 

בנוסף, כאשר עולה חשד לסרטן, רופאים מאומנים להפנות חולים לאונקולוג, רופא המתמחה בסרטן. הסיכון למטופל כתוצאה מאבחון שגוי במקרים של מחלת הסרטן הוא גבוה מאוד. למטופלים מגיע פיצוי כאשר הם מאובחנים כחולי סרטן לאחר שהרופא שלהם לא הפנה אותם למומחה המתאים לצורך זיהוי מוקדם של המחלה.

לעתים קרובות סרטן מאובחן באופן שגוי

כל סוג של סרטן עשוי להיות מאובחן בצורה שגויה על ידי רופאים, ולא משנה מנקודת מבט משפטית איזה סוג של סרטן אובחן בצורה שגויה. עם זאת, ההשלכות של אבחון שגוי או עיכוב באבחון עשויות להשתנות בהתאם לסוג הסרטן, מכיוון שחלק ממחלות הסרטן גדלות מהר יותר או קטלניות יותר מאחרות.. עם זאת, ישנם סוגים מסוימים של סרטן שרופאים נוטים לשגות באבחונם לעיתים קרובות יותר לרבות: 

  • סרטן השד
  • סרטן הערמונית
  • מלנומה
  • גידולי מוח
  • סרטן מעי גס
  • סרטן צוואר רחם
  • סרטן שלפוחית השתן
  • סרטן האשכים

 

איחור באבחון מחלת הסרטן 

להבין שאתם או בן משפחה שלכם אובחן כחולה בסרטן עלול להיות מטריד מאוד. אך סוגים רבים של סרטן ניתנים לריפוי, וגם בסוגי הסרטן שאינם ניתנים לריפוי ניתן למצוא סוגים רבים של סרטן בהם ניתן לתת טיפול המאריך את החיים בשנים רבות. סרטן הוא כבר לא גזר דין מוות כפי שהיה לפני כמה עשורים. ההישרדות תלויה בסוג הסרטן, ובדרך כלל "בשלב" הסרטן במועד האבחון. ככלל, ככל שהסרטן מתגלה סרטן מוקדם יותר, כך התחזית להמשך טובה יותר.

למרבה הצער, לפעמים קיים עיכוב ניכר באבחון הסרטן. גידול סרטני עשוי להתגלות בבדיקה רדיולוגית כדוגמת צילום חזה או ממוגרפיה אך יתכן שהרדיולוג לא יזהה את הגידול בעת אבחון בדיקת ההדמייה שבוצעה. לחלופין, הרדיולוג עשוי להתייחס לקיומו של ממצא חריג, אך הרופא אשר הפנה אתכם לבדיקה מלכתחילה לא יתייחס ברצינות הנדרשת לדבריו של הרדיולוג ולא ירחיב את הבירור כנדרש וכמצופה ממנו. 

ניתן לזהות מקרי רשלנות רפואית רבים בהקשר של מחלת הסרטן ולכן בכל מקרה בו אתם חושדים שנפלתם קורבן לאבחון מאוחר של המחלה מומלץ לפנות לעורך דין לרשלנות רפואית.

למידע נוסף אודות רשלנות רפואית היכנסו לאתר של עו"ד שמואל קשיוב

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים