חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

חושבים לקנות רכב יוקרה? - כך זה הולך להשפיע על ביטוח הרכב שלכם

 

בעולם ביטוחי הרכב, ישנם שלושה סוגים של ביטוחי רכב: ביטוח חובה, ביטוח צד ג’, וביטוח מקיף. ביטוח חובה, מתבקש מטעם חוק רכב מנועי, והוא מכסה נזקי גוף לכל המעורבים. ביטוח צד ג’, מכסה נזקי רכוש, רק לצד שלישי. וביטוח מקיף – מכסה נזקי רכוש לכל המעורבים, גם כן. כמו גם, במסגרתו ניתן לרכוש שלל כיסויים נוספים, כמו אספקת רכב חלופי, שירותי דרך וגרירה, משלוחי דלק, כיסוי לגניבות ושריפה – וכיוצא בזה

 

חוכמת האגודל

חוכמת האגודל מספרת לנו (כלל אצבע, אם נרצה), שביטוח מקיף מתאים למכוניות עם ערך כספי גבוה – שנרצה לבטח, ולהשקיע בביטוחו – כך שאם נרצה לכסות את הכסף שהשקענו – ביטוח מקיף יכול להחזיר את ההשקעה. בעוד, שרכבים עם ערך כספי נמוך – אין טעם לבטח, כי את הסכום הביטוחי אפשר פשוט להשקיע ברכישת רכב חדש.

אם לדוגמה יש לנו רכב שעולה 5,000 ₪, וביטוח מקיף עולה כ-1,500 ₪ עבור רכב מהסוג הזה, ואולי אפילו 2,000 ₪, כיוון שהביטוח התייקר, לאור כך שמדובר ברכב ישן (אם זה המקרה), הרי שהביטוח המקיף מגיע לכדי קרוב לחמישים אחוזים ממחיר הפוליסה. ואם חלילה נצרך להפעיל את הביטוח בשל נזק תהיה גם השתתפות עצמית כך שהשקעה כספית גדלה אף יותר, אך שעדיף כבר להשקיע לכיוון רכישת רכב חדש, במקרה זה.

השקעה כספית בביטוח מקיף לרכב יוקרה

אבל, אם מדובר בביטוח רכב יוקרה, הרי שמדובר, כבר ברכב שערכו עולה על 250,000 ₪. 2,000 ₪, כדי לכסות אותו – יכולה להיות עסקה משתלמת. אלא, שערכו של ביטוח מקיף, שלא נאמר עלותו – מורכבת ממספר מאפיינים:

  1. פרופיל הנהג
  2. פרופיל הרכב
  3. מדיניות חברה פנימית

על כן, מה שמתרחש הוא כדלקמן. כדי לאשר ביטוח לרכב יוקרה, על הנהג להיות בעל עבר ביטוחי נקי יחסית, והינו נהג ותיק. זה נכון לחלק מהחברות, על כל פנים – אם כי, כל מקרה לגופו ודברים יכולים להשתנות. נהג זהיר הוא נהג שכדאי לבטח, נניח – שזו התפישה הביטוחית. אז כבר יש לנו פרופיל נהג איכותי, שהוא לא רק דרישת סף, הוא אלמנט שיכול להוזיל את עלות הפוליסה. אם מדובר בנהג לא זהיר, האפקט כמובן יהיה הפוך. אך עקב כך שכדי לבטח רכב יוקרה, זוהי דרישת המינימום... זה כנראה המקרה.

נמשיך לפרופיל הרכב. רכב ישן, כזה שאינו בטיחותי או מוגן מתקלות באותה מידה כמו רכב חדש – יהיה יקר יותר לבטח, כי יש יותר סיכוי להפעיל את כיסוי הפוליסה. רכב חדש, שלא נאמר רכב יוקרה – יאפשר הוזלה במחיר הפוליסה, כיוון שיש "יותר ביטחון" בלבטח אותו ולדעת שיהיה בסדר, מהמון היבטים.

ועם זאת, גורם נוסף שנכנס לפרופיל הרכב – הוא גם ערך הרכב. כשזה נוגע לרכבי יוקרה, ערך (כספי) הרכב נכנס למשוואה. נתון שמצאנו באינטרנט: עלות ביטוח מקיף לרכב יוקרה יכול לעלות בין 2.5-7% מערך הרכב. כך שאם יש לנו רכב שעולה מיליון שקלים חדשים, אחנו מדברים על 25,000-75,000 שקלים חדשים לשנה, עבור פוליסה ביטוחית של ביטוח מקיף לרכב יוקרה.

יתרה מכך, אם הרכב נגנב או נפגע, בשנתו השנייה, השלישית, ואפילו החמישית – אפשר שההשקעה עדיין שווה את זה. אם כי, מחיר הרכב יורד על פי מחיר מחירון כל שנה באחוזים מסוימים, וייתכן שזה ישפיע על מחיר הביטוח, לביטוח רכב יוקרה, וייתכן שלא – כל מקרה לגופו ומתבקש לבדוק.

כדי לזהות הצעות ביטוחיות מעניינות ורלוונטיות לביטוח רכבי יוקרה – ניתן לבדוק את אתר וובי, המציע השוואת ביטוחים. וובי היא אחת מסוכנויות הביטוח הדיגיטליות הגדולות והמובילות בישראל, להשוואה ולרכישת ביטוחי רכב.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים