חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כל מה שצריך לדעת על רופא מפרקים

 

כאב במפרק עשוי לפגוע באיכות החיים ואף להשבית מתפקוד. המפרקים שלנו מאפשרים לנו לנוע בחופשיות וכאשר יש בעיה, יהיה לנו מאוד קשה להמשיך את שגרת החיים  כפי שהורגלנו וכל פעולה אפילו בסיסית תרגיש לנו מאתגרת במיוחד

 

כאב במפרק עשוי לפגוע באיכות החיים ואף להשבית מתפקוד. המפרקים שלנו מאפשרים לנו לנוע בחופשיות וכאשר יש בעיה, יהיה לנו מאוד קשה להמשיך את שגרת החיים  כפי שהורגלנו וכל פעולה אפילו בסיסית תרגיש לנו מאתגרת במיוחד.
המפרקים מהווים את נקודת החיבור בין העצמות ונבדלים זה מזה לפי סוג התנועה וקריטיים להשגת טווח התנועה, כולל פעולות גופניות שגרתיות כמו כפיפת המפרק.
אם יש בעיה עם המפרק, בין אם בעקבות שחיקת סחוס טבעית שיכולה להתפתח עם השנים ובין אם כתוצאה מפציעה בעקבות תאונה או פציעת ספורט, אנחנו נרגיש זאת על בסיס יומיומי, כשכל אחד מאתנו עשוי לחוות בעיות מפרק בדרך אחרת.
ישנם מגוון תסמינים שעשויים להעיד על בעיות במפרקים ולהדליק נורת אזהרה שמשהו לא כשורה במפרקים, כמו נפיחות או נוקשות באזור המפרק, קושי להזיז את המפרק, שינוי גוון המפרקים לרוב לצבע אדום ואף שינוי בטמפרטורת העור באזור המפרק כך שהם יותר חמים למגע. הקושי עשוי להיות מורגש גם במעבר ממצב ישיבה לעמידה או לישיבה וקימה, הליכה ואפילו בעת ישיבה ושכיבה.

מתי פונים לרופא מפרקים?

לא כדאי להמתין במידה וכאב עז פוקד אתכם או אתם חווים חוסר נוחות במפרק, כי יתכן שמדובר בשחיקת הסחוס או בדלקת מפרקים ויש לטפל ולבחון כיצד להקל על הכאב ולהשיב את יכולת התפקוד. שחיקת סחוס, למשל, עשויה רק להתעצם ולהחריף אם לא עוצרים בזמן ובודקים כיצד לטפל בנושא האזור הפגום במפרק.
למי פונים? רופא מפרקים ד"ר רמי כרדוש הוא אורתופד מומחה המתמחה במפרקים, שיכול לאבחן את בעיית המפרק ולהמליץ על תוכנית הקלה וטיפול במפרק.
לעיתים דרכי ההקלה יכללו משככי כאבים או זריקות שונות על בסיס סטרואידים, ביצוע קבוע של פיזיותרפיה או הידרותרפיה במים, פעילות גופנית מותאמת כמו שחייה, שימוש במדרסים וגרבי לחץ מיוחדים.
אך לעיתים המצב חמור כך שהמטופל כבר אינו יכול להתכופף בקלות או חווה כאב עז אפילו במצב שכיבה וישיבה וההמלצה של רופא מפרק מומחיה תהיה על החלפת מפרק ברך או מפרק ירך, תלוי היכן טמונה הבעיה. בכל מקרה, תהליך האבחון יתבסס על היסטוריה רפואית, צילומי רנטגן או סריקות שונות.

מהו ניתוח החלפת מפרק?
ניתוח מפרקים הוא פרוצדורה כירורגית מוכרת אשר מטרתה היא להחליף את האזור הפגום במפרק מלאכותי. מעין תותב מחומר ייחודי שמדמה תנועת מפרקים טבעית. קיימות היום טכניקות מתקדמות שמאפשרות לצמצם את הכאב ולאפשר חזרה מהירה יותר לשגרה בסיום הניתוח כמו גם הקטנת הצלקת והפחתת הסיכוי לצליעה.
למשל, בכל הנוגע להחלפת מפרק ירך היום השיטה המובילה בתחום היא של החלפת מפרק ירך בשיטה הקדמית במהלכה המטופל שוכב על הגב וכך המנתח יכול להגיע בקלות יותר למפרק בין השרירים ולשמור על מעטפת השרירים לביסוס יציבות המפרק ולשלוט גם באורך הרגליים למניעת מצב של צליעה, כולל הפחתת גודל החתך ולחזרה הדרגתית לשגרה פשוטה יותר עבור המנותח.
כדי לחזור לשגרה בעקבות ניתוח החלפת מפרקים לאחר מכן יתכן שבהתחלה תדרשו לביצוע תרגילי פיזיותרפיה ופעילות ספורטיבית מותאמת ולעזר באביזרי ניידות עד ביצוע הפעילות היומיומית השוטפת. תוצאות הניתוח בשיטות המתקדמות מחזיקות היום מעמד זמן רב ולאורך שנים.
אל תתפשרו על פנייה לרופא מפרקים מומחה שגם מבצע את הניתוח במידה וההחלטה שגובשה היא לגשת לניתוח החלפת מפרק.
בררו באיזו טכניקה הוא מבצע את החלפת המפרק, היכן מתבצע הניתוח והסתמכו גם על חוות דעת והמלצות של מטופלים ומנותחים על מנת לגבש דעה ולבחור במומחה הנכון והטוב בתחום.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים