חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שבירו לנד – מאמר על שוק המשרדים

 

שוק המשרדים חזר לימי תור הזהב בדיוק כמו לפני משבר הקורונה. אמנם בזמן המשבר, רבים כבר הספידו את שוק המשרדים ואף הציעו להסב את מגדלי המשרדים לבנייני מגורים, אך השוק הפתיע ובגדול

 

שוק המשרדים חזר לימי תור הזהב בדיוק כמו לפני משבר הקורונה. אמנם בזמן המשבר, רבים כבר הספידו את שוק המשרדים ואף הציעו להסב את מגדלי המשרדים לבנייני מגורים, אך השוק הפתיע ובגדול. גם מפת הביקוש למשרדים לשנים הבאות עומדת להשתנות, בעוד שהיום רוב הביקוש מתרכז באזור תל אביב, בשנים הבאות נראה כניסה של מתחמי משרדים חדשים מחוץ לתל אביב, בנצבא סיטי בראש העין, בסנטרל פארק באור יהודה, במשרדים שמציעה חברת "שבירו לנד" במתחם ה- 2000 בראשון לציון, במתחם ח- 500 בחולון ועוד. בכל המתחמם יסללו דרכי גישה נוחות וחיבורים ישירים לרכבת שיקלו על ההגעה של אלפי עובדים אל מתחם המשרדים ובחזרה הביתה.

במאמר זה נביא סקירה מורחבת על הסיבות להתאוששות של שוק המשרדים.

שוק המשרדים - מהן הסיבות להתאוששות?

המודל של העבודה ההיברידית שהחל בתקופת הקורונה ונמשך גם לאחריה, לא פגע בשוק השכירות של המשרדים. גם במודל העבודה ההיברידית, מודל שבו העובד עובד בחלק מימי השבוע בבית ובחלק מימי השבוע במשרד, ממשיכים המעסיקים להחזיק את המשרדים. הניסיון של מודל העבודה ההיברידית לימד כי על אף הנוחות של העבודה מהבית, עובדים רבים שמחים להגיע אל המשרד לפחות למספר ימים. גם המעסיקים דיווחו על תפוקת עבודה של שמונים אחוז לעומת תפוקת העבודה של מאה אחוז כאשר כל העבודה נעשית במשרד, ולכן הם מעדיפים להמשיך ולשלם את דמי השכירות בתמורה לתפוקה גבוהה ויעילה של העובדים.

מעסיקים רבים החלו לחקות את מודל העבודה הנפוץ בארה"ב, מודל שבו המעסיקים מחזיקים שלוחות של משרדים במקומות נוספים אשר קרובים לאזורי המגורים של העובדים. זו הסיבה, מסבירים מומחי הנדל"ן, מדוע יש ביקוש גבוה למשרדים שמציעה חברת "שבירו לנד" במתחם  ח- 500 בחולון ובמתחם ה- 2000 בראשון לציון. על אף שמתחמים אלו רחוקים, יחסית, ממרכזי העסקים והמשרדים בתל אביב, הם קרובים יותר לאזורי המגורים של העובדים הפוטנציאליים, ושכירת המשרדים במתחמים אלו נעשית במגמה להקל על העובדים.

במהלך השנתיים האחרונות חברות ההיי - טק הגדילו באופן משמעותי את היקף העבודה. הגדלת העבודה גרמה לחברות ההיי טק להרחיב ולהגדיל את שטחי המשרדים כדי לאפשר קליטה של עובדים חדשים. שוק המשרדים, טוענים המומחים, מוביל את הקטר של הביקוש למשרדים ואחריו מגיעים המשרדים הגדולים של רואי החשבון, עורכי הדין, עובדי רפואה, פסיכולוגים, סוחרים בשוק ההון ועוד.

מומחי הנדל"ן צופים כי על אף מודל העבודה ההיברידית, בחודשים הבאים נראה חזרה מלאה של העובדים למשרדים. חשוב לקחת בחשבון כי מתחמי עבודה רבים עדיין לא בנויים וכי במהלך התקופה האחרונה היו עיכובים בתכנון, בבניה ובאישור הסופי של חלק מהמתחמים שעליהם עתידים להיבנות המשרדים, עובדה שגרמה ביקושים גבוהים בשוק המשרדים.

לסיכום, על אף שרבים מיהרו להספיד את שוק המשרדים, השוק הפתיע והביקוש למשרדים גדל מיום ליום.

משווקי הנדל"ן מזהים ביקושים גבוהים לקנייה של משרדים, בעיקר משרדים שיהיו מוכנים לאכלוס בעוד מספר שנים בשל החזרה המלאה לעבודה במשרדים ובשל הצמיחה של שוק ההיי - טק והטכנולוגיה המוביל את שוק השכירות.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים