חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

התקנת פאנלים סולאריים על מבני ציבור

 

בקרוב, תחל העירייה בהתקנת פאנלים סולאריים על 14 מבני ציבור ברחבי העיר. מדובר בבשורה סביבתית חשובה, המאפשרת הפקת חשמל זול וצמצום פגיעה בסביבה. המבנים כוללים את אגף שירותים חברתיים ועמותת סחלבים וכן, במספר בתי ספר – פסיפס, האלה, אבני חן, יזמ”ה, שלושה מבנים באמי”ת בנות, ענבלים, חופים, כרמים, מו”ר ועירוני ה’ ע”ש יצחק נבון.

 

התקנת פאנלים סולאריים על מבני ציבור

בקרוב, תחל העירייה בהתקנת פאנלים סולאריים על 14 מבני ציבור ברחבי העיר. מדובר בבשורה סביבתית חשובה, המאפשרת הפקת חשמל זול וצמצום פגיעה בסביבה. המבנים כוללים את אגף שירותים חברתיים ועמותת סחלבים וכן, במספר בתי ספר – פסיפס, האלה, אבני חן, יזמ"ה, שלושה מבנים באמי"ת בנות, ענבלים, חופים, כרמים, מו"ר ועירוני ה’ ע"ש יצחק נבון.

המבנים נבחנו ע"י העירייה על פי קריטריונים שונים ומדידות, כאשר תפוקת החשמל הצפויה נאמדת בכ-1 קילוואט חשמל בשעה לכל 10 מ"ר, בפריסה של עשרות אלפי מ"ר משטחים סולאריים על גגות המבנים.

מהעירייה נמסר כי הפרויקט ייצא לדרך עם קבלת היתר ההקמה. הפרויקט הינו בעקבות קול קורא שפרסם מפעל הפיס, במסגרתו מקבלת העירייה הלוואה למימון פריסת הפאנלים הסולאריים, כאשר החזר ההלוואה ימומן ממכירת החשמל לחברת החשמל.

פאנלים סולאריים אלו יצטרפו ל-14 מבני ציבור בהם הותקנו פאנלים סולאריים בשנת 2012, שמטרתם להביא להתייעלות אנרגטית עירונית מתוך רצון לנצל את אנרגיית השמש לתועלת חשמל.

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "התקנת פאנלים סולאריים על מבני הציבור בעיר היא עוד חוליה בתהליך שבה העיר שלנו לוקחת אחריות על הסביבה. מתוך אכפתיות להשלכות ולהשפעות שיש לצריכה שלנו אנחנו מקדמים עוד ועוד צעדים שיפחיתו את הפגיעה הסביבתית. במסגרת זו, בעוד חודש ייערך בעיר כינוס לעידוד והנגשת מידע בנושא מתקנים לייצור חשמל סולארי גם על גגות פרטיים ובנייני מגורים בעיר, כי אנחנו מאמינים שעיר וחברה מתקדמת, היא בין היתר, חברה שלוקחת בחשבון ומתחשבת גם במה שסובב אותה ובדורות הבאים".

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים