חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תכנית עירונית חדשה: ”שומרי ושומרות הסף בקהילה”

 

התכנית הינה חלק מציון יום האלימות הבינלאומי כנגד נשים שחל ב-25.11 

 

תכנית "שומרי ושומרות הסף בקהילה", הינה תכנית בהובלת הרשות לביטחון קהילתי באגף חברה נוער וצעירים בשיתוף עם ד"ר אורנה מגר, יועצת ראש העיר לשוויון  מגדרי והמרכז למניעת אלימות של האגף לשירותים חברתיים . התכנית, אשר יוצאת לדרך במסגרת ציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות בנשים, שמה דגש על  דמויות מפתח בקהילה אשר נמצאות במפגשים ישירים עם תושבים ויכולות לאתר נשים או גברים הנמצאים במעגל האלימות. כך למשל, קוסמטיקאיות, בונות ציפורניים, מורי נהיגה, מאמנות כושר, בלניות, נהגי מוניות  מרפאים ברפואה משלימה ועוד.

מטרת התכנית להגביר את המודעות והרגישות של הקהילה לנשים או גברים הנמצאים במעגל האלימות , לסייע בהכוונה והפניה לגורמי הטיפול והסיוע. כך שכאשר עולה דאגה לאלימות מצד נשים או גברים ,דמויות אלו יכולת לסייע בחיבורים המתאימים ולהוות עבור האדם מקור תמיכה.

הכשרת שומרי ושומרות הסף תקנה ידע על תופעת האלימות, תאפשר זיהוי מצוקה וסימנים מוקדמים ותאפשר לימוד ותרגול של שיחה מכוונת ומחברת. כמו כן, תיתן מידע על השירותים הקיימים בקהילה.

במסגרת התכנית יתקיימו שני מפגשים מקצועיים  שיועברו ע"י עו"ס טלי גולדברג, ראש צוות באגף לשירותים חברתיים ומנהלת המרכז לשלום המשפחה. המפגשים יעסקו בסוגי אלימות, זיהוי מצוקות ונורות אדומות ומענה לאן להפנות במקרה הצורך. זאת מתוך הבנה כי הקהילה מהווה לא פעם רשת תמיכה וחיבור.

המפגשים יתקיימו בזום ביום שלישי - 24.11.20 בשעה 10:00-11:30, וביום שלישי ה- 1.12.20 בשעה 10:00-11:30.

לפרטים והרשמה: אור עלימה, רכזת פרוייקטים בביטחון קהילתי: or_a@modiin.muni.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים