חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תרגיל לקליטת אוכלוסייה בשעת חירום

 

ביום ראשון השבוע, (6.3), נערך בבית הספר ”מעוז המכבים” תרגיל ייחודי לקליטת אוכלוסייה מפונה בשעת חירום. 

 

התרגיל מתבצע ע"י אגף ביטחון וחירום במסגרת תכנית לאומית "מרחק בטוח" בהובלת צה"ל ומשרד הפנים, בה נבחרה מודיעין מכבים רעות לשמש כאחת מ-16 רשויות מקומיות, המוגדרות כרשויות קולטות אוכלוסייה.

על פי תכנית זו, בית הספר "מעוז המכבים", המקום בו נערך התרגיל, משמש בחירום כמתקן קליטה אחד מתוך 17 בתי ספר מכל רחבי העיר. בצוותי מתקן הקליטה נמנים צוותי בתי הספר ונציגי העירייה, בין היתר, מהאגף לשירותים חברתיים, מהחינוך, מהביטחון וממחלקות נוספות, הרלוונטיות. במהלך האימון תורגל צוות המתקן בקליטת מפונים  מדומים שקיבלו הסבר על מתקן הקליטה שהיה מאורגן עם מזרנים, שמיכות וציוד בסיסי הנדרש למפונים, ותהליך הקליטה בו, נקלטו והופנו בהתאם לצורך אל עמדות הרווחה, עמדת עזרה ראשונה ומידע לציבור. צוות המתקן נפגש עם המפונים כאשר המטרה של הצוות המתרגל היתה למצוא עבור המפונים פתרון מיטבי לאכלוס וזאת כדי לאפשר למפונים לקיים אורח חיים וחיי משפחה תקינים ככל האפשר, לתקופה קצרה עד כמה שניתן, עד לחזרתם לביתם או למציאת פתרון חלופי אחר, בין אם על ידי משפחות מארחות, בני משפחה, מכרים וכו’.

על פי התכנית, כל מרכז קליטה בעיר מתוכנן לקלוט עד כ-300 תושבים וזהו כאמור תרגיל ראשון, כאשר בהדרגה יתורגלו כל בתי הספר המיועדים לשמש כמתקני קליטה בחירום.

שלמה פסי, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון: "התרגיל לקליטת אוכלוסייה הינו חלק חשוב ביותר במשימה החשובה של העיר בשעות חירום למתן שירותים חיוניים לתושבים שפונו לעיר במצבי קיצון של מלחמה או אסונות טבע. במהלך היום הזה בדקנו את מידת המוכנות כאשר במידה וישנם פערים, נשלים אותם מבעוד מעוד. אני מודה לכל מי שלקח חלק בתרגיל ומאחל לכולנו שרק נתרגל למוכנות אבל שלא נזדקק להפעיל את המערך למצבים כאלו".

 

 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים