חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מהם היתרונות ללימודי הנדסאי?

 

עד היום, להנדסאים ללא בגרות, לא הייתה אפשרות להתקבל ללימודי הנדסה. אולם, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, חוללה מהפכה על ידי הוצאת הודעה שהחל משנת הלימודים הבאה, תעודת הנדסאי תהווה תחליף לבגרות. כלומר, אדם שיסיים את תחום לימודי ההנדסאות ויקבל תעודת הנדסאי, יוכל להמשיך ללימודי מהנדס גם אם אין לו תעודת בגרות. המטרה היא להגדיל את מספר המהנדסים וכן לצמצם פערים חברתיים

 

עד היום, להנדסאים ללא בגרות, לא הייתה אפשרות להתקבל ללימודי הנדסה. אולם, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, חוללה מהפכה על ידי הוצאת הודעה שהחל משנת הלימודים הבאה, תעודת הנדסאי תהווה תחליף לבגרות. כלומר, אדם שיסיים את תחום לימודי ההנדסאות ויקבל תעודת הנדסאי, יוכל להמשיך ללימודי מהנדס גם אם אין לו תעודת בגרות. המטרה היא להגדיל את מספר המהנדסים וכן לצמצם פערים חברתיים.

מהפכה בתחום הכשרת מהנדסים

עד כה, אדם ללא בגרות שהיה מסיים לימודי הנדסאי והיה רוצה להמשיך ללימודי הנדסה שיכשירו אותו כמהנדס, לא יכל לעשות זאת על אף שקיבל תעודת הנדסאי ובכדי לעשות זאת, נדרש להשלים בגרות. כיום, דיפלומת הנדסאי יכולה לשמש במקום תעודת בגרות לצורך קבלה ללימודים אקדמאיים וזאת לאור ההחלטה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. אין ספק כי מדובר על החלטה משמעותית מאוד עבור לא מעט הנדסאים ללא תעודת בגרות, שמעוניינים להמשיך לתואר בהנדסה, אך אינם יכולים או לא מעוניינים להשלים את תעודת הבגרות שלהם. 

ההחלטה המדוברת תכנס לתוקף בשנת הלימודים הבאה, כאשר שאשא ביטון משמשת בתוקף תפקידה כשרת חינוך גם כיושב ראש המוצעה להשכלה גבוהה.

חשוב לדעת כי מדי שנה מסיימים לימודים והכשרה כ12 אלף מהנדסים. במהלך השנים, נשמעה לא מעט ביקורת על העובדה כי הנדסאים שמסיימים את לימודיהם כחוק ומקבלים תעודה המסמיכה אותם לעסוק בתחום הנדסאי, אינם יכולים להתקבל ללימודים אקדמאיים בתחום ההנדסה בלי להשלים תעודת בגרות או בלי לסיים מכינה קדם אקדמית וזאת על אף שהם למדו במשך שנתיים, לא מעט שעות לימודים מקצועיים בתחום ההנדסה. המצב המדובר יצר מחסום בהכשרתם של אלפים רבים של הנדסאים לתפקיד מהנדסים.

 כלומר, לא מעט הנדסאים מוכשרים וחכמים, אשר למדו את התחום ויש להם ידע נרחב בו, יתפספסו לא פעם כמהנדסים טובים, רק בשל העובדה שאין להם תעודת בגרות שיכולה לאפשר להם להמשיך ללימודי אקדמיה בתחום ההנדסה.

הסיכום המדובר מתייחס לתעודות הנדסאים אשר ניתנות ללומדים במכללות על תיכוניות המצויות במשרד החינוך וכן לתעודות הנדסאי אשר ניתנות על ידי המכללות של המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע, אשר כפופות למשרד הכלכלה. בהודעה של משרד החינוך נאמר כי למרות ההחלטה המדוברת, המוסדות האקדמאיים הם אלה שיקבעו כיצד יחושב ממוצע הציונים בדיפלומה לצורך קבלה למסלולי לימודי ההנדסה השונים. אך בסופו של דבר, מדובר על חוק מבורך מאוד, אשר מטרתו היא לצמצם את הפערים ולהנגיש את ההשכלה הגבוהה לכלל האוכלוסיות, בהתאם לדבריה של שרת החינוך שאשא ביטון.

סוגי מגמות הנדסאים

אם אתם תוהים איזה תעודות הנדסאי תוכלו לקבל כיום, לאחר לימודי מגמה רלוונטית, הנה כמה מהמגמות: תוכלו לקבל תעודת הנדסאי בניין לאחר שתסיימו לימודי מגמת הנדסאי בניין, כמו כן, תוכלו כיום למצוא מגמות הנדסאי שונות לרבות: הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, הנדסאי תוכנה, הנדסאי מכשור רפואי, הנדסאי תעשייה וניהול, הנדסאי מכונות, הנדסאי חשמל ועוד. כל מגמות הלימודים הללו יקנו ללומד שעומד בדרישות המגמה תעודת הנדסאי, אשר תאפשר לו להמשיך בתחום לימודי הנדסה אקדמאיים גם אם הוא ללא תעודת בגרות, אשר יאפשרו לו לקבל את התואר מהנדס בסיום הלימודים ועיסוק בתחום זה.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים