חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

נגד סכנות האופניים חשמליים

 

ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג, יחד עם רון כץ מ”מ רה”ע וראש מינהל החינוך בפ”ת, יצאו ביוזמה שמטרתה למגר את התאונות ולהפחית את הסכנות שבנסיעה על אופניים חשמליים בקרב בני הנוער בעיר- שיעורי בטיחות בדרכים הכוללים סימולטור ייחודי לרוכבים.

 

 פתח תקוה, העיר הרביעית בגודלה בישראל, מכילה מאות אלפי ילדים ובתוכם עשרות אלפי בני נוער אשר דרך ההתניידות העיקרית שלהם הינה אופניים חשמליים.

 כיום, על פי חוק, אסור לנסוע על המדרכות עם אופניים אלו ונסיעה בכביש מסוכנת מאוד, המיוחד לבני נוער שאינם בקיאים ומכירים את חוקי התנועה, התיאוריה והנסיעה המעשית בכביש עמוס כלי רכב פרטיים, אוטובוסים, משאיות ואופנועים.

 על כן, מספר התאונות בין רוכבי אופניים חשמליים להולכי רגל על המדרכות ומספר הסכנות האורבות לרוכבים על הכביש, הינם עצומות  וגדלות כל הזמן, לאור הגידול במספר הרוכבים והעומס בכבישים.

 לכן, עיריית פ"ת, ביוזמת ראש העיר רמי גרינברג וראש מינהל חינוך רון כץ, יוצאת במהלך שישמור על בני הנוער בעיר, ומכניסה תכני בטיחות בדרכים בבתי הספר, אשר כוללים סימולטור ייחודי לרוכבי אופניים חשמליים.

 ראש מינהל חינוך רון כץ "הסימולטור, אשר יעבור על ידי מדריכים מחברת אבי בן רפאל, משלב הדרכה תיאורטית והתנסות מעשית באמצעות כלי הדרכה חדשני, ומאפשר ניתוח מקרים ותגובות.

המדריכים המנוסים ילוו את המתאמנים בסימולטור, המשלב משקפי מציאות מדומה (VR) ממוחשבים ויסייע בהמחשה של מצבים שונים בהם הם עשויים להיפגש בעת רכיבה, כגון: רכיבה נכונה ובטוחה, זמן תגובה, התפרצות הולכי רגל, הישרדות בכביש, רכיבה במצבים מסוכנים, רכיבה בתוואי דרך שונים, ועוד. חשוב לנו שתלמידי העיר ירכבו באופן בטוח ויכירו את הכללים ואת הסכנות".

 רמי גרינברג, ראש עיריית פ"ת ברך ואמר "עיריית פ"ת, בשיתוף הרלב"ד, רואה חשיבות רבה במאבק בתאונות הדרכים ועל כן משיקה את הסימולטור הייחודי לתלמידים. הסימולטור מעניק להם כלים, מדמה מצבי אמת ומשפר באופן משמעותי את מוכנות התלמידים לרכיבה. על כן, אנו משקיעים בתלמידים שלנו, דור העתיד שלנו, שכבר כרוכב אופניים ילמד להתמודדות טובה יותר עם הסביבה ולכן יהיה גם נהג טוב וזהיר יותר בעתיד, והכי חשוב, ישמור על עצמו מפני הסכנות הרבות שכרוכות ברכיבה".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים