חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כיצד מוציאים אזרחות אירופאית במהירות?

 

מאז התגבשות האיחוד האירופאי ותוך כדי התבססותו, פנו ועדיין פונים הרבה ישראלים על מנת לבדוק את זכאותם לאזרחות ולדרכון. הסיבות לכך מגוונות. דרכון מסוג זה מאפשר לכל אחד להתגורר, ללמוד ולעבוד בכל אירופה

 

מאז התגבשות האיחוד האירופאי ותוך כדי התבססותו, פנו ועדיין פונים הרבה ישראלים על מנת לבדוק את זכאותם לאזרחות ולדרכון. הסיבות לכך מגוונות. דרכון מסוג זה מאפשר לכל אחד להתגורר, ללמוד ולעבוד בכל אירופה. על סמך אזרחות שכזאת ניתן לקבל זכויות אזרח נרחבות, ללמוד כמעט בחינם, להקים עסק או לרכוש נכס, להיכנס לארה"ב בלי ויזה ועוד המון המון יתרונות נוספים. אבל כיצד אפשר להוציא אזרחות אירופאית ואיך לעשות זאת במהירות? אתם שאלתם, המומחים משיבים. 

בדקו האם יש מדינות שמעניקות הקלות באזרחות 

לא כל מדינות אירופה מישרות קו בעניין התנאים לאישור אזרחות עבור תושבים זרים. על מנת להוציא אזרחות אירופאית הכי מהר שאפשר, בדקו קודם כל האם ישנן מדינות שמעניקות הקלות באישור אזרחות. נדגים: כיום, בפורטוגל ניתן לקבל אזרחות ליהודים בלי שצריך לפני כן להתגורר במדינה 3 או 5 שנים. קבלת אזרחות אפשרית בתוך כ-שנתיים לערך. אין שום צורך בתקופת ביניים או "תקופת מבחן" כפי שנהוג במרבית מדינות אירופה האחרות. 

חפשו משרד שבו מתמחים בהגשת בקשות לאזרחות 

אם אתם דוברים פורטוגזית שוטפת או שיש לכם ידע נרחב בספרדית ובתרבות ספרד וחוקתה, תוכלו לנסות לבקש דרכון באופן עצמאי. אבל מרבית הסיכויים שאם תנסו להוציא את הדרכון לבדכם, ללא יד מכוונת, תאבדו מהר מאוד את הידיים ואת הרגליים. אם חשבתם שהבירוקרטיה בישראל מסובכת, נסו רק לקרוא את המורכבות של החוקים באירופה בנושאי אזרחות ותושבות. הפתרון הטוב והמהיר: חפשו משרד עורכי דין שילווה אתכם באמינות. וודאו כי זהו משרד שכבר הצליח להוציא אזרחות אירופאית ללקוחות קודמים. משרד מסוג זה חייב להיות בעל קשרים באירופה, ניסיון בעבודה מול נציגי רשויות ההגירה, שיתוף פעולה עם נוטריונים מקומיים ועורכי דין מקומיים. 

חפשו מסמכים ישנים שיכולים לעזור 

אם אתם רוצים לזרז ולקדם תהליכים, התחילו עוד היום לחפש בבית, אצל ההורים או אצל סבא וסבתא מסמכים ישנים שיכולים לעזור. למעשה, כל מסמך של בן משפחה, אפילו דוד או דודה, יכול לשחק לטובתכם. דוגמאות למסמכים שיכולים לקצר לכם תהליכים: תעודת נישואין ישנה או כתובה. ספר עתיק שעבר במשפחה מדורי דורות, עם כיתוב בספרדית, פורטוגזית או לדינו. תעודות עולים או מסמכים רשמיים שבהם רשומים פרטי המשפחה, למשל שם משפחה שהיה מקובל בגלות ספרד לפני הגירוש. 

האם כדאי להגיש בקשה בתקופת הקורונה?

נסיים עם טיפ חשוב בנושא אזרחות בימי הקורונה. לכאורה, כאשר השמיים טרם נפתחו באופן מלא, נעצר גם הטיפול בנושא בקשות לאזרחות. למעשה, באירופה ממשיכים לבדוק את הבקשות שמוגשות. דווקא בגלל שמוגשות פחות בקשות, הצפי הוא שהטיפול בבקשות שיוגשו מהר יהיה יותר מהיר ולכן זוהי הזדמנות. מכיוון שניתן להגיש בקשה מבלי לטוס ולנחות באירופה, אין כל בעיה להתחיל להזיז את העניינים מוקדם ככל האפשר. בהצלחה!

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים