חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הדלת הירוקה

 

המיזם החכם של תלמידות עירוני ג’ לחיסכון בחשמל נבחר מבין 80 בתי ספר במסגרת פרויקט ”תעשיידע”

 

ביום חמישי 18.6, הוצג הפרויקט המרשים של קבוצת תלמידות מכיתה ח1 בעתודה המדעית טכנולוגית (עמ"ט) בעירוני ג’, בפני בכירים בתעשיידע ובחברת החשמל. מדובר על הפרויקט השנתי המסכם בו השתתפו התלמידים בקורס מטעם חברת החשמל בשיתוף עם "תעשיידע" תחת הכותרת – "מנהיגות טכנולוגית – הבית החכם". 

במסגרת הפרויקט יצאו התלמידים לסיור במרכז מסחרי וזיהו בעיות טכנולוגיות. הכיתה התחלקה לקבוצות שמטרתן לחשוב על דרכים לייעול השימוש וחיסכון בחשמל, ובהתאם לרעיון יצרה כל קבוצה דימוי אפליקציה משלה.

מבין 80 בתי ספר שהשתתפו בתוכנית, נבחר הרעיון של תלמידות כיתה ח1 – הדר מוצן, מישל ברנוב ועדי הראל בהובלתה של המורה עידית סוקולובסקי, ופרויקט נוסף מבית הספר "אלבוכארי עראבה".  

הרעיון נקרא "דלת ירוקה" ומטרתו כאמור, ייעול השימוש וחיסכון בחשמל. כך שהמערכת מאפשרת למנהל בחנות בקרה ושליטה על תחומים שונים כמו למשל, שליטה במזגנים דרך הדלת החכמה בכניסה למתחם. כאשר יהיו כניסות רבות לחנויות המזגן יגביר את עוצמתו בהתאם, וכאשר יהיו מעט כניסות לחנות, הדלת החכמה תעביר את המידע למזגן והוא יישאר על טמפרטורה שמנהל המתחם קבע מראש. כל הנתונים יאספו לאפליקציה, ובכך מנהל החנות יוכל לשלוט בטמפרטורה של המזגן ולייעל את החשמל בצורה טובה. בנוסף, האפליקציה תוכל להציג את מספר האנשים שנכנסו בזמן נתון לחנות וכך ניתן יהיה לדעת מתי משתלם למנהל החנות להעסיק יותר עובדים ומתי פחות, מתי כדאי לו להביא את הסחורה ועוד.

בנוסף, בשל משבר הקורונה, הוסיפו התלמידות לאפליקציה גם את נתוני ״בריאות הציבור״ באמצעות "הדלת הירוקה" אשר כוללים למשל, את מספר האנשים שנבדק להם חום בחנות, וכמה מקרים חריגים יש.

דדו שרבי, מנהל עירוני ג’: "הנהלת בית הספר מברכת את התלמידות על זכייתן בפרויקט ואנו גאים בהן על אופן ההצגה מול בכירי חברת החשמל. אנו נמשיך ליזום ולהוביל פרויקטים במסגרות בית הספר השונות לקידום נושאים בקהילה ובעיר."

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים