חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ירושלים והסביבה >>

קונצרט ליום השואה

 

 האופרה הירושלמית, בשיתוף עם התזמורת הסימפונית ירושלים ואופרה פיקולה, בבכורה ישראלית, גרסה תזמורתית של המונו אופרה המרגשת ״יומנה של אנה פרנק

 

 

התזמורת הסימפונית ירושלים, בשיתוף עם האופרה הירושלמית ואופרה פיקולה, מציינות את יום הזיכרון לשואה ולגבורה ומעלות לבמה גרסה תזמורתית של המונו אופרה המרגשת ״יומנה של אנה פרנק״ מאת גריגורי פריד, בניצוחו של עומר אריאלי: גרסה אופראית של זמרת אחת ל"יומנה של אנה פרנק". השירה תהיה בעברית ויוקרן הליברטו בעברית יחד עם תרגום לאנגלית. האופרה "יומנה של אנה פרנק", פרי עטו של המלחין הרוסי-יהודי בן המאה ה-20 גריגורי פריד, היא יצירתו הידועה ביותר, שהולחנה ב-1968 והוצגה בהופעת בכורה ב-1972. זו הפעם הראשונה שהאופרה עולה בארץ בעברית, בבימוי מלא ובליווי תזמורת. האירוע מתקיים למען הציבור והכניסה ללא עלות בהרשמה מראש.

את תפקיד אנה פרנק תגלם זמרת הסופרן איילת כהן, בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים והקונסרבטוריון למוסיקה בסן פרנסיסקו וסולנית באופרות וקונצרטים בארץ ובחו״ל. איילת היא המייסדת והזמרת הבכירה של "אופרה פיקולה", גוף שהקימה ב-4201 במטרה להפיק את האופרה בישראל בעברית עם בימוי מקורי, ולהנגיש יצירות אופרה קלאסיות לקהלים ישראליים מגוונים במחירים שווים לכל כיס.

"יומנה של אנה פרנק" הוא ספר שנכתב במקור בהולנדית, ומבוסס על היומן האישי שכתבה אנה פרנק בעת ששהתה עם משפחתה במחבוא מאימת הצורר הנאצי באגף האחורי הנסתר של בית בעיר אמסטרדם, בתקופת השואה בין השנים 1942 ל-1944. היומן של אנה פרנק נחשב ליצירה האישית הפופולרית ביותר בספרות השואה, אך יותר מכך, זהו רב-מכר בינלאומי ששומר על מעמדו לאורך שנים רבות.

בימוי ומולטימדיה: אלכס קגן. תרגום לעברית: דויד זבה. קריינות מוקלטת: אלכס אנסקי. הקרנה וכתוביות: נעמה זהבי אילי.

יום ה׳, 28.4.22 בשעה 19:00

באולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים

קונצרט למען הציבור, כניסה ללא תשלום בהרשמה מראש

הרשמה ופרטים נוספים בטלפון: 4000-70-700-1 www.jso.co.il באתר: או

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים