חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

אובדן כושר עבודה- דיכאון

 

באילו מצבים ניתן לתבוע עבור אובדן כושר עבודה. ובפרט מהי הפרוצדורה הנדרשת כאשר מדובר במצב של דיכאון שהוגדר ע”י הפסכיאטרית כקליני. להמשך קריאה כנסו...

 

אובדן כושר עבודה- דיכאון

רוב הנפגעים אינם מודעים כיצד לממש את זכויותיהם כשאיבדו את כושר העבודה שלהם. אז בואו נעשה סדר בדברים.

אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם עובד שבעקבות מחלה או תאונה הפסיק לעבודה לחלוטין או חזר לעבודה באופן חלקי.

אבל, הכיסוי הביטוחי בחברות הביטוח יינתן אך ורק כשיש קביעה של רופא תעסוקתי האוסר על המטופל לחזור לעבודתו או מתיר לו לחזור לעבודה עם הגבלות (כמו שעות מוגבלות או מגבלות פיזיות כגון ללא הרמת משאות כבדים, ללא עבודה בגובה וכו’). כלומר, אם העובד לא חוזר לעבוד על דעת עצמו - לא יינתן כיסוי ביטוחי.

חשבו מאוד להדגיש שלכולנו יש כיסוי ביטוחי של אובדן כושר עבודה בקרן הפנסייה שלנו. הרבה נפגעים לא מודעים לכך. כלומר, בתוך ההפקדות שאנו מפרישים לקרן הפנסיה ישנו כיסוי לאובדן כושר עבודה וכשחברת הביטוח משלמת לעמית עבור אובדן כושר העבודה אין לכך כל השפעה על הפנסיה העתידים של העמית שביום פרישתו. חשוב להבין זאת כי הרבה נפגעים חוששים למשש את הזכות הזו פן תיפגע להם גובה הפנסיה בעת הפרישה (שוב אין כל חשש כזה).

המקור הנוסף לכיסוי אובדן כושר עבודה הוא בפוליסות הפרטיות - למי שיש. וכן ביטווח לאומי.

הכיסוי הביטוחי בכל הפוליסות של אובד כושר עבודה הוא עד 75% מגובה השכר שהיה לפני הפסקת העבודה אם זה בעקבות התאונה או מחלה.

במקרה של דיכאון ובעיות נפשיות, בהחלט בעיות נפשיות נחשבות על דעת כל הרופאים (הן הפסיכיאטרים והן הרופאים התעסוקתיים) כבעיות שמפריעות בתפקוד בעבודה ועלולות לפגוע בכושר העבודה.

לכן כדאי לפנות לרופא תעסוקתי אם הסיכום הרפואי או המצלה של פסיכיאטר או פסיכולוג לעניין התפקוד.

לאחר שיש קביעה של רופא תעסוקתי לעניין ההגבלות בחזרה לעבודה (אם בכלל) צריך למלא טפסי תביעה של חברת הביטוח ולצרף את המסמכים הרפואיים הנ"ל ולשלוח.

עו"ד ניסן מנו

 

יש לכם עוד שאלות לניסן מנו עו”ד - רשלנות רפואית ונזקי גוף? כנסו!

הפייסבוק שלי  

0502375955    www.mano-law.co.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים