חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

טיפולי שיניים בהרדמה כללית

 

”סובלים מכאבי שיניים ומפחדים להגיע לרופא? אתם לא לבד! על פי הסקרים שנעשו למעלה מ 80% מאנשים שהשתתפו בסקר הודו שהם חוששים מטיפולי שיניים בכלל ומרופא שיניים בפרט. חרדות אלה גורמות לאנשים להזניח את השיניים ולא להגיע לרופא”. להמשך קריאת הכתבה של טופז- המרכז להשתלות שיניים, כנסו..

 

טיפולי שיניים בהרדמה כללית- פתרון חכם ואפקטיבי

סובלים מכאבי שיניים ומפחדים להגיע לרופא? אתם לא לבד! על פי הסקרים שנעשו למעלה מ 80% מאנשים שהשתתפו בסקר הודו שהם חוששים מטיפולי שיניים בכלל ומרופא שיניים בפרט. חרדות אלה גורמות לאנשים להזניח את השיניים ולא להגיע לרופא. טיפולי שיניים הם ללא ספק חיוניים, לא רק לטובת השמירה על שיניים צחורות ועל חיוך מושלם. ברוב המקרים אנחנו נזקקים לטיפולים כדי להתמודד עם דלקות או כאבים חמורים, למשל. הבעיה היא שעבור לא מעט גברים ונשים מדובר בטיפולים מעוררי חרדה. הם מפחדים מרופא השיניים, חוששים מהמכשירים שממלאים את המרפאה ובעיקר חרדים מהכאב שעשוי להתלוות לתהליך הטיפול עצמו. טיפולי שיניים בהרדמה כללית/מלאה הם בדיוק הפתרון עבור המטופלים הללו. כך תוכלו לעבור את הטיפול בקלות רבה יותר, וגם לרופא צפויה עבודה יעילה במיוחד.

היתרונות הנלווים בטיפולי שיניים בהרדמה כללית

העובדה שטיפולי שיניים בהרדמה כללית נוחים יותר עבור המטופל היא כמעט ברורה מאיליה. מי שנלחץ לקראת ביקור שגרתי במרפאה בוודאי יעדיף לעבור טיפול שיניים תחת הרדמה כללית ולהפחית את הלחץ. אלא שיש עוד יתרון אחד חשוב, והוא יעילות העבודה. רופאים רבים מעידים שכאשר הם מבצעים טיפולי שיניים בהרדמה כללית הם יכולים לבצע את הטיפול באופן מדויק ומהיר יותר, ללא עיכובים מצד המטופל הנרגש. יתרה מכך, כאשר המטופל זקוק למספר הליכים במסגרת המפגש עם הרופא, ניתן להשלים את המלאכה בטיפול אחד בלבד, במקום להזמין את המטופל למפגשים נוספים.

 

כאמור, טיפולי שיניים בהרדמה כללית הם פתרון מופלא לכל מי שחושש מהביקור אצל הרופא, אבל לא רק החוששים ייהנו מהיתרונות שלו. מטופלים רבים מביעים רגישות גבוהה לחומרי ההרדמה המקומית, ובמצבים אלה אין מנוס אלא לבצע טיפול תחת הרדמה כללית/מלאה. מטופלים רבים אחרים עשויים לסבול מבעיות רפואיות שונות, כך שהאפשרות לבצע טיפול אחד מרוכז תחת הרדמה כללית תהיה עבורם נכונה יותר.

לסיכום- היתרון המרכזי בטיפול שיניים בהרדמה כללית, הוא ריכוז של רוב הטיפולים הנדרשים ביום אחד. טיפולים אלה מבוצעים בו זמנית על ידי צוות מקצועי מוסמך על ידי משרד הבריאות. יתרון נוסף הוא בחופש של המטופל: טיפול יעיל ומהיר במיוחד, ללא מספר רב של ביקורים, ללא כאב וללא תחושת הפחד.

למי מתאימה השיטה של טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית?

  • אנשים הסובלים מחרדה דנטלית (פחד מרופאי שיניים) או בשמה המקצועי דנטופוביה.
  • אנשים הסובלים מרפלקס הקאה מוגבר (Pharyngeal reflex)
  • אנשים רגישים לחומרי הרדמה מקומית.
  • אנשים הסובלים מבעיות רפואיות המחייבות אותם לעבור טיפול מרוכז תחת הרדמה כללית.

לפני שמחליטים לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית

אם אתם עומדים לעבור טיפול שיניים בקרוב והאפשרות לעשות זאת תחת הרדמה כללית קורצת לכם, רצוי שתבחנו מראש כמה פרמטרים קריטיים שישפיעו על הטיפול שלכם. לפני הכל יש לזכור שעל פי הנחיות של משרד הבריאות, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה דורשים זהירות מרבית המחייבת תשתיות פיזיות והכשרה של הצוות המטפל. הנחיות אלה נועדו על מנת לאפשר מתן טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית ברמה נאותה, במטרה להגן על בריאות המטופלים.

להלן מספר נקודות חשובות שיש לקחת בחשבון לפני שמחליטים לבצע טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית:

  • ההרדמה עצמה חייבת להתבצע על ידי רופא מרדים בעל תואר מומחה המוכר ע"י משרד הבריאות.
  • רופא שיניים המבצע את הטיפול בהרדמה כללית חייב לעבור הכשרה לטיפול מסוג זה המוכר על ידי משרד הבריאות. כמו כן לעבור קורס להחייאה קרדיולוגית מתקדמת (ACLS)
  • מרפאת שיניים חייבת להיות מורשית מטעם משרד הבריאות לטיפולי שיניים בהרדמה כללית. לרוב אישור כזה קיים בבתי חולים או במרכזים רפואיים ולא במרפאות שיניים פרטיות.

יש לבדוק את הנקודות החשובות האלה בעט קבלת החלטה על טיפול מסוג זה. על מטופל לוודא שכל התנאים המפורטים לעיל מתקיימים במקום. זכרו, מדובר בריאות שלכם ואל תתביישו לשאול שאלות או לבקש אישורים מתאימים מהמקום בו מתבצע טיפול מסוג זה.

הכנות נדרשות לפני הטיפול בהרדמה כללית

בשלב הראשון רופא שיניים עורך בדיקה קלינית מקיפה ומסודרת. בהתאם לבדיקת אבחון וממצאים קליניים הרופא בונה תכנית טיפולים הכוללת את הצרכים הדנטליים של המטופל. בשלב השני המטופל מופנה לבצע בדיקות רפואיות כגון: בדיקות דם, ואישורים נוספים בהתאם למצבו הרפואי של המטופל. לאחר קבלת תוצאת הבדיקות הרופא המרדים בוחן אותם וקובע הנחיות בהתאם מול הרופא המטפל. במצבים מסוימים, שלב זה כרוך בשינוי מינוני תרופות, אנטיביוטיקה מונעת  ועוד.

 

מהלך הטיפול בהרדמה כללית

טיפול שיניים בהרדמה כללית מתבצע על ידי מספר צוותים במקביל. צוות הרדמה אשר מורכב מאחיות ורופא מרדים, וצוות נוסף של רופא שיניים וסייעות אשר הוסמכו בטיפול שיניים תחת הרדמה מלאה.

במהלך הטיפול ולאחר ההרדמה ניתן יהיה לבצע שורה של פעולות, לרבות טיפולי שורש, עקירת שיניים, שתלים ושאר הפעולות הדנטליות והכירורגיות הנדרשות.

הצוות שמקיף אתכם הוא מיומן ומוכשר לביצוע הטיפול, ובסופו של דבר אתם עומדים להיכנס לתהליך שיחסוך לכם זמן יקר, עלויות לא מבוטלות וגם כאב. מי שרגיש לו במיוחד וחושש בגללו מהביקורים אצל רופא השיניים בהחלט ימצא שהפתרון הזה יעיל במיוחד.

יש לכם עוד שאלות לטופז:המרכז להשתלות שיניים? כנסו!
טלפון: 4990*   www.topazdental.co.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים