חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

ממשיכים במהפכה הירוקה: בחולון קוראים לתושבים להגביר את מחזור הפסולת האלקטרונית

 

בחולון ממשיכים בפעילות להגדלת היקפי המחזור בעיר, וקוראים לתושבים למחזר פסולת אלקטרונית, שנחשבת למזהמת ביותר. 

 

מנתוני "אקומיוניטי" – תאגיד חברתי למחזור פסולת אלקטרונית, עולה, שבשנת 2022 נאספו בעיר כ-16 טונות של פסולת אלקטרונית, כאשר ברחבי העיר פרוסים מתקני מחזור ייעודיים למוצרי חשמל, אלקטרוניקה וסוללות אשר יצאו מכלל שימוש. קיימת חשיבות רבה להעביר אותם למחזור ראוי ונכון, על מנת שהמתכות והחומרים הרעילים שהם מכילים לא יזהמו את האדמה, מי התהום והאוויר. רשימת המתקנים הפרוסים ברחבי הרשות מופיעה באתר "אקומיוניטי" – תאגיד חברתי למחזור פסולת אלקטרונית, באתר העירייה ובמוקד העירוני. תאגיד "אקומיוניטי" פועל באיסוף פסולת אלקטרונית בלמעלה מ-120 רשויות ולמעלה מ-650 ישובים ברחבי ישראל, תוך מתן שרות מהיר ויעיל לתושבי הרשויות.

במהלך שנת הלימודים תשפ"ג, פגשו מדריכים מחברת "צעד ירוק" הפועלים במסגרת "אקומיוניטי", את תלמידי בתי הספר היסודיים גורדון, המגינים, ישורון ולוי אשכול, ומדריכים מעמותת "הזנק לעתיד" הדריכו את תלמידי ט’-י’ של בתי הספר אורט מיטרני וקציר. לדברי ד"ר אביבה מישאל, מנהלת תחום חינוך והסברה בתאגיד, התלמידים עברו בסדנאות חוויה אמיתית ומוחשית ושמעו הרצאה ששילבה סרטונים, מצגות והפעלה. "התוצרים לא איחרו לבוא - התלמידים יצרו כרזות, סרטונים ואף הציגו בעצמם את תוצרתם. בבית ספר קציר הוקמה תערוכה גדולה בנושא, ונושא מיחזור פסולת אלקטרונית קיבל מקום של כבוד בתוך כל העבודות".

מנתוני "אקומיוניטי" עולה, כי בשנים האחרונות הוחלפו למעלה מ-10 מיליון מכשירים אלקטרוניים בישראל, והמספרים רק הולכים וגדלים. התאגיד שם לו למטרה להעלות את המודעות לנושא מחזור פסולת אלקטרונית בישראל והוא פועל תחת רישיון מיוחד מטעם המשרד להגנת הסביבה ושיתופי פעולה עם הרשויות המקומיות, יבואנים, אתרי מחזור וגופים נוספים, על מנת לוודא שפסולת מסוכנת זו ממוחזרת בצורה נאותה. מנקודות האיסוף, הפסולת האלקטרונית מועברת לאחד מאתרי הטיפול המורשים ברחבי הארץ, שם היא ממוינת, מפורקת ומועברת להמשך תהליך מחזור. בנוסף, שיתוף הפעולה עם תאגיד המחזור "אקומיוניטי" תורם רבות להעסקת בעלי מוגבלויות וחיזוק מעמדתם הכלכלי-החברתי מאחר שחלק נכבד מהפסולת ממוחזרת על ידם ובכך זוכים למקור פרנסה מכובד ובעל ערך ולשיקום והשתלבות בקהילה.

רונן יואלי, מנכ"ל "אקומיוניטי": "החומרים המצויים בפסולת זאת עלולים לחלחל למי התהום, לזהם אותם וכך לפגוע בכדור הארץ. בין החומרים שנמצאים בתוך הפסולת האלקטרונית ישנם חומרים כגון: פלדה, נחושת, אלומיניום, ברזל, כספית ועוד. כאשר מכשיר אלקטרוני, עם כל המתכות שבו או סוללה, נטמנים באדמה כפי שנעשה עם פסולת ביתית רגילה, נוצר זיהום חמור ובכמויות גדולות הפגיעה עלולה להיות חמורה וקטלנית. לכן יש למחזר פסולת אלקטרונית, ופסולת מסוג זה אין לזרוק יחד עם אשפה ביתית רגילה".

 בתמונה - מתקני מחזור פסולת אלקטרונית. קרדיט - אקומיוניטי.

לפרטים נוספים:
עומרי סלנר
נייד: 0547-200585

 
 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים