חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מוכנים? כיתות א`-ד` חוזרות ללימודים

 

בהתאם להחלטת הממשלה נערכת העירייה לחידוש הלימודים לתלמידי  כיתות א’ – ד’. ראש העיר הנחה את מינהל החינוך להיערך להפעלת מתווה של חמישה ימים בשבוע, תוך הקפדה על קפסולות ואנשי צוות קבועים ככל הניתן

 

בעקבות החלטת הממשלה להשיב את כיתות א’-ד’ לספסל הלימודים ביום ראשון הקרוב 1.11, נערך מנהל החינוך בעירייה יחד עם צוותי החינוך בבתי הספר, למתווה בית ספרי עם עקרונות וקווים מנחים עירוניים אשר שם לו למטרה לדאוג בראש ובראשונה, לבריאותם של התלמידים ושל אנשי הצוות החינוכי והמנהלי, עם כל המורכבות והאתגרים שניצבים בפני המערכת בתקופה זו.

על פי המתווה, כיתות ג’-ד’ ישובו ללמידה בקפסולות. לכך נוסף אתגר לא פשוט שהציבה הממשלה, שבזכות היערכות מקיפה של העירייה ניתן לעמוד בו, והוא הדרישה כי גם כיתות א’-ב’ יהיו מחולקות לקפסולות, בשונה מהמצב שהיה, בתחילת השנה. על פי המתווה העירוני, ישתמשו כלל בתי הספר בצוותים הקיימים הכוללים, מחנכים, מורים מקצועיים ותומכי הוראה, אשר ילמדו בקפסולות קבועות, עם אנשי צוות קבועים ככל הניתן. כך שבסופו של דבר, המטרה היא ליצור בכלל בתי הספר קבוצות קבועות שנפגשות עם אותם אנשי צוות. בהקשר זה מדגישים במנהל החינוך, כי לכל בית ספר ניתנת האוטונומיה לבנות את הקפסולות לפי הצוותים, מערכת השעות והמרחבים הזמינים שברשותו. בימים אלו, תערוך העירייה גם פגישות עם כל בית ספר בנפרד, על מנת לבדוק היכן יש קשיים ואתגרים המצריכים פתרונות יצירתיים.

כידוע, כל קפסולה יכולה להכיל עד 18 תלמידים למעט מקרים חריגים, באישור משרד החינוך ומינהל החינוך. כאשר אתגר נוסף בו מנסה לעמוד המתווה העירוני הוא יצירת רצף חינוכי בין הקפסולות הלומדות בבית הספר לבין הצהרונים. ההנחיה העירונית הינה לא לערבב בצהרון תלמידים מקפסולות שונות. המטרה היא שקבוצת צהרון תכיל תלמידים מאותה קפסולת למידה מהבוקר. הצהרונים ימשיכו לפעול בשעות הרגילות עד השעה 17:00.

בשטח בית הספר, בכיתות ובהפסקות, על פי הנחיות משרד הבריאות, נדרשים כל התלמידים ואנשי הצוות לעטות מסכות (לרבות תלמידי כיתות א’. כאשר גם להפסקות יצאו התלמידים באופן מדורג על מנת ליצור סטריליות ככל הניתן בין הקפסולות. כמו כן גם חדרי המורים יפוצלו או שיוקמו בהם מחיצות.

תלמידי כיתות ה’-ו’, אשר טרם נקבע מועד חזרתם לבתי הספר ע"י הממשלה, יזכו בתקופה הקרובה למפגשים במרחבים פתוחים, לאחר שאלו אושרו על ידי משרד החינוך. המפגשים עליהם עומלים בימים אלה צוותי החינוך בבתי הספר, יתקיימו במתכונת של קפסולות אשר ייפגשו עם איש צוות קבוע מתוך מטרה ליצור שיח רגשי-חברתי, לחזק את החוסן האישי והקבוצתי ולזהות תלמידים בסיכון. מספר התלמידים בקפסולה שכזו נמצא עדיין בדיונים במשרדי החינוך והבריאות.

לפני פתיחתם של שערי בתי הספר, מנוקים מוסדות החינוך באופן יסודי, תוך הקפדה לשמור על היגיינה גבוהה וניקיון מוגבר באופן יומיומי עם שובם של התלמידים. כל בית ספר קיבל תקציב הצטיידות לחומרי היגיינה וציוד אישי של מסכות.

כפי שהיה עד כה, לא תותר כניסת הורים, מפעילים חיצוניים ואנשים שאינם צוותי חינוך לשטח בית הספר. כמו כן, יש למלא בכל בוקר הצהרת בריאות לפני ההגעה לבית הספר וכמובן, לגלות אחריות אישית וקהילתית ולא לשלוח את הילד למסגרת באם לא מרגיש טוב.

ראש העיר, חיים ביבס: "אני גאה במינהל החינוך וצוותי החינוך בבתי הספר שעשו עבודה מדהימה ומאומצת, שמאפשרת לנו כרשות מקומית להרחיב את תכנית הממשלה לחמישה ימים מלאים בשבוע בכל שכבות הגיל א’-ד’. זוהי תקופה בה אנו נדרשים לתת פתרונות יצירתיים ולעמוד באתגרים שטרם נראו, ומאז פרוץ המשבר אנחנו מוכיחים כי במקומות בהם אנו מקבלים אוטונומיה לפעול, אנו עושים זאת על הצד הטוב ביותר עבור התלמידים, ההורים וצוותי החינוך שלנו. על כולנו להבין שעל מנת לקיים ככל הניתן שגרת חיים לצד הקורונה, עלינו להתמיד במאבק לצמצום התפשטות הנגיף, לשמור על הכללים ולגלות אחריות מוגברת כלפי הסובבים אותנו. רק כך נצליח לשמור את העיר שלנו ירוקה."

סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "האתגרים בפניהם עומדת מערכת החינוך העירונית בתקופה זו הם עצומים, כאשר חדשות לבקרים ההנחיות וההגבלות משתנות ברמה הארצית, ואנו נאלצים להתאים לכך את המערכת המקומית. מנהלי בתיה"ס, יחד עם הצוותים החינוכיים ובסיוע מנהל החינוך, עושים מאמצים כבירים על מנת לנסות לאפשר לכל התלמידים בכיתות א’-ד’ לחזור לשבוע לימודים של חמישה ימים בקפסולות, על פי ההנחיות. מגיעה להם תודה, הוקרה והערכה רבה על מאמצים אלה. אני קורא לכולנו לשמור ולהקפיד על ההנחיות, כדי שפתיחת בתי הספר לא תביא לעלייה משמעותית בתנאי התחלואה, וכך נוכל להחזיר גם תלמידים משכבות נוספות ללימודים."

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים