חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

רצפים פדגוגיים בתיכון השש שנתי מסלול המחוננים ומסלול המוסיקה

 

במסגרת התכנית האסטרטגית בחינוך העל יסודי, המתייחסת ליישום תפיסת השש שנתי ולחשיבות ביצירת רצף פדגוגי מיטבי במעבר בין בתי הספר, נקבעו עקרונות מנחים אשר הובילו להחלטה על יצירת רצף של מסלול המחוננים ומסלול המוסיקה המתקיימים בעיר.

 

רצפים פדגוגיים בתיכון השש שנתי מסלול המחוננים ומסלול המוסיקה

במסגרת התכנית האסטרטגית בחינוך העל יסודי, המתייחסת ליישום תפיסת השש שנתי ולחשיבות ביצירת רצף פדגוגי מיטבי במעבר בין בתי הספר, נקבעו עקרונות מנחים אשר הובילו להחלטה על יצירת רצף של מסלול המחוננים ומסלול המוסיקה המתקיימים בעיר.

החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב, מגמת המוסיקה בעיר תקבל ליווי אקדמי של בית ספר רימון למוסיקה, וזאת כאמור, במסגרת הליך עירוני של יצירת רצפים פדגוגיים גם עם האקדמיה וכמובן בין חטיבת הביניים לתיכון, המחייבים מעבר של כיתת המוסיקה לחטיבת פיינברג - עלומים שהינה חלק משש שנתי בן גוריון, בה נלמדת מגמת המוסיקה העל אזורית בעיר. אין ספק כי המעבר גם יאפשר שימוש רלוונטי, יעיל ומושכל במשאבים הנדרשים ללימודי המוסיקה ברמה האקדמית: אודיטוריום חדש, כיתות מוסיקה מצוידות, מורים מקצועיים, סדנאות העשרה ועוד, על מנת לאפשר תנופה משמעותית למגמת המוסיקה בעיר.

בשבוע הבא יתקיים מפגש זום להורי כיתות ז’- ח’ במגמת המוסיקה עם מנהלת האגף לחינוך על יסודי ד"ר ירדנה חדד ומנהלת הקונסרבטוריון העירוני שלומית מדר וכל גורמי המקצועי הרלוונטיים כדי להציג את המסלול תחת המטרייה האקדמית של בי"ס "רימון" לאקדמיה במוסיקה.

השבוע נערך מפגש עם נציגי הורי כיתת המחוננים בחטיבת רשיש ועם גורמי המקצוע ברשות ובמשרד החינוך כדי להודיע על המעבר של מסלול המחוננים לחטה"ב שש שנתי אחד העם כדי לאפשר רצף פדגוגי בתיכון שש שנתי אחד העם כבר משנת הלימודים תשפ"ב. בהמשך מתוכנן מפגש נוסף עם מנהלת האגף לחינוך על יסודי ועם הרפרנטית הארצית לאגף המחוננים והמפקחת על בתי הספר כדי להציג את תכנית הרצף בתיכון אחד העם.

ראש העיר רמי גרינברג הוסיף ואמר " לפני כשנה התחלנו בהליך לתכנון אסטרטגי, יסודי ומעמיק הבוחן את מערך החינוך העירוני וזאת במטרה להתאים את מערכת החינוך בפתח תקוה לגידול הדמוגרפי בעיקר לטווח של חמש השנים הקרובות. במסגרת השינויים שאנו מבצעים אנו מחזקים את עקרון הרצפים, חיזוק המבנה השש שנתי ויצירת אקוסיסטם של למידה (חיבורים ושותפויות, הרחבת המענים לתלמידים, פיתוח החדשנות הפדגוגית והמצוינות במרחבי החינוך), תוך התייחסות להיבט הפיזי והפדגוגי. בתוך כך מצאנו לנכון

לעשות שינוי לטובת חיזוק מגמת המוסיקה ולהעתיק את המגמה המוסיקלית מחטיבת בן- צבי לחטיבת פיינברג - עלומים ובכך ליצור רצף למידה ואיגום משאבים. יצרנו גם קשר עם בית ספר למוסיקה רמון כדי לחזק את הפן המקצועי ואין לי ספק כי המגמה תשגשג ומערכת החינוך כולה תמשיך להשתפר ולהתחדש".

מ"מ רה"ע רון כץ ראש מינהל החינוך "במסגרת עקרון הרצפים אותו אנו מחזקים בשנתיים האחרונות ולאחר עבודת מיפוי מעמיקה החלטנו ליצור רצף פדגוגי במגמת המוסיקה העל אזורית ובכיתת המחוננים ובכך לשמר את התהליכים הלימודיים, הרגשיים והחברתיים של התלמידים והתלמידות".

 

 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים