חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

בית למוסיקה יהודית - ישראלית יוקם בפתח תקוה

 

משכן השירים – בית לאומי, מרכז חינוכי, תרבותי וחוויתי, למוזיקה יהודית – ישראלית יוקם בפתח תקוה, ראשון ויחיד מסוגו!

 

משכן השירים – בית לאומי, מרכז חינוכי, תרבותי וחוויתי, למוזיקה יהודית – ישראלית יוקם בפתח תקוה, ראשון ויחיד מסוגו!

מטרת הבית היא להוות מרכז לשימור חומרים כגון מילים, תווים, הקלטות, תמונות, מחקרים, קליפים וכדומה, המהווים את אוצר המוסיקה הישראלית לדורותיה. במרכז יתקיימו גם מפגשים של הציבור הרחב ובני נוער ממערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי עם הזמר העברי, הרצאות, צפייה והאזנה, מפגשים עם יוצרים ואמנים ועוד. המקום יהיה פתוח גם לביקורי תיירים - הופעות, מפגשים מוזיקליים ועוד.

משכן השירים יתפרש על שטח של כ-7,000 מ"ר ברחוב מפלסים, במבנה בן 4 קומות, המכיל גם שני אולמות למופעים, האחד ל-700 איש והשני ל- 300 איש. בחזית המשכן תהיה רחבה לאירועים ולצידי המשכן חורשת עצי ארץ ישראל. משכן השירים יוקם על ידי עיריית פתח תקוה, ביוזמת מיתר – עמותה לטיפוח הזמר העברי על פי רעיון של איתן גפני ובסיוע אגודת ידידי מיתר בארה"ב ותורמים מארה"ב שיגיעו גם הם לאירוע.

טקס הנחת אבן הפינה למשכן יתקיים ביום רביעי 29.5 בשעה 17:30 ברחוב מפלסים, במעמד ראש העיר רמי גרינברג, יהורם גאון - יו"ר מיתר וחתן פרס ישראל,עודד מלצר - יו"ר מיתר בצפון אמריקה ואיתן גפני מייסד משכן השירים. ככל הנראה יכבדו בנוכחותם גם אפי נצר, אופירה גלוסקא, משה להב, יענקל’ה מנדל ואמנים נוספים. את האירוע תנחה הגב’ מלכה שבדרון– מנהלת מיתר.

ראש העיר רמי גרינברג אמר "זהו כבוד גדול עבורנו להקים כאן בפתח תקוה את משכן השירים, בית לזמר העברי, מרכז תרבותי שיהווה אבן שואבת לתרבות וליצירה, מרכז פעיל ושוקק חיים הנותן לזמר העברי מקום של כבוד".

יהורם גאון "משכן השירים, אשר יקום בפתח תקוה,יהיה מרכז לזמר העברי ולמוסיקה היהודית.ניתנת האמת להיאמר, שכשאומרים זמר עברי, זה לא רק זמר, זו מהות, זו הוויה ייחודית  ומלכדת. זה פתיל חיים של עם, השוכן בחלקו בארצו המובטחת, אבל חלק מבניו - דווקא  בניכר. הזמר  העברי, המאחד את כולם, מקבל בשל כך נשמה יתרה וערך  מוסף".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים